støttestrømper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

Dia

Hej

Jeg vil lige høre, om der sidder nogen derude, som har erfaring med støttestrømper. Jeg er nemlig blevet anbefalet det af min læge.  Er der nogen, der ved, om det er noget, man kan få tilskud til?

Vh Dia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

SussieThyssen

Dia skriver:

Hej

Jeg vil lige høre, om der sidder nogen derude, som har erfaring med støttestrømper. Jeg er nemlig blevet anbefalet det af min læge.  Er der nogen, der ved, om det er noget, man kan få tilskud til?

Vh Dia

Nej så dyre er de ikke.
Du kan få støttestrømper mange steder..bl.a. hos Matas.
Femilet laver også støttestrømper.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. januar 2011

Holbæktrunten

SussieThyssen skriver:

Nej så dyre er de ikke.
Du kan få støttestrømper mange steder..bl.a. hos Matas.
Femilet laver også støttestrømper.

Kærligst
Sussie

Korrekt, men det er standdart støttestrømper, bedre kendt som komprssions- eller fly-strømper.

Det kommer jo an på hvad de skal bruges til. Hvis det er i forbindelse med graviditet, og korterevarende hævede ben, er det fint nok.

Men er det et kronisk problem, skal du først have afvandet benene, og derefter skal der tages mål hos en bandagist, som så syer strømperne specielt til dig. Disse mener jeg bestemt man kan få tilskud til via kommunnen.

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Holbæktrunten skriver:

Korrekt, men det er standdart støttestrømper, bedre kendt som komprssions- eller fly-strømper.

Det kommer jo an på hvad de skal bruges til. Hvis det er i forbindelse med graviditet, og korterevarende hævede ben, er det fint nok.

Men er det et kronisk problem, skal du først have afvandet benene, og derefter skal der tages mål hos en bandagist, som så syer strømperne specielt til dig. Disse mener jeg bestemt man kan få tilskud til via kommunnen.

Ohh er det så avanceret...det fremgik jo ikke rigtigt.
Men ja, og så mener jeg, at man søger tilskud hos kommunen igennem hjælpemiddelcentralen og engangsydelser.
På samme måde som man får støtte til de ting man skal bruge som diabetiker.

Anmeld

14. januar 2011

Dia

Tak for jeres svar. Det er fordi, lægen kunne se, at jeg var ved at danne åreknuder, så det er udelukkende af kosmetiske årsager, hun anbefalede det. Er støttestrømper fra fx Femilet gode nok i denne forbindelse? Vil gerne kunne vise mine ben frem i offentligheden fremover

Anmeld

14. januar 2011

Holbæktrunten

SussieThyssen skriver:

Ohh er det så avanceret...det fremgik jo ikke rigtigt.
Men ja, og så mener jeg, at man søger tilskud hos kommunen igennem hjælpemiddelcentralen og engangsydelser.
På samme måde som man får støtte til de ting man skal bruge som diabetiker.

Aner ikke om det er så kompliceret :0) Derfor jeg skrev kommentar til begge dele.

De "rigtige" støttestrømper får man en recept på af egen læge, og så leveres denne til kommunen, der sender brev ud til borgeren om at de kan tøffe ned og få lavet sig nogle strømper. Og man har ret til 2 par pr år

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Holbæktrunten skriver:

Aner ikke om det er så kompliceret :0) Derfor jeg skrev kommentar til begge dele.

De "rigtige" støttestrømper får man en recept på af egen læge, og så leveres denne til kommunen, der sender brev ud til borgeren om at de kan tøffe ned og få lavet sig nogle strømper. Og man har ret til 2 par pr år

Ja, det lyder jo let nok.

Anmeld

14. januar 2011

Enayia

Dia skriver:

Hej

Vh Dia

Du kan også få nogle på apoteket, jeg synes ikke det var så galt, i special butikker tog de mellem 600-850 kr for 1 par!!! Men på vores apotek fik jeg et par til ca 260kr.

Når du skal have støtte strømper skal du huske du skal måle dig, rundt og anklen, under knæet rundt og (hvis de skal gå derop) Samt længden på din fodsålm da der findes flere mål og de skal helst sidde meget stramt på dine fødder ben så blodet kan komme bedre op igen (i tilfælde det er pga vand i fødder/ben)

Du kan også få dem til at måle det hvis det er, bare helst ikke når du er hævet!

Håber ikke jeg har gjort dig mere forvirret. Blev jeg ihvertfald selv da jeg skulle have og fik af vide man ikke bare kunne købe et par og færdig.

Knus Enayia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.