Influenza!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

Lilac

Ja, så røg fire dage lige med sygt barn! I mandags blev xxx puttet som normalt, alt vel og god dag osv... Et par timer efter var han brændende varm med 40 i feber. Det kom helt uden forvarsel. Vi ringede til vagtlægen, da jeg synes det var mærkeligt at feber var det eneste han havde - dvs. ingen hoste, snot-næse, eller noget. Han var ret afslappet "det er nok den influenza der er i omløb" - nå, okay så! Så så lange vi kunne snakke med ham og han var "fornuftigt" var det fint...

Nu har han så været feberfri i et døgn, men stadig ikke spist en krumme siden mandag aften, sover uroligt og har ondt i hele kroppen (ingen stiv nakke - det har vi skam tjekket)... Vi skulle have været ude hos min mor her i weekenden (det ligger 25 km væk), kan man tage afsted med et barn der har det sådan? Det er nok næsten synd for ham... Det var bare til hygge, så ikke noget vildt, men alligevel?

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på influenza a og mig der er gravid... Jeg så lige en anden tråd og influenza generelt øger risikoen for skizofreni... Det var da skræmmende! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

TbCp

Ja, så røg fire dage lige med sygt barn! I mandags blev xxx puttet som normalt, alt vel og god dag osv... Et par timer efter var han brændende varm med 40 i feber. Det kom helt uden forvarsel. Vi ringede til vagtlægen, da jeg synes det var mærkeligt at feber var det eneste han havde - dvs. ingen hoste, snot-næse, eller noget. Han var ret afslappet "det er nok den influenza der er i omløb" - nå, okay så! Så så lange vi kunne snakke med ham og han var "fornuftigt" var det fint...

Nu har han så været feberfri i et døgn, men stadig ikke spist en krumme siden mandag aften, sover uroligt og har ondt i hele kroppen (ingen stiv nakke - det har vi skam tjekket)... Vi skulle have været ude hos min mor her i weekenden (det ligger 25 km væk), kan man tage afsted med et barn der har det sådan? Det er nok næsten synd for ham... Det var bare til hygge, så ikke noget vildt, men alligevel?

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på influenza a og mig der er gravid... Jeg så lige en anden tråd og influenza generelt øger risikoen for skizofreni... Det var da skræmmende! 

Det er vi også ramt af herhjemme.... eller Liva har været og Carsten har det stadig.
Det var præcis det sammen, intet andet end feber...

Men der er virkelig mange der ligger med det for tiden.. igår havde der været 8 børn på Livas stue... ud af 22!!! resten lå syge!

Og god bedring!

Anmeld

14. januar 2011

anna-jonas

Der er influenza H1N1 i omløb....................vi har testet 3 patienter positive i denne uge.............så hvis der er nogle familiemedlemmer eller andre, der bliver mere syge, end bare feber, så skal man lige tilses af en læge.................og måske lige podes.

Pas godt på jer selv.................og god bedring med xxx.

Knus Mette

Anmeld

15. januar 2011

ChatH

xxx skriver:

Øv med sygdom Snak med din læge ang. influensa og graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.