min datter på 7 måneder spiser næsten ingenting :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

tb

Min datter på 7 måneder har de sidste 2 dage ikke spist så meget som hun plejer.. Hun har fået flaske siden hun var 3 uger, men den gider hun ikke rigtig mere.. Heller ikke den til natten.. Fredag aften måtte jeg lave havregrød til hende og i går tog hun kun halvdelen af hvad hun plejer.. Hun gider ikke kartoffelmosen længere, og hun generelt bare ikke spist ret meget i dag.. Youghurt og banan kan dog godt lokkes i hende og hun drikker os rigeligt med sødmælk..

Er det noget jeg skal være bekymret over?? Hun kan jo ikke leve af pære/banan youghurt og banan  tænker jo bare på at hun ikke får den 3/4 liter mælk som hun nu skal..

Nogen der har prøvet det samme med, at deres små børn lige pludelig ændrer spisevaner så voldsomt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

jannebjerre

Måske hun er træt af det mad hun får???

Det var Felix en overgang, han nægtede grød og rugbrød og så begyndte jeg bare at give andre ting og ting han selv kunne arbejde mere med at spise..

Anmeld

16. januar 2011

tb

jannebjerre skriver:

Måske hun er træt af det mad hun får???

Det var Felix en overgang, han nægtede grød og rugbrød og så begyndte jeg bare at give andre ting og ting han selv kunne arbejde mere med at spise..

har os tænkt det  men hvad pokker skal jeg så lige finde på i stedet for hendes godnat flaske MME?? synes da det ville være lidt trælst at skulle lave havregrød hver aften  men jeg tænker jo os mere i at hun slet ikke får det mælk de anbefaler.. men det er nu ikke fordi hun mangler noget.. hun bliver 7 måneder i morgen og vejer ca 10,5 kg/ 75 lang  

og hvad med aftensmad? hun er jo ikke helt klar endnu til at spise vores mad (selvom hun er vældig interesseret i den )

Anmeld

16. januar 2011

LISBETH:-)

tb skriver:

Min datter på 7 måneder har de sidste 2 dage ikke spist så meget som hun plejer.. Hun har fået flaske siden hun var 3 uger, men den gider hun ikke rigtig mere.. Heller ikke den til natten.. Fredag aften måtte jeg lave havregrød til hende og i går tog hun kun halvdelen af hvad hun plejer.. Hun gider ikke kartoffelmosen længere, og hun generelt bare ikke spist ret meget i dag.. Youghurt og banan kan dog godt lokkes i hende og hun drikker os rigeligt med sødmælk..

Er det noget jeg skal være bekymret over?? Hun kan jo ikke leve af pære/banan youghurt og banan  tænker jo bare på at hun ikke får den 3/4 liter mælk som hun nu skal..

Nogen der har prøvet det samme med, at deres små børn lige pludelig ændrer spisevaner så voldsomt??

Jeg havde nøjagtig det samme med min datter for ca. en måned siden (Hun er 7,5 mdr) og det varede et par uger. Hun ville ikke spise noget som helst, og jeg var dybt dybt fustreret og bekymret.

Men altså det gik over, og nu spiser hun helt normalt igen - Imellem tiden har hun fået 2 tænder så måske det har en sammenhæng? Ved det ikke.

Anmeld

16. januar 2011

tb

lisbeth2910 skriver:

Jeg havde nøjagtig det samme med min datter for ca. en måned siden (Hun er 7,5 mdr) og det varede et par uger. Hun ville ikke spise noget som helst, og jeg var dybt dybt fustreret og bekymret.

Men altså det gik over, og nu spiser hun helt normalt igen - Imellem tiden har hun fået 2 tænder så måske det har en sammenhæng? Ved det ikke.

Sille fik de 2 tænder i undermunden da hun var 4 ½ måned  men hun har godt nok haft tynd mave de sidste 2 uger, så har haft lidt mistanke om at der måske er flere på vej  men så længe jeg os bare kan få et eller andet i hende er jeg glad.. Det er bare det med det mælkekvantum jeg er bekymret over.. Og så har hun sovet igennem siden hun var 4 uger.. Håber da ikke det begynder at gå ud over hendes nattesøvn at hun ikke får så meget at spise inden sengetid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.