er simpelthen SÅ harm!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

charlottekri

hvor kan banker bare være firkantede!!!

som nogleved så er landbruget i krise i øjeblikket rent økonomisk. og her omkring jul var der en landmand her i området der fik at vide af banken at han skulle aflevere nøglen, hvilket jo er okay, hvis det ikke kan løbe rundt længere... men her den anden dag troppede der to lastbiler op på ejendommen på bankens ordre og aflivede ALLE dyr (svin), højdrægtige (gravide) søer som små grise!!! synes simpelthen det er noget direkte svineri!!! jeg forstår virkelig ikke at de ikke sender de dyr de kan til slagteri, og så lader søerne få deres grise, som de så kan sælge... det koster ca. 300 kr at komme af med et dødt dyr, og man kan få ca. 1200 kr for en so til slagt... det ville de da få langt mere ud af det hvis de lod dyrene få grisene og lade dem gå indtil de var gamle nok til at sælge... der ville max gå 4 mdr og en uge før alle dyr var kørt igennem...

undskylder mit vrede indlæg, men trængte bare til at komme af med min frustration

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Dinna88

Ej... hvor frygteligt. Jeg aner ikke noget om omkostningerne osv, men for fanden hvor meningsløst at slå dem ihjel.

(Ja, jeg går så heller ikke ind for landbruget, men de kunne da være blevet klappekøer/grise) 

Anmeld

14. januar 2011

charlottekri

Dinna88 skriver:

Ej... hvor frygteligt. Jeg aner ikke noget om omkostningerne osv, men for fanden hvor meningsløst at slå dem ihjel.

(Ja, jeg går så heller ikke ind for landbruget, men de kunne da være blevet klappekøer/grise) 

jeg arbejder selv med svin, og synes også at det er helt hen i vejret, det er jo sådan set mad for pokker, og selvfølgelig dyr... men forstår selt ikke at det skulle foregå på den måde...!!

Anmeld

14. januar 2011

Dinna88

charlottekri skriver:

jeg arbejder selv med svin, og synes også at det er helt hen i vejret, det er jo sådan set mad for pokker, og selvfølgelig dyr... men forstår selt ikke at det skulle foregå på den måde...!!

Jeg synes det er spild af liv

Havde jeg haft plads måtte de bo ved mig Så kunne de have gået og nydt livet til de blev gamle og grå. 

Anmeld

14. januar 2011

ekzunz

Dinna88 skriver:

Åhhh - jeg føler mig så uvidende. Kan du ikke lige forklare mig den der med "Jeg går ikke ind for landbruget" - det forstår jeg ikke helt meningen af??????

Skal mine børn så ikke spise havregryn mere?

Anmeld

14. januar 2011

Dinna88

Znuzke skriver:

Åhhh - jeg føler mig så uvidende. Kan du ikke lige forklare mig den der med "Jeg går ikke ind for landbruget" - det forstår jeg ikke helt meningen af??????

Skal mine børn så ikke spise havregryn mere?

Jeg formulerer mig så dårligt i dag! Det er ikke første gang det sker at jeg selvfølgelig skriver forkert.

Jeg skulle have skrevet at jeg ikke går ind for det landbruget der producerer dyr. Hvad er det den slags landbrug hedder??  Jeg er vist træt i dag. Jeg undskylder

Anmeld

14. januar 2011

Mi

Hvor meningsløst  Det kan da ikke passe at der ikke kunne findes en bedre løsning end det

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

charlottekri skriver:

hvor kan banker bare være firkantede!!!

som nogleved så er landbruget i krise i øjeblikket rent økonomisk. og her omkring jul var der en landmand her i området der fik at vide af banken at han skulle aflevere nøglen, hvilket jo er okay, hvis det ikke kan løbe rundt længere... men her den anden dag troppede der to lastbiler op på ejendommen på bankens ordre og aflivede ALLE dyr (svin), højdrægtige (gravide) søer som små grise!!! synes simpelthen det er noget direkte svineri!!! jeg forstår virkelig ikke at de ikke sender de dyr de kan til slagteri, og så lader søerne få deres grise, som de så kan sælge... det koster ca. 300 kr at komme af med et dødt dyr, og man kan få ca. 1200 kr for en so til slagt... det ville de da få langt mere ud af det hvis de lod dyrene få grisene og lade dem gå indtil de var gamle nok til at sælge... der ville max gå 4 mdr og en uge før alle dyr var kørt igennem...

undskylder mit vrede indlæg, men trængte bare til at komme af med min frustration

Tjaaa..nu kender jeg jo ikke noget til baggrundshistorien overhovedet, men hvis bonden er fraflyttet gården..hvem skal så passe dyrene?
Og hvis der ikke er penge til foderstoffer, eller pasning så er der jo heller ikke noget foder til dyrene, og så er det jo bedst de bliver aflivet.
Tingene er aldrig sort/hvide.
Dyrene skal jo alligevel aflives/slagtes i den sidste ende.
Og så kan man vel sige at det faktisk er langt bedre for dyrene at blive aflivet hjemme på deres egen gård end at skulle igennem det rædselsfulde traume det er for dem at blive slæbt til et slagteri og blive aflivet der.
Blot en tanke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.