Hjælp til antal drikkevarer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Mullebergen

Åh, mine ungers far skal ALTID sætte sig på tværs når det omhandler penge og nu også selvfølgelig når det gælder budgettet til barnedåben 

Jeg har sagt til ham at han kan give mig et beløb og så klarer jeg resten, jeg ORKER simpelthen ikke at diskutere det med ham. Bliver det dyrere er det ærgerligt, det er heldigvis mig der modtager børnefamilieydelse 

Nå men, vi bliver 65 mennesker hvor de 13 er børn og jeg er lidt i tvivl om hvor mange drikkevarer jeg skal købe. Vi skal have brunch.

Hvor meget:

Juice

Hvidvin

Sodavand

....Vil I mene jeg skal købe?

Forslag modtages med kyshånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Angelspot

Hmm jeg er ikke super god til sådan noget, så det blir et skud fra hoften.

Men jeg ville nok købe omkring 20-25 liter juice af forskellig slags. Så tror jeg ikke du behøver mere end max (!) 8-10 flasker hvidvin. Og af sodavand tror jeg du kan klare dig med 9 kasser blandet dåsesodavand. 13 børn tager sikkert godt fra, alt efter alder og så er der lidt til de andre.

Som sagt, et skud fra hoften. Men jeg ville nok også investere i kaffe og te, det hører lissom til brunch og så også en enkelt øl som folk kan køre hjem på Men det afhænger jo af hvilken familie du har og hvad de helst vil have.

Anmeld

15. januar 2011

Mullebergen

Angelspot skriver:

Hmm jeg er ikke super god til sådan noget, så det blir et skud fra hoften.

Men jeg ville nok købe omkring 20-25 liter juice af forskellig slags. Så tror jeg ikke du behøver mere end max (!) 8-10 flasker hvidvin. Og af sodavand tror jeg du kan klare dig med 9 kasser blandet dåsesodavand. 13 børn tager sikkert godt fra, alt efter alder og så er der lidt til de andre.

Som sagt, et skud fra hoften. Men jeg ville nok også investere i kaffe og te, det hører lissom til brunch og så også en enkelt øl som folk kan køre hjem på Men det afhænger jo af hvilken familie du har og hvad de helst vil have.

Hehe, hvor ér det dejligt at læse 

Min kære eks mener at 20 liter juice, 4 kasser sodavand (af de små glasflasker) og 6 liter vin er nok  Jeg har prøvet at forklare ham at der altså bliver drukket mere end man lige tror!

Kaffe har vi sørget for og øl "sparer vi væk" 

Anmeld

15. januar 2011

Nynne88

Ved ikke med sodavand - men man siger 6-8 glas per flaske vin. Så skal du bare overveje, hvor mange der måske får lyst til et glas eller to. Juice drikker folk nok to glas af max? 

Anmeld

15. januar 2011

Mullebergen

Tak for svar 

Flere? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.