Kartofler og grøntsager...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. september 2008

Millebasse

Hvordan får i jeres unger til at spise det??(?)

Bastian på 14 mdr. gider bestemt ikke at spise hverken det ene eller det andet, jo hvis det er kartofler lavet i ovn og helst dem fra frost... Men grøntsager er fuldkommen bandlyst ilfg. Basse... >( Han får dem serveret hver dag på forskellige måder,men så snart det lander på tungen,ryger det ud igen.... Den eneste måde vi får ham til at spise grøntsager på er når det er blandet i kødet! For han ELSKER kød!! Han er også vild med agurker og næsten alt slags frugt.. Men grøntsagerne er en kamp...

Nogen der har nogle gode råd??

Kram Camilla - som gør rent med en gibsarm...lidt svært...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2008

Mette+Mathias

Tjae....SKAL han spise grøntsager? Han spiser jo allerede dem du blander i kødet, og han spiser frugt.

Har du prøvet at give ham salat-ting (altså tomater, ærter, majs) i stedet for de kogte/varme grøntsager?

Ellers så må du nøjes med de revne gulerødder du kan skjule i maden.

Mette - med dreng på snart 4 som ikke har spist kartofler i snart 3 år!

Anmeld

15. september 2008

twinboys

Millebasse skriver:

Bastian på 14 mdr. gider bestemt ikke at spise hverken det ene eller det andet, jo hvis det er kartofler lavet i ovn og helst dem fra frost... Men grøntsager er fuldkommen bandlyst ilfg. Basse... >( Han får dem serveret hver dag på forskellige måder,men så snart det lander på tungen,ryger det ud igen.... Den eneste måde vi får ham til at spise grøntsager på er når det er blandet i kødet! For han ELSKER kød!! Han er også vild med agurker og næsten alt slags frugt.. Men grøntsagerne er en kamp...

Vi plejer at lave en grønsagssauce som de spiser med glæde for vores gider heller ikke grøntsager... Jeg tager en stak grøntsager som jeg blender og tilsætter smør og heller sovs over og blander det sammen... Enten spiser de det sådan ellers putter vi det over kartoflerne/ pastaen / ris m.m.

Hvis vi ved de ikke spiser kødet, bliver det også blendet i og så får de det hele...

Her virker det super godt... Og mine drenge er 5år men de skal også smage på de ting vi får...

Majbritt(H)

Anmeld

15. september 2008

lonemus

Jamen altså her er grøntsager, kød og kartofler ikke det store hit. Men jeg forlanger de smager på det, før jeg accepterer de ikke spiser det. Det ved de godt de skal, så det har vi ikke problemer med.

Jeg tager det nu ikke så tungt, om de får grøntsager i rette mængde osv. Ærter, agurker, tomater og majs vil de gerne nappe lidt til, men broccoli osv er ikke så spændende.
Jeg gør det, når vi spiser pasta med kødsauce, at jeg blender lidt grønne grøntsager i saucen, så få de lige lidt ekstra.

Ellers er ungerne helt vilde med smoothies. Så jeg har netop lige været ude og investere i en saftcentrifuge, således jeg selv kan lave dem - og proppe lidt ekstra godt i, uden det går ud over smagen. Så jeg glæder mig til at afprøve den sammen med dem i eftermiddag :)
Jeg er også selv en hund efter smoothies, så jeg glæder mig rigtig meget :o)

Lone

Anmeld

15. september 2008

Kloster

Millebasse skriver:

Hej Millebasse.

Tjah..Hvad får vores drenge at spise... Det samme som os...
Jeg laver alm dansk mad.
Der er stivelse (kartofter, pasta ell ris) kød, grøntsager og sovs og ofte 1 flytes til hver også.
Det bliver serveret til aften hver eneste dag hele året (med måde jo :P )
Og vil de ikke have noget af det, må de sulte.
De bliver ikke tvunget til at spise det og de har fået det hundredevis af gange.
Hvis de ikke gider have grøntsager ell salat, behøver de ikke spise det.
De store tager selv maden, men Mads bliver spurgt, hvad han vil have.
Nå de engang gider smage på grøntsager, ell hvad de nu har sat sig i hovedet, de ikke gider, er jeg helt sikker på, de nok skal sige til. :)

(H)
Kloster
- Der ikke har kræsnebørn, men har "vil-kræsne" børn.

Anmeld

15. september 2008

Christinahr

Hvis jeg viste hvad vi har gjort rigtigt på grønsagsfrugt punktet ville jeg med glæde dele.

Aia på 19 mdr spiser med glæde stort set alt frugt og grøntsager. SPecielt gullerødder, vindruer og bølgeærter har været et hit længe. Tilgengæld gider hun bare ikke spiser kartofler og ris.

Jeg lader hende spise hvad hun vil. I øjeblikket er det kød og specielt kylling hun bare spiser sig mæt i og jeg lader hende spise det hun vil. Hun bstemmer ikke maden - det gør jeg og synes derfor det ok hun ikke gider spise alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.