AnneBJ skriver:
Jeg har fået en blist lige på tungespidsen, og det er skisme godt nok træls!! Har af og til bøvlet med sådan nogle i forbindelse med forkølelse, og hoster da også vældig pt., men er ikke decideret forkølet.
Den har været der et døgns tid nu, jeg har forsøgt at smøre Zendium tandpasta direkte på, da jeg har læst det skulle være en skånsom men virksom løsning... Synes bare slet ikke det hjælper..
Nogle gode husråd som må bruges af gravide?
Ewwww...ja..det kender jeg godt.
Jeg kan også få det i forbindelse med en forkølelse, og mine unger har lidt meget af blister i teen-årene.
Det er som regel et tegn på lidt lavt B2 vitamin niveau, så tag lidt ekstra B2 vitamin i nogle dage.
Ellers så kan du skylle munden morgen og aften efter hvert måltid med en spsk Brintoverilte i et halvt glas vand (det må ikke drikkes)
Det kan man også bruge, hvis man har lidt med tandkødet i forbindelse med graviditeten eller hvis man får en gang ondt i halsen.
Brintoverilte er helt uskadeligt og virker desinficerende på mund og svælg, og virker ret hurtigt, og er mildere, men mere effektivt, end hvis du skyller med Klorhexidin eller andet mundskyllemiddel.
Husk! Du må ikke spise og drikke i en halv time efter du har brugt det, så virker det optimalt.

Kærligst
Sussie
Anmeld