Mad til mange mennesker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.196 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. september 2008

MorCamilla

Vi skal holde svendegilde for Kasper på lørdag. Vi bliver 65 mennesker, hvor kun to af dem er børn (Mikkel og kaspers søsters pige på 3 år)

Vi skal have flødekartofler og hamberyg, salatbar, kartoffelsalat og deller..
Men men men, hvor mange kilo kartofler skal vi bruge til flødekartofler og kartoffelsalat?? Vi har snakket om 15 kilo til hver af de to ting, men er lidt i tvivl om det er for lidt eller alt for meget, da vi aldrig har prøvet at lave mad til så mange mennesker før..:$
Nogle der kan hjælpe eller vil komme med bud på hvor meget vi skal lave??

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2008

SaNiNa

til benners svendigilde grillede vi kansteg og kalkun, oksefilet... vi fik lavet alt for meget tilbehør vi lavede kartofel salat af næste 10kg kartofler og 2kg pasta salat vi hvade mad til hele den efter følgende uge...

men som hovede regl siger man 3-4 kartofler pr person 250 g kød pr person

vi har 60 personer med unge mennesker som tager god for sig og der var som sagt rigeligt med mad

Anmeld

15. september 2008

Loggidut

vi har lige lavet flødestuvet kartofler til 30 mennesker, da vi fik helstegt pattegris.

ham der lavede det var heldigvis god til at holde hånd i hanke med os, for ellers havde vi som dig overdrevet totalt!

vi havde beregnet at vi blev 25 mennesker, og til dem havde vi beregnet flødestuvet kartofler af 4 kilo.

vi blev så op i mod 30 inden vi var færdige om aftenen, og der spiste folk jo løbende...og det passede lige nøjagtigt, der var et lille hjørne tilbage af bradepanden.
jeg ville nok sige du skulle nøjes med at lave 10 kilo til de mennesker i bliver...og i spiser jo heller ikke over hele dagen som vi gjore.

vi havde også som dig en del tilbehør, kartoffelsalat, salat, brocolisalat, og flutes.

min veninde som har sin egen slankeopskrift ´på kartoffelsalat, lavede kartoffelsalat ud af 6 glas kartofler, af de høje. og det passede også lige.

nu har du da lidt af regne på!

Anmeld

15. september 2008

Mette+Mathias

Øøøh.....30 kg. kartofler til 65 mennesker, - det er næsten ½ kilo til hver?!?8( Det er der vist ikke nogen som spiser? ;)

Jeg tror snildt du kan nøjes med MAX det halve, - man spiser slet slet ikke så meget.

Anmeld

15. september 2008

Natascha

hej camilla....
når det er til begge dele ville jeg beregne omkring 300 g. kartofler i alt pr. person.... det vil jo så sige lige knap 20 kg. kartofler...

knus fra natascha

Anmeld

15. september 2008

MorCamilla

mange 1000 tak for jeres råd, det var dejligt lige at få bekrftet at det nok er lige i overkanten med 30 kg i alt.. 1000 tak for det..
Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.