Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har lige et lille spørgsmål ang. plukveer.
Er det normalt man bliver helt forpustet af dem, altså hvergang jeg får en plukve får jeg det faktisk lidt skidt, og så føles det som om jeg har dyrket motion min puls og hjerteslag kommer helt op og køre og ja så føler jeg mig forpustet... det gør ikke ondt, synes bare det er en lidt sjov følelse.. Så vil lige høre hvordan i andre har det med at få plukveer.
Knus Kristina uge 33
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
noah3006 skriver: Jeg har lige et lille spørgsmål ang. plukveer. Er det normalt man bliver helt forpustet af dem, altså hvergang jeg får en plukve får jeg det faktisk lidt skidt, og så føles det som om jeg har dyrket motion min puls og hjerteslag kommer helt op og køre og ja så føler jeg mig forpustet... det gør ikke ondt, synes bare det er en lidt sjov følelse.. Så vil lige høre hvordan i andre har det med at få plukveer. Knus Kristina uge 33
Jeg synes ikke at jeg blev forpustet af det, det spændte bare vildt i maven så jeg skulle være helt udstrakt
Jo, det kan man godt blive.Det afhænger nemlig af hvordan babyen ligger. Når plukveen trækker maven sammen, kan babyen blive trykket ind mod den store hovedpulsåre, som så bliver klemt en lille smule.Det betyder ikke noget, blot stop op og pust ud og tag den med ro, til det klinger af igen.Det vil sikkert også forsvinde, for fostre flytter på sig efterhånden som de bliver større.KærligstSussie
Ihhh 1000 tak for svar... det var dejligt at vide... Belv nemlig lidt bekymret..
Knus
noah3006 skriver: Ihhh 1000 tak for svar... det var dejligt at vide... Belv nemlig lidt bekymret.. Knus
Men få da lige tjekket puls, blodtryk og blodprocent ved lejlighed, hvis du ikke har fået gjort det inden for de sidste uger.Det er jo trods alt altid godt at være på den sikre side.Jeg havde det på samme måde, da jeg ventede min søn, men det forsvandt, da jeg var en 7-8 mdr henne, fordi han begyndte at ligge på en anden måde.Fik forklaringen på det af lægen
Da min bebs lå med hoved op ad føltes min plukveer som om blodet susede lidt hurtigere igennem min krop end normalt og det føltes underligt ikke sådan at jeg blev svimmel, men det kunne mærkes at der skeer noget.
Efter barnet har vendt sig rigtig synes jeg det har aftaget en del nogle gange bemærker jeg næsten ikke jeg har en plukve.
jeg har det på samme måde hvis jeg er oppe at gå...
her sidst blev jeg helt nød til at stoppe op, da jeg gik mod skolen´. var bare en stor plukvee den dag.
hvor mange plukveer må man havde i løbet af en dag, hvis man kan sætte ca tal på det? Og skal man være lidt obs på det hvis man får dem sådan jævnligt? Synes jeg har haft rigtig mange idag.. og de har været lidt tæt i forholdt til andre gange... skal jeg ringe til lægen bare for en sikkerhedsskyld eller er det hykleri?
noah3006 skriver: hvor mange plukveer må man havde i løbet af en dag, hvis man kan sætte ca tal på det? Og skal man være lidt obs på det hvis man får dem sådan jævnligt? Synes jeg har haft rigtig mange idag.. og de har været lidt tæt i forholdt til andre gange... skal jeg ringe til lægen bare for en sikkerhedsskyld eller er det hykleri?
altså nogen dage føler jeg mig som en stor plukve...
men så længe de ikke kommer regelmæssig og de ikke gør ondt. så er der ingen grund til at ringe til lægen
Jeps, særligt i sidste semester:-)..fnis, semester??, ups, ....
Med begge unger har de taget pusten fra mig, som om de hev luften ud af lungerne på mig:-)
Og hov, antallet...jamen havde vel ca 50 om dagen...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128