Sutter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

Janni.

Hej piger.. 

Min kæreste og jeg er i total vildredde ang sutter.. Jeg har igen idag stået og kigget på sutter, men hvilken skal man vælge? 

Det er jo en ren jungle.. eller er det bare mig?

Håber i evt kan give et par råd til hvilken type man skal vælge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

cecilie1984

Buito skriver:

Hej piger.. 

Min kæreste og jeg er i total vildredde ang sutter.. Jeg har igen idag stået og kigget på sutter, men hvilken skal man vælge? 

Da min datter var lille ville hun KUN tage sutter fra navne sutten. Hvilket jo var ret dyrt i længden.

Siden hen begyndte hun at brfuge MAM sutterne, og dem vil hun KUN have nu. Det har dog kostet en del sutter inden vi fandt de rigtige.

Men ved man i baby sams babybox får en mam babysut. Prøv da den i første omgang den er jo heller ikke så stor.

Jeg har hørt dårligt om de runde sutter, de er vist mere ødelæggende for tænderne end de flade. Har vores tandlæge sagt.

Men jo det er en jungle, men prøv dig frem, måske vil dit barn overhovedet ikke tage imod en sut.

Anmeld

14. januar 2011

Maja_4000

Min datter sutter på alt :b Men er gladest for dem fra NUK (: 

Anmeld

14. januar 2011

Molly8

Buito skriver:

Hej piger.. 

Jeg venter mit første barn, og her er mine overvejelser:

Netop fordi det er en jungle at finde ud af, har jeg begrænset mine overvejelser til at dreje sig om materiale, altså silicone, gummi eller naturgummi. Da jeg jo ikke ved, hvad den lille foretrækker ang. form, har jeg valgt den billigste og kun købt to (den runde slags). Det kan jo være, han slet ikke vil tage den.

Ang. materiale bryder jeg mig ikke om tanken om, at der kan gå stykker af siliconen, når han får tænder. Jeg har indtryk af, at det er lettere at se, når gummisutterne ikke dur længere.

Mit valg: Den billigste gummisut i rund form fra Føtex o.lign.

Kh Molly

Anmeld

14. januar 2011

Koen.

i kan købe 100 forskellige sutter inden i finder lige netop den bebs vil bruge! jeg ville købe en rund sut og en anatomisk sut

Anmeld

14. januar 2011

AnneBJ

Molly8 skriver:

Mit valg: Den billigste gummisut i rund form fra Føtex o.lign.

Kh Molly

Samme her.

Har lagt vægt på det ikke er silicone, samt at der er så lidt som muligt af sutten, der slut tæt om huden omkring munden. Det skulle være bedst i forhold til frostvejrshud så vidt jeg ved...

Så har jeg også en pakke af de "flade" sutter - ikke den der tipper lidt op ude i spidsen, men hele suttestykket er fladt. Har fået dem i gave, så vil han ikke tage de andre, prøver jeg med dem der.

Anmeld

15. januar 2011

Molly8

AnneBJ skriver:

Samme her.

Har lagt vægt på det ikke er silicone, samt at der er så lidt som muligt af sutten, der slut tæt om huden omkring munden. Det skulle være bedst i forhold til frostvejrshud så vidt jeg ved...

Så har jeg også en pakke af de "flade" sutter - ikke den der tipper lidt op ude i spidsen, men hele suttestykket er fladt. Har fået dem i gave, så vil han ikke tage de andre, prøver jeg med dem der.

Åh, ja - Der skal være lufthuller i - og en ring at trække i, hvis uheldet skulle være ude, fremfor dem med flad knop..

Kh Molly

Anmeld

15. januar 2011

MariaJ

Belært af erfaring ville jeg ikke købe for mange før baby er kommet til verden. Vi købte både runde og anatomiske fra natursutten, der lå og ventede herhjemme m,ens vi ikke var gået i gang med at bruge sut endnu.  Da vi efter en uge pludselig fik brug for en sut (vi var indlagt og sygeplejerskerne mente vi skulle give Johanna en sut) måtte vi købe en ny og det blev tilfældigvis en MAM-sut. Siden har hun ikke villet have andre. Sutterne fra natursutten har vi aldrig fået brugt.

Anmeld

15. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Da Liam var helt lille brugte vi natursutten med alm. rund sut. Dem brugte han indtil han var ca. 11-12 mdr. Så blev vi nødt til at skifte da han begyndte at bide dem i stykker i skjoldet(de er helt bløde) og siden da har vi brugt MAM air. De har en lidt flad sut og lufthuller i siderne og så kan de købes i de fleste supermarkeder.

Dog har de ikke en ring, men vil gerne tro at Liam er stor nok nu til ikke at sluge sutterne

Anmeld

15. januar 2011

Janni.

Tak for alle jeres gode råd, det har givet mig lidt et andet syn på sutter. Så nu ved jeg da hvad vi vil/skal kigge efter.

1000 tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.