hjemmelavet mmf eller købe fondant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

signe.

jeg skal lave nogle firkantede bradepande str. kager.. synes jeg oplever mit hjemmelavede mmf går i stykker når det skal rulles så meget ud at det kan dække en ret stor kage, når det skal flyttes fra bordet og henover kagen... er det bedre at bruge købe fondant? f.eks fra dinkage.dk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Dot D

JA, hvis du spørger mig

Anmeld

16. januar 2011

Dot D

Jeg bruger kun Wiltons færdige fondant, den er nemlig rigtig god at arbejde med

Anmeld

16. januar 2011

signe.

Dot D skriver:

JA, hvis du spørger mig

okay og hvor meget skal jeg købe når det skal bruges både til kage og pynt? regner med bare at købe det hvide og så selv indfarve det... 1 kg?

Anmeld

16. januar 2011

Dot D

Mor-til-Hasse skriver:

okay og hvor meget skal jeg købe når det skal bruges både til kage og pynt? regner med bare at købe det hvide og så selv indfarve det... 1 kg?

Det findes i en lille pakke, kan ikke huske, hvor meget der er i. Men i den store er der 2.27 kg og er billigst at købe sådan. Jeg giver 120 kr for sådan en pk her i Randers. Mener den koster 110 kr på Specialkøbmandens netside, så skal der porto oveni. Det kan sagtens holde sig læææænge, hvis du køber en stor pakke, bare put det sidste i en lukket pose og ind i skabet til næste gang

Anmeld

16. januar 2011

signe.

Dot D skriver:

Det findes i en lille pakke, kan ikke huske, hvor meget der er i. Men i den store er der 2.27 kg og er billigst at købe sådan. Jeg giver 120 kr for sådan en pk her i Randers. Mener den koster 110 kr på Specialkøbmandens netside, så skal der porto oveni. Det kan sagtens holde sig læææænge, hvis du køber en stor pakke, bare put det sidste i en lukket pose og ind i skabet til næste gang

okay det skal ikke på køl, det der er tilbage? skal man bruge wiltons pastafarver til indfarvning, eller er mine andre pastafarver ligeså gode?

Anmeld

16. januar 2011

Dot D

Mor-til-Hasse skriver:

okay det skal ikke på køl, det der er tilbage? skal man bruge wiltons pastafarver til indfarvning, eller er mine andre pastafarver ligeså gode?

Det skal ikke være Wiltons farver, andre virker også Før puttede jeg det altid på køl, men jeg har fundet ud af, at det faktisk holder bedre ude af køl

Anmeld

16. januar 2011

signe.

Dot D skriver:

Det skal ikke være Wiltons farver, andre virker også Før puttede jeg det altid på køl, men jeg har fundet ud af, at det faktisk holder bedre ude af køl

Okay, tusind tak for hjælpen har fået min første bestillingskage, så skal lige øve mig lidt med det købte fondant inden.. hvor længe vil du skyde på, at fondanten kan holde, når det er åbnet? altså det jeg putter i en pose...

Anmeld

16. januar 2011

Dot D

Mor-til-Hasse skriver:

Okay, tusind tak for hjælpen har fået min første bestillingskage, så skal lige øve mig lidt med det købte fondant inden.. hvor længe vil du skyde på, at fondanten kan holde, når det er åbnet? altså det jeg putter i en pose...

MMMMMMMMM, det er svært at sætte tid på, men jeg har nogle farver liggende, som blev farvede for tre - fire måneder siden, så længe

Anmeld

16. januar 2011

signe.

Dot D skriver:

MMMMMMMMM, det er svært at sætte tid på, men jeg har nogle farver liggende, som blev farvede for tre - fire måneder siden, så længe

perfekt tak..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.