Jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

DLM

hej

hvor vigtigt er det at baby får det ekstra jern tilskud? synes han får masser af jern i maden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Tulle28

Hvis han får MME er det slet ikke nødvendigt at give jerntilskud, da MME er jernberiget.

Jeg har valgt ikke at give min datter det, jeg holder selvfølgelig øje med om hun pludselig ændrer adfærd, men jeg synes også at det må være muligt at dække hende ind via kosten og min mælk (ammer stadig). Det er heller ikke alle lande som anbefaler at man giver tilskud, i Sverige f.eks. giver man det kun, såfremt man har konstanteret jernmangel. Det synes jeg giver god mening, jern er nemlig ikke noget som kroppen selv skiller sig af med, ligesom det f.eks. er tilfældet med C vitamin.

http://ammenet.dk/wiki/jern

Anmeld

15. januar 2011

Low

DLM skriver:

hej

hvor vigtigt er det at baby får det ekstra jern tilskud? synes han får masser af jern i maden

Min sundhedsplejerske sagde at de ikke skulle have ekstra jerntilskud hvis de minimum fik 400 ml mælk

Anmeld

15. januar 2011

DLM

Tulle28 skriver:

Hvis han får MME er det slet ikke nødvendigt at give jerntilskud, da MME er jernberiget.

Jeg har valgt ikke at give min datter det, jeg holder selvfølgelig øje med om hun pludselig ændrer adfærd, men jeg synes også at det må være muligt at dække hende ind via kosten og min mælk (ammer stadig). Det er heller ikke alle lande som anbefaler at man giver tilskud, i Sverige f.eks. giver man det kun, såfremt man har konstanteret jernmangel. Det synes jeg giver god mening, jern er nemlig ikke noget som kroppen selv skiller sig af med, ligesom det f.eks. er tilfældet med C vitamin.

http://ammenet.dk/wiki/jern

han får ikke mme jeg ammer han stadig om morgenen og aftenen elelrs får han grød og kartoffelmos og frugtmos og grønsager som jeg synes der er masser af jern i og vil ikke resikere at han får for meget.

det giver da god mening at man kun giver hvis der er jernmangel, det kan jeg nu godt følge svenskerne i

Anmeld

15. januar 2011

Betteisen

Hejsa.

Jeg tænker bare, at der vel er en god grund til, at sundhedsstyrelsen anbefaler at de efter 6mdr får jerntilskud. Deres jerndepoter skulle være brugt på det tidspunkt, derfor skal de have ekstra tilført. Det er kun hvis de får min 400ml MME (og ikke kun mælk) man kan undvære det.

MVH

Louise

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Betteisen skriver:

Hejsa.

Jeg tænker bare, at der vel er en god grund til, at sundhedsstyrelsen anbefaler at de efter 6mdr får jerntilskud. Deres jerndepoter skulle være brugt på det tidspunkt, derfor skal de have ekstra tilført. Det er kun hvis de får min 400ml MME (og ikke kun mælk) man kan undvære det.

MVH

Louise

Jeg er helt enig og valgte at give Laura ligesom hun også stadig får D-dråber med sine 14 mdr.

Anmeld

15. januar 2011

Betteisen

Baagøe skriver:

Jeg er helt enig og valgte at give Laura ligesom hun også stadig får D-dråber med sine 14 mdr.

Anmeld

15. januar 2011

DLM

Betteisen skriver:

Hejsa.

MVH

Louise

jo selvfølgelig, jeg kan bar ikke blive klog på det, de anbefaler det, så anbefaler de det mindre, så må de ikke få for meget for det er heller ikke sundt

Anmeld

15. januar 2011

DLM

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-20193172:jerndr%C3%A5ber-kan-h%C3%A6mme-v%C3%A6kst.html

Anmeld

15. januar 2011

kitra

Baagøe skriver:

De skal da også ha d-dråber til de er 2 år det er da hvad jeg har fået afvide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.