hvor får man fat i en pattegris til helstegt pattegris..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.137 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

MorTilMalene

halløvs alle skønne mennesker.. sad og tænkte på barnedåbd menu og så kom jeg tanke om at det ville da være lækkert med en helstegt patte gris.. men hvor dælen køber man sådan en fætter.. jo ved godt man skal til en slagter eller en gård,, men hvor er den billigst??? bor på sjælland i lille køge nogen som kender et sted i nærheden.. vi er ikke interaseret i en kok og salater til men bar grisen og grillen... 

btw har siddet og googlet det lidt men uden held... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Bom

MorTilMalene skriver:

halløvs alle skønne mennesker.. sad og tænkte på barnedåbd menu og så kom jeg tanke om at det ville da være lækkert med en helstegt patte gris.. men hvor dælen køber man sådan en fætter.. jo ved godt man skal til en slagter eller en gård,, men hvor er den billigst??? bor på sjælland i lille køge nogen som kender et sted i nærheden.. vi er ikke interaseret i en kok og salater til men bar grisen og grillen... 

Kunne altså ikke lade være med og grine lidt over dit indlæg...

Her i Jylland (ved ikke hvordan det er på sjælland) kan vi godt købe en gris ved den lokale bondemand, og så selv slagte den.. Men det kræver lidt, da den skal skoldes osv..

Men jeg ville da ringe til en bondemand og høre ham ad, men så skal du højest sandsynlig hente grisen levende..
Det nemmeste ville nok være og finde en gut der havde grill og kom med den færdig lavet..

Til min kæreste's 30 års fødselsdag havde vi også bestilt helstegt pattegris + ALT tilbehør for 100 kr pr mand.. De kom med det hele i skåle og puttede maden i poser og tog opvasken med hjem, så let og nemt..

Anmeld

16. januar 2011

mariamiss6

MorTilMalene skriver:

Hvis du vil have en ud til at grille den også, kan jeg foreslå min far, han får sin bror til at købe og slagte grisen og min far henter selv grisen, og har selv en grill der passer.... Og han skærer den ud, og så vil han vidst hellere end gerne slippe for at lave andet end lige grisen

Skriv en pb hvis du vil have hans nummer, så kan du bare ringe og spørge ham ad imorgen, og få en pris, for den kender jeg ikke lige

Anmeld

16. januar 2011

Pinkrose

Hej altså jeg ved hos de flere slagtere kan man bestille en pattegris så ska man jo bare tilberede den

Anmeld

16. januar 2011

henh01

Slagteren på torvet har dem ) Også mulighed for leje af grill den grisen. Mener prisen sidste år lød på 3000 kr for en gris til omkring 40 - 50 mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.