HopinWishin skriver:
Havde en super hyggelig aften med mine veninder i går... en af dem er gravid, og det er bare så fantastisk for hende! Men... hvor snakkede vi bare meget om baby, babytøj, babyudstyr, fødsel, ventetøj og alt det der hører til.... Det er bare svært når man er i mit tilfælde.......
Så faldt snakken på mig... Og jeg fortalte dem de sidste nye ting som vi nu skal igennem... Og jeg ved godt de bare vil mit bedste.. De tror allesammen at det nok skal lykkes i første forsøg når vi begynder behandling....
Tror ikke der er nogen der kan sætte sig ind i hvordan det føles at ønske noget så naturligt som at blive gravid, men det er bare ikke noget der vil ske før man kommer gennem et hav af undersøgelse, uvisse antal forsøg og en helt masse venten og uvished.... Det er jo ikke ''bare'' en baby man ønsker sig..... 
Selvfølgelig er det hårdt.
Men jeg tror også det er vigtigt at du er med på baby-galajen problemer eller ej, for dels kan man hurtigt blive udelukket af fællesskabet og blive behandlet som et råddent æg, fordi de andre ikke vil såre en, og dels så tror jeg, at ens hormoner har godt af at blive mentalt kickstartet med al den babysnak.
Også jeg har været der, hvor jeg følte, at de andre begyndte at behandle mig som det føromtalte æg. Veninderne trak sig væk fra mig, efterhånden som de blev gravide og fik børn, mens jeg kun fik de, der døde. De anede ganske enkelt ikke hvad de skulle stille op med mig.
Heldigvis gik det da op for mig i tide, og jeg tog tyren ved hornene og meldte ud, at selvom jeg ikke fik nogen børn, så var jeg da en lige stor del af tøsegruppen og ville gerne være med og endda "låne" eller være barnepige.
Så fik vi os en god snak om tingene, og det hele faldt tilbage til normalen.
Selvfølgelig var det hårdt, men et eller andet sted, hjalp det mig også at høre om alle de andres liv, erfaringer og oplevelser, og perspektiverede tingene for mig.
Så vær med uanset hvordan det går.
Babysnakken vil gå i nogle år indtil man bevæger sig ind i nye epoker i ens liv, og så får man også andre interesser.
Hmmm...fik jeg forklaret godt nok hvad jeg mener??

Kærligst
Sussie