Blister på tungen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.324 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

AnneBJ

Jeg har fået en blist lige på tungespidsen, og det er skisme godt nok træls!! Har af og til bøvlet med sådan nogle i forbindelse med forkølelse, og hoster da også vældig pt., men er ikke decideret forkølet.

Den har været der et døgns tid nu, jeg har forsøgt at smøre Zendium tandpasta direkte på, da jeg har læst det skulle være en skånsom men virksom løsning... Synes bare slet ikke det hjælper..

Nogle gode husråd som må bruges af gravide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

B&J

AnneBJ skriver:

Jeg har fået en blist lige på tungespidsen, og det er skisme godt nok træls!! Har af og til bøvlet med sådan nogle i forbindelse med forkølelse, og hoster da også vældig pt., men er ikke decideret forkølet.

Den har været der et døgns tid nu, jeg har forsøgt at smøre Zendium tandpasta direkte på, da jeg har læst det skulle være en skånsom men virksom løsning... Synes bare slet ikke det hjælper..

kender desværre ikke nogle gode råd om det...

men kender du nogle løsninger på blister på tungen når man ikke er gravid til tider kommer de også til mig også tit lige på tunge spidsen av av av

Anmeld

14. januar 2011

Laulund87

Aftex! Fantastisk til blister. Jeg har døjet så meget, men det her hjælper virkelig

Anmeld

14. januar 2011

B&J

Laulund87 skriver:

Aftex! Fantastisk til blister. Jeg har døjet så meget, men det her hjælper virkelig

ej hvor fantastisk

Anmeld

14. januar 2011

AnneBJ

Laulund87 skriver:

Fantastisk! Er det på apoteket eller?

Anmeld

15. januar 2011

bvk

aftex virker - og kan købes på apoteket - men vil sige det er lidt klamt på tungen.. Kan du eventuelt duppe den med klorhexidin - mellem tandbørstningerne?

Anmeld

15. januar 2011

Laulund87

AnneBJ skriver:

Fantastisk! Er det på apoteket eller?

Ja det er det

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

AnneBJ skriver:

Ewwww...ja..det kender jeg godt.

Jeg kan også få det i forbindelse med en forkølelse, og mine unger har lidt meget af blister i teen-årene.
Det er som regel et tegn på lidt lavt B2 vitamin niveau, så tag lidt ekstra B2 vitamin i nogle dage.

Ellers så kan du skylle munden morgen og aften efter hvert måltid med en spsk Brintoverilte i et halvt glas vand (det må ikke drikkes)
Det kan man også bruge, hvis man har lidt med tandkødet i forbindelse med graviditeten eller hvis man får en gang ondt i halsen.
Brintoverilte er helt uskadeligt og virker desinficerende på mund og svælg, og virker ret hurtigt, og er mildere, men mere effektivt, end hvis du skyller med Klorhexidin eller andet mundskyllemiddel.
Husk! Du må ikke spise og drikke i en halv time efter du har brugt det, så virker det optimalt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. januar 2011

TbCp

Tørrede morgenfruer.... kog noget vand og hæld over dem. Lad det stå og trække lidt og skyl/gurgle derefter mund i vandet.

Det plejer min mor at bruge da hun i perioder lider rigtig meget af blister i munden

Anmeld

15. januar 2011

AnneBJ

Tak for alle Jeres gode råd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.