spørgsmål angående su og uddannelse som voksen... :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2011

celkt

hej piger :-)

jeg går jo med en drøm i maven om på et tidspunkt at komme ind på jordemoder-uddannelsen. Det er godt nok lidt langt væk, men det kunne vel gå i de perioder, jeg skal gå i skole, hvis det var.

Men 4½ år på SU, med familie og 3 børn, det er ikke realistisk. Så mit spørgsmål går på om der er nogen der ved om man på nogen måde kan få a-kasse eller kommune til at suplere op fra en SU til en dagpenge sats når man ønsker at studere en uddannelse der ikke er en voksenuddannelse.

Jeg skal snakke med dem nede på kommunen i næste uge, men det er jo aldrig nogen skade at høre hvad andre har oplevet, så man har lidt at snakke ud fra. Syntes ikke jeg kan finde noget på google om det.

Jeg ved jeg kan få studielån, men det er stadigvæk ikke rigtigt nok, slet ikke når jeg i perioder skal pendle fra sydfyn til esbjerg. Så hvad siger I, tøser, nogen der har prøvet noget lignende.??

kh Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Stumpen

Jeg er ikke særlig inde i det, men tvilver på at du har få suppleret op...

Det jeg tænker hvis du vil have fuld løn er revalidering og der ved jeg ikke om du hører inde under eller hvad det kræver at få det..

Så nej, jeg var da egentlig ikke til megen hjælp

Anmeld

15. januar 2011

aarhusmor

måske kan du søge revalidering

Hvem kan få revalidering? Du har mulighed for at få revalidering, hvis du har begrænsninger i arbejdsevnen p.g.a. fysiske, psykiske eller sociale årsager, der medfører, at du ikke kan forsørge dig selv eller familien. Du har også mulighed for at få revalidering, hvis din arbejdsevne er truet. Det er kommunens ansvar at vurdere og beslutte, om du kan bevilges revalidering - til hvad og hvor længe. Du kan herunder se eksempler på hvem der kan få revalidering: • Personer med fysiske og psykiske handicap • Enlige forsørgere, der er i en socialt fastlåst situation, der begrænser deres arbejdsevne • Unge, der er sent udviklede eller bogligt svage • Personer, der er arbejdsløse og hvor andre støtteordninger ikke er tilstrækkelige • Personer med massive beskæftigelses- eller uddannelsesmæssige vanskeligheder • Personer, der modtager sygedagpenge, og som ikke umiddelbart må antages at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet • Personer med særlige psykiske eller sociale vanskeligheder, herunder misbrugs- og eller kriminalitetsproblemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.