Is på fortovene? (GRRR!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Mussi30

Nu er jeg f... ved at være træt af alt det sne/is der ligger rundt omkring på fortovene 

Nej, sne er ikke noget problem, der kan man i det mindste stå fast. Men de sidste par uger har det nærmest været umuligt at gå en ordentlig tur med hunden, fordi man er bange for at ryge på bagen og brække både det ene og andet

Flere steder på vores normale dejlige gåtursrunde, på vej hen hvor hunden kan løbe frit UDEN at genere nogen, ligger der ca 10 cm IS på fortovet, fordi folk ikke gad at bruge en skovl i en halv time da sneen faldte

Nøj for et surt opstød, det ligner mig ellers ikke

Men har husejere ikke pligt til at holde fortovet fri for is, såvel som sne??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

B&J

Mussi30 skriver:

Nu er jeg f... ved at være træt af alt det sne/is der ligger rundt omkring på fortovene 

Nej, sne er ikke noget problem, der kan man i det mindste stå fast. Men de sidste par uger har det nærmest været umuligt at gå en ordentlig tur med hunden, fordi man er bange for at ryge på bagen og brække både det ene og andet

Flere steder på vores normale dejlige gåtursrunde, på vej hen hvor hunden kan løbe frit UDEN at genere nogen, ligger der ca 10 cm IS på fortovet, fordi folk ikke gad at bruge en skovl i en halv time da sneen faldte

kan lige se det var mig der sker det indlæg hihihihi.. jeg havder også det is nu, bare jeg skal op i motion centeret er jeg ved af falde 5-10 gange folk får da en griner af mig men hold op jeg hader det... og i dag vi skulle i legetøjs butik var jeg ved af smutte med barnevognen men heldig vis fik mine fødder til af stå fast igen

DUMME DUMME MØG IS

Anmeld

15. januar 2011

Low

Mussi30 skriver:

Jeg kan udemærket godt følge dig jeg har det på samme måde! Total pres!!

Jeg TROR ikke det er alle husejer det SKAL fjerne sne og os. Jeg tror det kommer an på om vejen er offentlig og hvilken ordning de ligger inde under. Her hvor jeg bor skal vi ikke gøre noget. Der kommer en maskine og fjerner det  

Anmeld

15. januar 2011

Mira0911

Det er bare træls... 

Har en kammerat der faldt igår ved hans datters legestue pga is på fortovet... 

Han havde datteren på armen, tabte hende i faldet, så hun landede på ryggen og knaldede hovedet ned i fortovet.. Han slog hovedet og smadret sine briller.... 

De røg med det samme til Viborg... 

Han har sendt en klage til kommunen... Silkeborg kommunen salter ikke rigtigt... Kun når det er rigtig slemt.. 

Anmeld

15. januar 2011

AnneBJ

IH hvor jeg kan følge dig! Var ved at  lave lignende indlæg i onsdags... jeg har 100 meter  - max! -  til nærmeste busstoppested, og alligevel nåede jeg at falde på vej derned. Jeg går ellers ENORMT forsigtigt, fordi jeg er så bange for at falde og lande på min mave..

Faldt så (heldigvis?) bagover, og undgik med nød og næppe at knalde baghovedet i isen. Landede på det blødeste stykke på ballen, og kunne nøjes med ømhed der, og meget smadrede hals- og nakkemuskler indtil igår.

Men jeg blev så gal da jeg faldt. Så fjern dog isen, salt, strø sand, bare gør NOGET! Det havde jo været tøvejr, så der kunne sagtens have været meget mere fodgængervenligt end der var!!

Anmeld

15. januar 2011

Mussi30

Vi bor til leje, men sørger alligevel for at hjælpe vores vicevært med at holde fortovet rent og ryddet. Selvom vi ikke skal...

Det er jo os, der er der hele tiden og vi kan hurtigt lige smide lidt salt, selvom det jo egentlig er hans job. Men vi gider jo ikke selv at gå og falde.

Jeg forstår simpelthen bare ikke at folk (dersom os bor inde i byen) ikke selv har interesse i at få fortovene ryddet. De må jo også selv gå og falde? Med mindre de KUN kører i bil og ikke går længere en til garagen

Anmeld

15. januar 2011

Aves.

Mussi30 skriver:

Jeps, det skal de og det er der vidst mange der ikke helt får gjort...jeg synes det er virkelig væmmeligt når jeg er ude for at løbe...øvøv...

Anmeld

15. januar 2011

Mussi30

Eva. skriver:

Jeps, det skal de og det er der vidst mange der ikke helt får gjort...jeg synes det er virkelig væmmeligt når jeg er ude for at løbe...øvøv...

Uuh, det forstår jeg næsten ikke at du tør?

Anmeld

15. januar 2011

Aves.

Mussi30 skriver:

Uuh, det forstår jeg næsten ikke at du tør?

Jo jo.. jeg hopper over eller løber på vejen..men det er lidt spændende...

Anmeld

15. januar 2011

Na-Wi

Jeg er også ved at blive idiot over det !! Jeg går hver morgen ned til toget (der er vel omkring 2 km) og det har været et helvede hver morgen..

Jeg går så langsomt så selv pensionisterne går hurtigere end mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.