Hvor er det fantastisk at mærke liv!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

marloutti

Sidder her lige så stille og læser og min lille dreng rumsterer helt vildt rundt inde i maven... Gjorde han også i går aftes, og der kunne jeg for første gang også mærke det udenpå... Simpelthen så ubeskriveligt... Desværre blir han helt stille, når farmand lægger en hånd på og vil mærke... Spøjst....

Blir helt lykkelig og varm indeni her midt om natten og måtte lige dele det med nogen, da min dejlige kæreste sover....

Marlene 23+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Noneother

Hvor dejligt altså. Så er man bare "rigtig" gravid!
Kan huske det ligeså tydeligt. Til sidst er det jo nærmest bare en arm ud af maveskindet. Hehe. De kan godt nok være utroligt stærke! 

Anmeld

16. januar 2011

MamaLook

Ej hvor dejligt  Tillykke, det er virkelig en fantastisk følelse

Anmeld

16. januar 2011

marloutti

Noneother skriver:

Hvor dejligt altså. Så er man bare "rigtig" gravid!
Kan huske det ligeså tydeligt. Til sidst er det jo nærmest bare en arm ud af maveskindet. Hehe. De kan godt nok være utroligt stærke! 

Aj ja, jeg glæder mig sådan til man nærmest kan se en fod, der stikker ud,,, hihi

Anmeld

16. januar 2011

marloutti

Mirakel skriver:

Ej hvor dejligt  Tillykke, det er virkelig en fantastisk følelse

Ja, det er ubeskrivelig dejligt...

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

marloutti skriver:

Sidder her lige så stille og læser og min lille dreng rumsterer helt vildt rundt inde i maven... Gjorde han også i går aftes, og der kunne jeg for første gang også mærke det udenpå... Simpelthen så ubeskriveligt... Desværre blir han helt stille, når farmand lægger en hånd på og vil mærke... Spøjst....

Blir helt lykkelig og varm indeni her midt om natten og måtte lige dele det med nogen, da min dejlige kæreste sover....

Marlene 23+3

Ja...er det ikke skønt??
Og det er vitterligt en følelse man ALDRIG glemmer uanset hvor gammel man bliver, og som man gerne bare een gang til vil opleve.
Måske ikke alt det andet...blot denne ene følelse af liv, der rumsterer rundt i ens mave.

Det er også typisk, at de bliver stille i starten når far eller andre vil mærke efter.
Men fostre kan mærke og opfatte alt langt bedre og på en helt anden måde end de fleste aner, så når der bliver talt intenst omrking dem, og en lægger hånden på mors mave, så mærker babyen energierne fra den fremmede hånd, og bliver stille for at fornemme hvad det nu er.
Men bare vent..og ikkke ret længe, så skal far nok få alle de skub og puf han kan ønske sig

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. januar 2011

marloutti

SussieThyssen skriver:

Ja...er det ikke skønt??
Og det er vitterligt en følelse man ALDRIG glemmer uanset hvor gammel man bliver, og som man gerne bare een gang til vil opleve.
Måske ikke alt det andet...blot denne ene følelse af liv, der rumsterer rundt i ens mave.

Det er også typisk, at de bliver stille i starten når far eller andre vil mærke efter.
Men fostre kan mærke og opfatte alt langt bedre og på en helt anden måde end de fleste aner, så når der bliver talt intenst omrking dem, og en lægger hånden på mors mave, så mærker babyen energierne fra den fremmede hånd, og bliver stille for at fornemme hvad det nu er.
Men bare vent..og ikkke ret længe, så skal far nok få alle de skub og puf han kan ønske sig

Kærligst
Sussie

Ja, jeg tænkte nok, det er fordi han kan mærke en anden puls eller noget.  Men skønt er det. Må sige at jeg glæder mig til at dele det med faren...

Anmeld

16. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ELSKEDE at mærke liv  Der er ikke noget som er mere livsbekræftende

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

marloutti skriver:

Ja, jeg tænkte nok, det er fordi han kan mærke en anden puls eller noget.  Men skønt er det. Må sige at jeg glæder mig til at dele det med faren...

Ja også pulsen kan bebsen høre. Som bekendt forplantes lyd under vand langt bedre end gennem luft.
Så det ene med det andet

Min mor kom hver dag og så til mig medens jeg ventede min søn.
(hun var postbud LOL)
Og hver dag bøjede hun sig ned og sagde det samme, med den samme stemme:
"Hej lille Nickolai, det er mormor der er her."
Senere hen, da han blev rigtig stor inde i min mave og han havde en rumster-dag blev han altid helt stille når min mor "hilste på", og det mest forunderlige kom, da han var helt nyfødt, kun en 5 timer gammel.
Min mor kom og fik ham over i armene og sagde med den sædvanlige stemme:
"Hej lille Nickolai, det er mormor, der er her!"
Nickolai som ellers lå og halvsov med lukkede øjne, smækkede omgående øjnene op og drejede hovedet i et ryk og lå så længe og stirrede intenst på min mor, mens hun snakkede med ham.
Så alt kan påvirke et lille barn inde i sin mors mave, også uro og skænderier.

Anmeld

16. januar 2011

marloutti

SussieThyssen skriver:

Ja også pulsen kan bebsen høre. Som bekendt forplantes lyd under vand langt bedre end gennem luft.
Så det ene med det andet

Min mor kom hver dag og så til mig medens jeg ventede min søn.
(hun var postbud LOL)
Og hver dag bøjede hun sig ned og sagde det samme, med den samme stemme:
"Hej lille Nickolai, det er mormor der er her."
Senere hen, da han blev rigtig stor inde i min mave og han havde en rumster-dag blev han altid helt stille når min mor "hilste på", og det mest forunderlige kom, da han var helt nyfødt, kun en 5 timer gammel.
Min mor kom og fik ham over i armene og sagde med den sædvanlige stemme:
"Hej lille Nickolai, det er mormor, der er her!"
Nickolai som ellers lå og halvsov med lukkede øjne, smækkede omgående øjnene op og drejede hovedet i et ryk og lå så længe og stirrede intenst på min mor, mens hun snakkede med ham.
Så alt kan påvirke et lille barn inde i sin mors mave, også uro og skænderier.

aj, hvor morsomt!! Det er da helt utroligt... Må se om jeg kan lokke min kæreste til at sige noget til ham hver dag, som han kan genkende, når han kommer ud... Kunne da være sjovt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.