Tja, jeg er lige begyndt at give min søn på 4 måneder risgrød. Han er efterhånden begyndt at vænne sig til det, og ligner en, der godt kan lide det
Han har fået det nu i snart en uges tid - 2 gange dagligt á ca. ½ dl.
Jeg kunne i princippet have startet en uge, måske 2 eller endda 3 uger tidligere, hvis man ser bort fra anbefalingerne mht. at starte ved 4 månedersalderen, da han længe har været mindre interesseret i sin mælk - uden at være utilpas eller sløj - og viste tegn på, at han kunne være interesseret i noget nyt! Desuden har han i flere uger haft meget mundvand, som nogle gange har skummet, og han har stukket tungen ud og ind og ud og ind dagen lang!
Altsammen kunne godt være tegn på, at han var ved at være klar til grød! Og det går som sagt rigtig godt med det!
Så... jeg synes da bare du skal prøve, hvis du synes, at han virker parat og har brug for noget mere mættende. Man skal jo kun bruge sundhedsstyrrelsens anbefalinger, hvis man selv synes, det passer til ens barn, og hvis din dreng er lidt hurtigere udviklet i mundmotorikken end mange andre babyer på 3 måneder, så synes jeg da bare du skal give det et forsøg! Det eneste der kan ske er, at han overhovedet ikke er interesseret i det, ikke kan finde ud af at føre det tilbage i munden med tungen og synke det eller ikke kan lide at have det i munden! Det finder du hurtigt ud af... selvfølgelig skal du lige give det en chance, alt nyt er svært for en baby! 
Held & lykke med det!
Anmeld