hun bliver syg i/af børnehaven- hvad gør jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. september 2008

finkedinke

Min datter Lærke er just blevet 3 år og startede i børnehave i slutningen af juni. Men hun har været syg med børnesår ca. hver anden uge lige siden.
Hun er den eneste i børnehaven, der får børnesår og hun når heller ikke at smitte de andre.
Lægen har får en måned siden har podet os alle og vi er nu i behandling for stafylokokker. Men alligevel når hun lige at komme i børnehave en lille uge før der kommer sår igen. I dagplejen var hun godt nok hos mig selv, men hun fik kun børnesår en enkelt gang, og da var vi ret sikre på at et andet barn havde smittet hende.

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Lægen siger at der kan godt gå en rask smittebærer rundt i børnehaven og at Lærke af en eller anden grund er mere modtagelig.
ca. hver anden gang hun har børnesår, kan hun ikke nøjes med creme men skal behandles med mikstur og den bliver hun så sløj og utilpas af.
Det er så uholdbart for os alle. Hver gang hun er syg er hun hjemme 1-1½ uge af gangen. Det er noget skidt i forhold til vennerne i børnehaven og i forhold til at ud af de par måneder hun har gået der har hun jo været væk halvdelen af tiden. Det er også svært for mig og Lærke at få en hverdag til at hænge sammen. Jeg er sygemeldt pga graviditet og må bl.a. ikke løfte, så det er hårdt at have hende hjemme hele tiden når jeg ikke kan være der fuldt ud for hende.

Min store dattter har også gået i samme børnehave, og jeg har stor tiltro til personalet, men jeg kan jo ikke sende hele børnehaven (børn og voksne) til lægen for at blive podet når det kun er Lærke der er syg.

Omvendt er det her jo heller ikke holdbart.
Lærke er ørebarn, og har en tendens til at fange alle sygdomme i byen, men hun er som udgangspunkt et barn der sover og spiser godt.

Hvad skal jeg gøre?
Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2008

Zuzet

Hejsa

Åhhhhh din stakkels datter, det er da syndt hun er så hårdt ramt :-(

Mine forslag ville være:

Tale med pladsanvisningen om at hun bliver flyttet til en anden børnehave evt. en skovgruppe og/eller en privat børnehave....i begge tilfælde er det nok vigtigt at prøve at finde en børnehave med så få børn som muligt så der ikke er så mange smittekilder.

Er flytning ikke muligt, syntes jeg du skal få drøftet sagen med din læge og høre hvilke muligheder han/hun evt. kan finde på for at få opbygget din datters imunforsvar mm. om der er noget i selv kan gøre og om der er noget børnehaven kan gøre for at jeres datter ikke bliver syg hele tiden.

Håber i finder en løsning

De bedste hilsner

Lotte

Anmeld

16. september 2008

Loggidut

husker du at skifte/skolde tandbørsten tit...mange bakterier sidder nemlig i den, det er også derfor at folkm ed halsbetændelse tit får det igen og igen...

skold tandbørsten...bare et godt råd!

det kan jo være der bakterierne sidder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.