Er der nogen okide-mennekser herinde? ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

Musen85

Hej

Jeg skal til at plante mine orkideer om.. men har lige en Orkide, jeg ikk helt ved hvordan jeg skal gribe an Den har nemlig mange rødder uden for potten.. er der nogen kloge mennekser, der ved om de skal plantes ned i den nye potte eller have lov til at blive i "luften"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Muffinmus

jeg ville lade de rødder der er vant til at være i jorden blive der og resten styrer sig selv...

Vi har vel...hmmm...10 orkideer i huset hvor af de 5 blomstrer lige nu, flotte og fine. Den store jeg har kommer desværre ikke lige forløbig kan jeg se, klippede den ellers ned som foreskrevet, men den reagerer ikke som de alm små man har.

Anmeld

14. januar 2011

Musen85 skriver:

Hej

Jeg skal til at plante mine orkideer om.. men har lige en Orkide, jeg ikk helt ved hvordan jeg skal gribe an Den har nemlig mange rødder uden for potten.. er der nogen kloge mennekser, der ved om de skal plantes ned i den nye potte eller have lov til at blive i "luften"?

Jeg har altid fået at vide at de skal blive ude i det fri.. For som du skriver, så er det luftrødder!   Men jeg aner det ik 100%..

Stine og Lisa.

Anmeld

14. januar 2011

Kløver

Musen85 skriver:

Hej

Hmm hvis du tænker på dem der ligner rødder som stiller ud foroven, så skal de blive i luften, det er nemlig sådan nogle kanalrødder, som orkideen bruger til at få ilt med Ellers ville jeg bare sætte orkiden ned i den nye potte med barkflis, og så putte lidt omkring så den står der

Anmeld

14. januar 2011

De3Guldklumper

Bum bum - så har jeg vist ikke holdt min Orkide som man skal.. Jeg tog min ud af urtepotten den var i og plantede den over i en Orkide vase med plantemuld så alle rødder er dækket med jord

Men den står fint med blomster på og den har igen fået knopper som må give blomser om ikke så længe

Anmeld

14. januar 2011

Musen85

Okay Jeg lader luft-rødderne blive i det fri Så må jeg se Har også 3 der står med næsten 13 blomster hver, men har så 4 der ikk har været i blomst i næsten 2 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.