Burde hun ikke spise mere ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.590 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. september 2008

Rahmberg.dk

Hey.
Vi har jo d. 3.9 fået det sidste skud på stammen.
Og hun er en skøn og dejlig nem lille trold.

Men alligevel bekymrer hun mig lidt.
Ifølge hospitalet skulle hun når hun var en uge gammel spise ca 650 ml. dagligt, og det er vores pige bare slet ikke enig i.
Hendes dagsdosis er dalende.. fra ca 550 som har været max.. er hun nede på 355 idag.

Hun blev vejet i Torsdags d. 11.9 af sundhedsplejesken, (3950)
og sidst på sygehuset da vi blev udskrevet fredag d. 5.9 (3650)
Og har altså derimellem taget fint på, men spiste også noget mere.

Hun sover konstant, hvilket nok skyldtes at hun havde lidt gulsol, men det er aftagende nu, og hun er også begyndt at være mere vågen, men spiser bare ikke mere af den grund, og kan sove 7 timer på 40 ml. hvis hun fik lov.

Spurgte lægen idag, men han sagde bare det er godt nok,
vi kan ikke se noget før næste vejning... øhh (?)
Nej det kan jeg sgu da godt regne ud, men er det okay at hun ikke spiser mere ?? Ja ja så længe hun tager på... var svaret...
Som om jeg kunne bruge det til noget :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2008

H+S Skjolgborg.

Førse mega tillykke med hende hun ser dejlig ud/kær..
Jeg syntes det ser ud til hun tager fint på.
Med min søn have vi samme problem + gulsol.det kan være derofr hun ikke spiser så meget+ sover mere pt.Vi fik afvide det sikkert var derfor også min datter have lidt dog ikke problemmer med af spise og sov.Hun sov fra 1 nat igellem og gøre det stadig og er 2 år nu..

Det jeg ville gøre
godt med lys når hun sover og rolig ammeningen hvis du ammer er god f.eks hvis du kan sidde hvor der er godt med lys f.eks hved et vindue gjorede jeg... Tro heller ikke på de som så SKAL spise 650 pr døgn men det er et ca .Nogle gange mere andre døgn mindre tro jeg...550 lyder da fint synyes jeg..355 lige lidt for lidt måske.
Men jeg syntes da udfra d.5/9 til d.11/9 med 300 g er mega flot min søn tog ca 300 på en uge kan huske sp sagde 250 pr uge den gang.
Jeg syntes da hendes vægt lyder flot..Ville nok bare lige holde øje med det og gulsolen for jeg tro de sover mere og derfor også sover mindre pga det.Vi gjorede det vi tog ham op hver max 4 time og tilbyd ham mad indtil det helt gik af sige selv og gulsolen var væk

Anmeld

16. september 2008

Loggidut

heysa med dig...

ja bekymringer om spisning slipper man aldrig af med.

Tif havde også gulsot, og det koster altså at de bliver en del mere sløve...faktisk var tif så sløv at det ikke hjalp en disse at det var mig der ruskede hende vågen (for sådan forgik det faktisk næsten) der måtte en sygeplejerske til, som forklarede at når de først lå i moderens arme, med den velkendte lugt, ja så kunne man næsten knokle alt det man ville med dem...det hjalp intet...så derfor måtte jeg overlade hende til sygeplejersken som fik hende vækket...og så var der fodringstid.

hun skulle have mad hver 3 time i starten...jeg ved så ikke hvad i har fået besked på, men det var en regel vi fik, fordi hun selv var for sløv til at bede om maden.

og en tommelfingerregel med mad til spædbørn er (så vidt jeg kan huske)
at de skal spise ca. 1/7 af deres vægt...så lige nu skulle i gerne ligge på omkring de 550 ml. så vidt jeg kan regne.

men altså, lav en mellemvejning selv, måske kontakt sp.
Jeg tror ikke man skal tvinge maden i de små pus, men jeg tror måske man skal kigge lidt på gennemsnittet over nogle dage.

jeg håber ihvertfald alt går godt. (L)

Anmeld

16. september 2008

fam.4xc

Nu har jeg ik lige læst de andres svar... men din datter lyder som min da hun var lille og på hospitalet var vi til kontrol vejning der anbefalede os at nøde hende ved at vække hende hver 3 time... det gjorde vi en periode også om natten og så var vi ellers inde i en god rytme :P

Stort tillykke med hende :)

Anmeld

16. september 2008

MorCamilla

Stort Tillykke med hende:)

Jeg tror ikke du skal bekrymre dig, mest fordi hun har taget på og trives fint..
At hun sovet meget det er for nogle børn meget normalt.. Mikkel sov gerne 7-8 timer efter at have spist 50 ml i flasken.. Han var et barn med stort søvnbehov, måske din datter også er det...

Knus fra Camilla.

Anmeld

16. september 2008

Fam. Madsen

Rahmberg.dk skriver:

Hey.
Vi har jo d. 3.9 fået det sidste skud på stammen.
Og hun er en skøn og dejlig nem lille trold.

Men alligevel bekymrer hun mig lidt.
Ifølge hospitalet skulle hun når hun var en uge gammel spise ca 650 ml. dagligt, og det er vores pige bare slet ikke enig i.
Hendes dagsdosis er dalende.. fra ca 550 som har været max.. er hun nede på 355 idag.

Hun blev vejet i Torsdags d. 11.9 af sundhedsplejesken, (3950)
og sidst på sygehuset da vi blev udskrevet fredag d. 5.9 (3650)
Og har altså derimellem taget fint på, men spiste også noget mere.

Hun sover konstant, hvilket nok skyldtes at hun havde lidt gulsol, men det er aftagende nu, og hun er også begyndt at være mere vågen, men spiser bare ikke mere af den grund, og kan sove 7 timer på 40 ml. hvis hun fik lov.

Spurgte lægen idag, men han sagde bare det er godt nok,
vi kan ikke se noget før næste vejning... øhh (?)
Nej det kan jeg sgu da godt regne ud, men er det okay at hun ikke spiser mere ?? Ja ja så længe hun tager på... var svaret...
Som om jeg kunne bruge det til noget :(

hey mange gange tillykke med din datter.

jeg fik en søn den 7/6-08 og han har heller ikke spist den han skal på en søgn siden han blev født men han tager på han følger det sp, kalder pige kurven, i stedet for drenge kurven.

men sp siger at så længe han følger en kurve skal vi ikke være urolig.

så jeg ville lytte til lægen og sp. for det har jeg gjort og min dreng smiler og er glad, han er ikke ret stor men så længe han trives så tænker jeg ikke over det.:D:D

men hvis hun selv medler fra med at hun ikke vil have mere så synes jeg du skal lytte til det, men vægge hende hvis hun sover mere end 4 timer for det var det jeg fik afvide at min søn ikke måtte sove mere.:)

Anmeld

16. september 2008

Rahmberg.dk

Vi var her til morgen til sundhedsplejsesken, og hun har ganske som jeg mente tabt sig og vejer nu igen 3650 g. Vi blev henvist til øjeblikkeligt at kontakte lægen, og skulle forberede os på at hun bliver indlagt til nærmere undersøgelser og evt lys, selv om gulsolen er blevet mindre synligt. Men hun er endnu sværer at vække nu, og har feks idag spist 100 ml. siden midnat og til nu her kl. næsten 14 Nu venter vi bare på klokken bliver 15.20. Og jeg siger jer tiden er lang... jeg er ved at gå ud af mit gode skind :'( Hilsen Berit

Anmeld

16. september 2008

fam.4xc

sender tusinde tanker for jeg kan huske alle dem der fløj igennem mig da vi var igennem det med Catrine for nu 9 mdr siden.

Har du forsøgt at vække hende og nøde hende på den måde?? Vi nød jo også bare i starten at ha en nem lille pige der sov igennem og åbenbart havde et stort sovehjerte, men vægten vidste jo hurtigt noget andet :S Derfor gik vi til vægt kontrol på sygehus og efterfølgende tog SP over og kom blot for at veje og der gik ik længe før der var gode resultater på vægt stigning efter vi nødede hver 3 time...

ved ik om det har noget at sige at vores piger er taget ved planlagt kejsersnit... ku jo godt forestille sig at de endnu ik har været helt klar på samme måde som når de selv gir besked om at ville ud :P

Giv lyd!!!

Kram(H)

Anmeld

17. september 2008

Rahmberg.dk

Hey.
Vi blev indlagt direkte fra lægen igår, nærmest som forventet.
Hun har fået taget et hav af prøver som ikke viser noget man kan blive klogere af, og det er vel egentligt posetivt nok, men det var faktisk rart hvis man nu kunne sige det er da en virus, eller en infektion.

Men nej sådan skal det ikke være.

Hun har fået lagt en sonde og bliver madet derigennem når hun selv siger stop, eller falder i søvn, og hun bliver nu madet hver 3. time.
Foreløbigt er der ingen ændring, men vi håber at kunne se lidt i morgen når hun så har en normal dagsmængde mad i kroppen til at give lidt energi.
I morgen er hun 14 dage gammel, og vi havde ikke lige regnet med det her, og jeg syntes godt nok det er hårdt.
Trænger bare sådan til lidt fremgang frem for modgang.
De sidste 9 måneder har været hårde, og nu skulle det sjove jo være.

Og jeg har selv fået betændelse i det invendige ar, så går også og døjer med det, og hospitalssengen er hård ved min ryg og bækkenet, så i morges kunne jeg knap bevæge mig.
Men bare det hjælper vores lille guldklump, så er det jo det hele værd, om ikke andet så føler jeg mig i trygge hænder.

I nat har kæresten og jeg byttet så han sover på sygehuset, og så er jeg hjemme og sammen med den mellemste af vores piger.
Hun ligger sødt og putter i mors seng lige nu.
Og i morgen tidligt så hygger vi i god tid inden hun kommer vuggestuen.

Tak for jeres tanker og kram ...
De varmer virkelig.

Hilsen Berit

Anmeld

18. september 2008

fam.4xc

Knus og tanker herfra - og nu skal det nok gå fremad!!!

(H)(H)(H)(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.