arb.giver betale barsel, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

Anonym trådstarter

Hejsa

Er der nogen der ved hvordan det er med barselsregler? Altså hvor længe skal man være fastansat, for at få betalt barsel af arbejdsgiver?

(Vi begyndte med babyprojektet for over 9 måneder siden og har været ledig men har så fået et fast arbejde fra i morgen af, og så ville jeg lige vide hvordan det var med barselsregler, meget uheldigt at vi planlægger børn lige nu hvor jeg starter på nyt job, men kunne ikke vide at det tog lang tid og har lige fået at vide at jeg har PCO, men er i behandling, så håber det lykkes)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Tropez

Hejsa

Mener du skal have været fastansat på fuldtid i min 1 år for at få fra arbejdsgiveren, mener det er lidt de samme regler som ved dagpenge, at man skal have et vist antal timer på bagen før man kan få dagpenge, på fuldtid, hvis man er deltids ansat skal man nemlig have arbejdet mere end et år før man kan få det fulde beløb 

Anmeld

16. januar 2011

mortilnoahogmelina

I det firma hvor jeg arbejde . 

Der hedder det at du minimum skal have været fastansat i 9 måneder inden du kan få barselsdagpenge fra arbejdsgiveren . 

Men alle har jo ret til det fra kommunen af . Så skulle det ske at du bliver gravid inden de 9 måneder (håber jeg) - så får du bare fra kommunen af .

Anmeld

16. januar 2011

SøsL

Hej,

Først og fremmest skal du se hvad der står i din kontrakt om barsel.

Hvis der står at du har ret til løn under barsel, så skal du så finde ud af om det er fuldt betalt barsel eller om det kun er noget af barslen der er arbejdsgiverbetalt. Det er noget du skal være klar over at det kan forhandles, når du skal til lønforhandling eller når du kommer og fortæller at du er gravid.

Hvis du er ansat et sted hvor der ikke er en overenskomst, kan det være helt andre regler der gælder.

Men som hovedregel, skal du vide at din arbejdsplads kan få refunderet 80% af din løn, hvis du får udbetalt fuld løn under barsel.

Håber du kan bruge det til noget.

Og held og lykke med både arbejde og baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.