KÆMPE brystknude - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.145 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

MamaLook

Halvdelen af mit venstre bryst (den øverste halvdel) er blevet én stor brystknude (tror jeg, det hedder).  Den er ikke øm, bare heeeelt vildt spændt og kæmpe stor.

Jeg tog et varmt brusebad tidligere, hvor jeg masserede brystet over det hele i uendeligheder og sidder også og laver cirkelbevægelser på det nu.

Lilleprinsen har tømt det højre efter lang tids kamp med det venstre, fordi han ikke kunne få ordentlig fat - så det højre er der intet problem med.. Næste gang, han er sulten, er jeg bange for, at han kun vil tage det højre igen, og det går jo ikke

Er der nogen, der har et godt råd eller flere? Jeg er helt nybegynder og er bange for at få brystbetændelse ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

SussieThyssen

Mirakel skriver:

Halvdelen af mit venstre bryst (den øverste halvdel) er blevet én stor brystknude (tror jeg, det hedder).  Den er ikke øm, bare heeeelt vildt spændt og kæmpe stor.

Jeg tog et varmt brusebad tidligere, hvor jeg masserede brystet over det hele i uendeligheder og sidder også og laver cirkelbevægelser på det nu.

Lilleprinsen har tømt det højre efter lang tids kamp med det venstre, fordi han ikke kunne få ordentlig fat - så det er der intet problem med..

Er der nogen, der har et godt råd eller flere? Jeg er helt nybegynder og er bange for at få brystbetændelse ...

Avs..ja..det er væmmeligt..har selv prøvet det.
Prøv at se om du ikke kan få malket det ud..malk og masser..bliv ved med at prøve.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. januar 2011

jannebjerre

Masser blidt under varmt vand på knuden - selvom det gør ondt og bliv ved indtil den er væk! Jeg har haft brystbetændelse og ønsker det ikk for min næreste fjende

Knus og god bedring

Anmeld

16. januar 2011

MamaLook

SussieThyssen skriver:

Avs..ja..det er væmmeligt..har selv prøvet det.
Prøv at se om du ikke kan få malket det ud..malk og masser..bliv ved med at prøve.

Kærligst
Sussie

Så jeg skal have fat i en brystpumpe? Uh, bliver helt stresset - jeg håber, jeg kan nå at få fat i en, inden det er for sent

Tak for svar

Anmeld

16. januar 2011

MamaLook

jannebjerre skriver:

Masser blidt under varmt vand på knuden - selvom det gør ondt og bliv ved indtil den er væk! Jeg har haft brystbetændelse og ønsker det ikk for min næreste fjende

Knus og god bedring

Det har jeg prøvet, men jeg synes ikke, det forandrede noget..

Tak for svar

jeg håber virkelig, det snart går i orden igen

Anmeld

16. januar 2011

jannebjerre

Mirakel skriver:

Det har jeg prøvet, men jeg synes ikke, det forandrede noget..

Tak for svar

jeg håber virkelig, det snart går i orden igen

Ej nej ingen brystpumpe - det vil bare øge endnu mere!
Det tager laaaaaaang tid, men du bliver nødt til at massere indtil den er væk, ellers bliver det kun værre søde

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

Så jeg skal have fat i en brystpumpe? Uh, bliver helt stresset - jeg håber, jeg kan nå at få fat i en, inden det er for sent

Tak for svar

Ehmm..man kan altså sagtens malke ud med hånden
Hvad tror du min generation gjorde??
Enten fik man sådan en dims, der ligner et båthorn eller man brugte hånden.
Jeg kunne ikke finde ud af at bruge båthornet, men man er vel gammel bondepige, så det var udmalkning med hånden.
Med lidt øvelse så kan man også sagtens.
Start med at massere med en hånd rundt om området og lav så en nedad gnidende bevægelse ligesom når man skal presse flødeskum ud af en pyntepose med flødeskum (det er vist den bedste beskrivelse)
Gnid, skub, pres nedad og udad mod brystvorten til der kommer en stråle ud. Gør det blidt men fast.
Prøv dig frem til hvilket tag, der giver den bedste stråle, og så er det ellerrs at blive ved, til brystet er malket ud og knuden er væk.
Sørg for at varme det op ind imellem med strålen fra bruseren..og sov så i nat med noget varmt om brystet, fx et gammelt strikket halstørkæde eller andet uldent og varmt, og sørg så for at det er det bryst med mælkeknuden, den lille først får tømt.
Held og lykke med det.

Anmeld

16. januar 2011

MamaLook

jannebjerre skriver:

Ej nej ingen brystpumpe - det vil bare øge endnu mere!
Det tager laaaaaaang tid, men du bliver nødt til at massere indtil den er væk, ellers bliver det kun værre søde

Det må jeg hellere så, tusind tak

Anmeld

16. januar 2011

MamaLook

SussieThyssen skriver:

Ehmm..man kan altså sagtens malke ud med hånden
Hvad tror du min generation gjorde??
Enten fik man sådan en dims, der ligner et båthorn eller man brugte hånden.
Jeg kunne ikke finde ud af at bruge båthornet, men man er vel gammel bondepige, så det var udmalkning med hånden.
Med lidt øvelse så kan man også sagtens.
Start med at massere med en hånd rundt om området og lav så en nedad gnidende bevægelse ligesom når man skal presse flødeskum ud af en pyntepose med flødeskum (det er vist den bedste beskrivelse)
Gnid, skub, pres nedad og udad mod brystvorten til der kommer en stråle ud. Gør det blidt men fast.
Prøv dig frem til hvilket tag, der giver den bedste stråle, og så er det ellerrs at blive ved, til brystet er malket ud og knuden er væk.
Sørg for at varme det op ind imellem med strålen fra bruseren..og sov så i nat med noget varmt om brystet, fx et gammelt strikket halstørkæde eller andet uldent og varmt, og sørg så for at det er det bryst med mælkeknuden, den lille først får tømt.
Held og lykke med det.

Hehe, sikke en god beskrivelse

Tusind tak  Jeg må hellere komme igang med udmalkningen.

Godnat, sov godt

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

Mirakel skriver:

Hehe, sikke en god beskrivelse

Tusind tak  Jeg må hellere komme igang med udmalkningen.

Godnat, sov godt

Godmorgen
Hvordan gik det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.