Anonym skriver:
hej Piger... jeg har brug for jeres hjælp...... måske fra jer der har haft eller har svært ved at få børn.....
jeg er gravid i 12 uge og min kæreste og jeg er selvfølgelig meeeget lykkelige efter en MA i sommers....... problemet her er min kærestes storesøster som har svært ved at blive gravid og som er igang med sit første reagensglas forsøg og de har vidst haft held.... hun fik 2 steger lige inden det nye år og skal snart til scanning for at tjekke det hele er som det skal.........
Min kæreste valgte bevidst at vente med at fortælle hende det indtil hun selv vidste hvordan hendes forsøg var gået.... men puuuuuh det faldt IKKE i god jord da han fortalte hende det.... hun blev sur og sagde IKKE tillykke... spurgte bare hvornår det skulle være og så gad hun ikke snakke mere om det...
problemet er så at jeg er heeeelt lost.. jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig eller opføre mig overfor hende.... jeg har fuuuuld forståelse for at det er rigtig svært for hende at acceptere at vi "bare" kan blive gravide uden problemer og at de skal kæmpe sådan for det....... og jeg håber af hele mit hjerte at den lille spire blir i hendes mave....... men hva dælen skal jeg gøre..... hun er virkelig ubehagelig at være i rum med og taler ikke til mig eller noget........ jeg har en lille mave som jeg selvfølgelig skjuler når jeg er sammen med hende og taler ikke om min graviditet..... men hva kan jeg ellers gøre????..... jeg kan jo ikke gøre andet end jeg gør nu sys jeg og så håbe på at hun acceptere det med tiden.... men sys virkelig det er svært... og det samme sys min kæreste for vi er jo glade for vi skal ha en lille baby men samtidig forstår vi hende også godt.... sådan lidt ihvertfald... troede måske bare ikke hun ville reagere så voldsomt når det nu heldigvis er lykkedes for dem.........
sys bare det er skide svært..... 
Jeg kan godt følge dig.
Min søster og hendes mand kæmpede selv i mange mange år, og pludselig stod jeg og var gravid (en ups'er) og kunne ikke få en abort. Jeg var SÅ bange for at fortælle min søster det, og hele min graviditet igennem var jeg "plaget" af at jeg følte jeg hele tiden skulle passe på med at vise min glæde, for det kunne jo såre min søster.
Det er aldrig noget jeg har snakket med hende om, men det har jeg tænkt mig at gøre, når jeg får overskud til det - For nu har hun selv fået et barn, og så synes jeg det er på sin plads, at jeg fortæller hende hvordan jeg følte at jeg skulle tage hensyn til hende.
Jeg var ikke i tvivl om at min søster gerne VILLE være glad på mine vegne, men jeg var heller ikke i tvivl om at det var RIGTIG svært for hende, og hun synes det var vildt uretfærdigt at jeg stod der, som hendes lillesøster, og skulle være mor, når hun selv skulle kæmpe sådan for det!!
Men for din egen skyld, bliver du nød til at se igennem fingre med din svingerindes følelser. Du bliver nød til at være glad på dine vegne, og give dig selv lov til at glæde dig - Også selv om hun er i lokalet.
At hun desværre har svært ved at blive gravid, eller holde på barnet, er ikke jeres skyld, og det skal ikke være jeres hovedpine.
Det er utrolig synd for hende, men hendes sorg skal ikke overskygge jeres glæde!
Anmeld