Da Ida var 7 måneder ammede jeg hende en til to gange om natten, og der besluttede jeg at nu skulle det være slut. Jeg fjernede først den ene amning og det gik fint, men da jeg prøvede at fjerne den anden flippede hun fuldstændig ud. Hun nægtede at ligge sig til at sove igen og skreg og skreg, skren

Jeg har flere nætter stået med hende op til 3 timer hvor hun bare har skregt og nægtet at falde til ro. Tilsidst har jeg så givet op og lagt hende til og så faldt hun i søvn. Jeg har derfor snakket med Martin om at det må være ham der tager hende da jeg simpelthen ikke kan få hende til at sove. Men hvergang han har skulle tage hende har der simpelthen været så mange undskyldninger for at udskyde. Nu er hun 9 måneder og nu skal det være slut. Martin har derfor lovet at han vil tage hende i weekenden.
Martin er pt i Italien på kursus og har derfor ikke været hjemme de sidste par dage. Da Ida vågner natten mellem tirsdag og onsdag har jeg besluttet at om jeg så skal stå med hende hele natten så gør jeg det for nu gidder jeg simpelthen ikke mere. Jeg ved ikke om hun kan mærke det eller ej, men det lykkes mig at få hende til at sove ret hurtigt igen

Hun vågner så igen efter et par timer da hun jo ikke fik sin mad første gang. Igen lykkes det mig at få hende til at sove, dog efter en lidt længere kamp, men sov gjorde hun. Natten mellem onsdag og torsdag var jeg forberedt. Nu havde det jo lykkes mig natten før at få hende igennem natten uden mad, så selvfølgelig kunne jeg gøre det igen.
Men, men, men........................ Ida tog fusen på mig, for hun vågnede slet ikke

Hun sov fra kl. 19.20 til kl 7.00 i et streg. I nat var jeg så spændt på om hun ville vågne, men nej hun sov bare hele natten. Så nu er jeg sikker på at hun er ovre dette amme fis. Mor her skal dog lige vende sig til at have 2 børn der sover til kl. 7 for jeg vågner flere gange om natten og ved en 6 tiden kan jeg godt mærke at nu er jeg faktisk frisk

Martin ringede her til morges og spurgte om vi ikke kunne rykke dette ammestop projekt da han lander sent i nat. Jeg ville egentligt ikke have fortalt ham at jeg var stoppet, men gjorde det alligevel. Han blev simpelthen så glad og jeg siger jer jeg fik meget ros. Martin har jo hørt hende når hun rigtigt ruller sig ud så han er meget imponeret over at det endelig lykkes, samt at han slipper.
Jeg er bare lettet over at slippe af med denne dårlige samvitighed
Anmeld