SussieThyssen skriver:

Hov..nu er du jo inde på min hjemmebane 
Selve skolen er en statsfinansieret selvejende institution..dem findes der nogle få af i Danmark.
Gymnasiet er gratis at gå på, men det koster penge at bo på kostskolen, som iøvrigt har et godt ry.
Jeg har selv gået der i sin tid, og min ældste ogmellemste har også, indtil de begge droppede ud midt i 2. g, hvor underligt det end lyder.
Men det havde nu ikke noget med skolen at gøre, men personlige omstændigheder.
Jeg kan kun varmt anbefale skolen OG Sorø, som bare er en af de kønneste byer i Danmark, med megen charme og utrolig smuk natur.
Og så er der kun 25 min med toget til Nyborg 
Du kan spørge om alt det du vil 

Kærligst
Sussie
Åhhr tak Sussie 
Jeg overvejer altså også lidt at tage på kostskole, selvom det nu ikke tager længere tid med tog hver morgen.
Og super. Altså selvom det havde kostet noget, tror jeg ikke det var noget problem, men nu hvor jeg så ved det er "gratis" vejer det jo lidt tungere 
Jeg syntes bare det er så besværligt med det valg. Jeg vil jo på sin vis rigtig gerne på Nyborg Gymnasium, men de tilbyder ikke den studieretning, som jeg gerne vil på. Og det er netop nødvendigt at jeg får Græsk og Latin på A, for ellers vil jeg ikke kunne komme ind på mit drømmestudie.
Og efter alt, hvad jeg kan læse mig til, er det vist kun Odense Katedralskole og Sorø Akademi, der er de nærmeste på Nyborg.
Anmeld