Nedfrysning af fontant betrukket kage...Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

trunte24

Hej.

Jeg skal lave nogle kager til min søns barnedåb i feb. Men for at gøre det nemmere for mig selv, har jeg i tankerne, at lave dem her i den nærmeste fremtid.

Mit spørgsmål er så. Kan jeg lave kagerne helt færdige inden jeg fryser dem ned? Hvordan bliver fondanten så efter de er tøet op?? Bliver det noget snask??

Eller er det bedre bare at lægge kagerne sammen med fyldet, og så pynte dem, dagen før dåben?? ( Der er der jo bare så meget andet at bruge sin tid på)

Håber der er nogle der har prøvet det, og ved hvad resultatet bliver.

mvh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Dot D

Jeg lavede to kager til min nieces fødselsdag i børnehaven, men kun den ene blev spist. Den anden kom i fryseren og blev taget op dagen før den skulle spises. Den var fin, ikke klistret eller noget. Et plus var, at selve kagen faktisk var bedre end den, der ikke blev frosset ned. Skal lige sige, at det var med smørcreme imellem lagene ikke mousser.  De kan nu også godt fryses med mousser i, bare tag dem op dagen før og lad dem tø langsomt op. Du kunne evt bare lægge fondanten på også pynte, når de er tøet op. Hvis du har tid kunne du jo lave en prøve kage nu her engang, og se hvad du synes, når den er tøet op

Anmeld

14. januar 2011

trunte24

Dot D skriver:

Jeg lavede to kager til min nieces fødselsdag i børnehaven, men kun den ene blev spist. Den anden kom i fryseren og blev taget op dagen før den skulle spises. Den var fin, ikke klistret eller noget. Et plus var, at selve kagen faktisk var bedre end den, der ikke blev frosset ned. Skal lige sige, at det var med smørcreme imellem lagene ikke mousser.  De kan nu også godt fryses med mousser i, bare tag dem op dagen før og lad dem tø langsomt op. Du kunne evt bare lægge fondanten på også pynte, når de er tøet op. Hvis du har tid kunne du jo lave en prøve kage nu her engang, og se hvad du synes, når den er tøet op

Okay, det lyder jo lovende. Og det gør jo ikke noget, at selve kagen er bedre, end hvis den var frisk lavet.

Ja, jeg tror også jeg må lave en prøve kage, for at se, hvordan det spiller an. Kan jo tage den med i mødre gruppe, så skal den nok blive spist, lige meget hvordan den ser ud

Ja, men det er bare det, at jeg skal skal lave al maden, så vil helst, at kagen bare er klar til servering, da jeg ved af erfaring, at det tager mig nogle timer, at lave pynt til sådan en kage.

Men tak for svar i hvert fald.

Anmeld

14. januar 2011

Dot D

trunte24 skriver:

Okay, det lyder jo lovende. Og det gør jo ikke noget, at selve kagen er bedre, end hvis den var frisk lavet.

Ja, jeg tror også jeg må lave en prøve kage, for at se, hvordan det spiller an. Kan jo tage den med i mødre gruppe, så skal den nok blive spist, lige meget hvordan den ser ud

Ja, men det er bare det, at jeg skal skal lave al maden, så vil helst, at kagen bare er klar til servering, da jeg ved af erfaring, at det tager mig nogle timer, at lave pynt til sådan en kage.

Men tak for svar i hvert fald.

Du kan sagtens lave pynten i forvejen, det gør jeg tit. Så bliver det bare hårdt, men det har jo ikke noget at sige.

Synes det lyder som en god idé at lave en kage til din mødregruppe, bare husk at lave den lige som du vil have den til dåben, så finder du ud af om det går

Anmeld

15. januar 2011

puch

Hvordan har du lavet den fondant, der skal fryses ned? Jeg har nemlig prøvet med en opskrift fundet på nettet, frosset ned, og så tøet op bare for at prøve. Og synes ikke det blev så godt... Men vil meget gerne vide, hvordan det blvier godt, for jeg har samme plan til mit bryllup med at lave det i god tid i forvejen - må faktisk ikke lave det for min mand (da jeg har dårlig ryg) men hvis jeg laver det i god tid, kan han vel ikke sige noget til det?!?!

Anmeld

15. januar 2011

Dot D

puch skriver:

Hvordan har du lavet den fondant, der skal fryses ned? Jeg har nemlig prøvet med en opskrift fundet på nettet, frosset ned, og så tøet op bare for at prøve. Og synes ikke det blev så godt... Men vil meget gerne vide, hvordan det blvier godt, for jeg har samme plan til mit bryllup med at lave det i god tid i forvejen - må faktisk ikke lave det for min mand (da jeg har dårlig ryg) men hvis jeg laver det i god tid, kan han vel ikke sige noget til det?!?!

Jeg brugte den færdige fondant fra Wilton, og det gik fint, den var ikke klistret eller fedtet

Anmeld

15. januar 2011

puch

Tak - det skriver jeg straks ned og vil prøve...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.