Graiditet og udenlandsrejser/ophold..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Jeg har googlet mig lidt frem til at man ofte sagtens kan rejse med fly i optil 1-1½ måned før man er sat til.. MEN, er må da også være nogle lande hvor man måske fraråder at rejse hen..

Kom nemlig til at tænke på egypten, her der der jo feks rigtig mange, som får dårlig mave osv, og det er der sikkert også andre steder der er kendt for.. Ligesom man mange steder får væsengtlig anderledes mad, som er stærk og  kryderet, som Thailand, indien osv..

Vi man nu virkelig ønsker at komme på årets udenlandsrejse, bør man så holde sig til Grækenland, Spanien, Frankrig og Italien - eller har det slet ikke så stor betydning i sidste ende..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Rebecca55

DET Poulsen skriver:

Jeg har googlet mig lidt frem til at man ofte sagtens kan rejse med fly i optil 1-1½ måned før man er sat til.. MEN, er må da også være nogle lande hvor man måske fraråder at rejse hen..

Kom nemlig til at tænke på egypten, her der der jo feks rigtig mange, som får dårlig mave osv, og det er der sikkert også andre steder der er kendt for.. Ligesom man mange steder får væsengtlig anderledes mad, som er stærk og  kryderet, som Thailand, indien osv..

Vi man nu virkelig ønsker at komme på årets udenlandsrejse, bør man så holde sig til Grækenland, Spanien, Frankrig og Italien - eller har det slet ikke så stor betydning i sidste ende..??

Jeg skulle have været til Kina i april og havde det ikke været fordi jeg venter trillinger, sagde min læge god for det. Men da der er stor risiko for indlæggelse skal jeg blive hjemme. Men han var ikke bekymret for at man rejser, bare man passer på sig selv. Vi tager også til østrig i februar på skiferie også med lægens ord for det.

Men er du i tvivl omkring hvad du ska,l så ring til din læge...

Anmeld

16. januar 2011

roenlund

Jeeg var i Indien i begyndelsen af min gravidsitet... min egen læge var dog helt blank og vidste hverken om det var ok eller ej... så jeg snakkede med en ven af familien som er vaccinationslæge og kun arbejder med den slags og han sagde at det var ok fordi jeg havde mange af vaccinationerne i forvejen, dem måtte man nemli ikke give mens man er gravid...

Håber ikke det blev for forvirrende men ellers spørg bare...

Anmeld

16. januar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Okay, ja vaccinationer havde jeg ikke lige tænkt på, men var også i tvivl med maden, for er det først når babyen er født at man ikke må spise stækt mad pga amning, eller er det også under graviditet??

Anmeld

16. januar 2011

sarahb

jeg var i egypten 2uger under min første graviditet og det var dejlig.. dårlig mave jo, men det skader absolut ikk baby....

Anmeld

16. januar 2011

sarahb

DET Poulsen skriver:

Okay, ja vaccinationer havde jeg ikke lige tænkt på, men var også i tvivl med maden, for er det først når babyen er født at man ikke må spise stækt mad pga amning, eller er det også under graviditet??

jeg spiser og har spist stærkt mad i lange baner konstant.. Men i egypten er der ikk særlig stærkt mad og der er meget meget turist præget mad hr aldrig stødt på noget meget stærkt til trods for vi har været der 4-5 gange

Anmeld

16. januar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Takker for svar, nu var jeg også mest bange for maveforgiftningn i Egypten og stærk mad i Indien eller Thailand.. Selv om man begge steder kan bestille non spicy, men det er små stærkt alligevel..

Men hvis dårlig mave/maveforgiftning ikke er skadeligt for babyen så er det jo lige meget..

Vi ved ikke hvor eller hvornår vi skal afsted, og vi har heller ej fået baby bid endnu, men når det kommer, så er det jo rart at være forberedt..

Ja jeg gennemtænker alt på forhånd, eller forsøger i hvert fald.. Sådan er og har jeg altid været..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.