Tynd mave / diarre - Kogt vands klude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.471 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

bullerbassen

Silas har igen igen tynd mave - og har du hørt om de kogt vands klude ( eller hvad det nu hedder )

Men hvordan er det lige - Har klippet et pudebetræk i stykker og hældt kogt vand over

Hvad gør jeg så med dem ? Skal de blive i vandet til de skal bruges eller hvordan virker det ?

Håber nogen kan hjælpe - og på forhånd tak

Hilsen lotte & Silas med MEGET rød mås

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

marijke85

hej du har de klude, på den størrelse de skal værre. Og lægger dem i kogt vand, gnider den ud og lægger den på bagdelen!!selvøldig når de er kølet ned!!

klude kan værre nogen gamle tshirts

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

bullerbassen skriver:

Silas har igen igen tynd mave - og har du hørt om de kogt vands klude ( eller hvad det nu hedder )

Men hvordan er det lige - Har klippet et pudebetræk i stykker og hældt kogt vand over

Hvad gør jeg så med dem ? Skal de blive i vandet til de skal bruges eller hvordan virker det ?

Håber nogen kan hjælpe - og på forhånd tak

Hilsen lotte & Silas med MEGET rød mås

Endnu bedre hvis du bruger kamillete, som har en helende effekt.
Du lægger et lunkent stykke på og lader barnet ligge med det en 5 min, og derefter lader du trolden lufttørre.
Det har jeg selv altid brugt til mine, når de var hudløse i måsen.

Det er et gammelt trick, som har eksisteret i århundreder
Kærligst
Sussie

Anmeld

15. januar 2011

Lusi

Du lader dem ligge i en skål eller el. Jeg lavede nye nogle gange på en dag. Jeg har brugt det et par gange på min datter og det virker virkelig hun havde døjet med virkelig rød numse og det blev til grimme hudløse sår, men jordmoderen, gav så det råd der og det var væk efter et par dage

Anmeld

16. januar 2011

Jibbe

Hej Lotte. Har ikke nogen råd men vil bare lige ønske Silas god bedring. Han har da ikke haft det nemt på det sidste. Håber det snart bliver bedre!

Anmeld

16. januar 2011

bullerbassen

Jibbe skriver:

Hej Lotte. Har ikke nogen råd men vil bare lige ønske Silas god bedring. Han har da ikke haft det nemt på det sidste. Håber det snart bliver bedre!

Hej Lisbeth

Tak - nej han har godt nok været hårdt ramt - håber snart det vender. Håber det går godt med Frej

Anmeld

16. januar 2011

bullerbassen

Lykke86 skriver:

Du lader dem ligge i en skål eller el. Jeg lavede nye nogle gange på en dag. Jeg har brugt det et par gange på min datter og det virker virkelig hun havde døjet med virkelig rød numse og det blev til grimme hudløse sår, men jordmoderen, gav så det råd der og det var væk efter et par dage

Kogte nogle klude igår da jeg gik i seng - Silas var puttet ..

Må prøve at ligge dem på ham idag..

Anmeld

16. januar 2011

bullerbassen

SussieThyssen skriver:

Endnu bedre hvis du bruger kamillete, som har en helende effekt.
Du lægger et lunkent stykke på og lader barnet ligge med det en 5 min, og derefter lader du trolden lufttørre.
Det har jeg selv altid brugt til mine, når de var hudløse i måsen.

Det er et gammelt trick, som har eksisteret i århundreder
Kærligst
Sussie

Ok det må jeg prøve  Han er nået rød men han har også haft dårlig mave i 3 dage nu

Vi har heldigvis aldrig haft rød mås før - men igår græd han fordi det gjorde ondt .

Må have en klud på måsen af ham - Men skal de fjernes efter 5 min, troede de skulle blive til næste gang han skulle skiftes

Anmeld

16. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Jeg klipper en stofble i passende stykker, koger dem 5min og fisker dem op i en steril bøtte med en gaffel... Så kommer der låg på... Når så vi skifte ble, putter jeg en klud på hver ren balle og lader den ligge til næste bleskift... Bare ikke til natten...

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

bullerbassen skriver:

Ok det må jeg prøve  Han er nået rød men han har også haft dårlig mave i 3 dage nu

Vi har heldigvis aldrig haft rød mås før - men igår græd han fordi det gjorde ondt .

Må have en klud på måsen af ham - Men skal de fjernes efter 5 min, troede de skulle blive til næste gang han skulle skiftes

Altså...det har jeg aldrig brugt, for så ligger han og er konstant fugtig, og så sprækker huden.
Så for mig er det logik, ay de skal af igen.
Men der må du lige se hvad andre gør og har erfaringer med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.