Vil ikke spise aftensmad:S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.176 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Orkide86

..

Ja vi er kommet ind i en periode hvor Natasja bare ikke vil spise aftens mad, hun bliver skide sur og vil bare ikke ha noget.. Natasja er 14 måneder.

Andre der har samme problem? Hva har i gjort for få dem til at spise?

Hva tid spiser i om aftenen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

*Sofie*

Hejsa

Min datter spiser stort set aldrig den aftensmad jeg sætter på bordet. Sårn har det været rigtig rigtig længe!! Hun piller lidt i det...hvis der er majs og tomater ryger de ned...og så ber hun om havregryn. Sårn er det hver aften.
Vi spiser når klokken er 17.45- 18. 
Jeg nægter at gøre aftensmaden til en kamp...hun må hellere end gerne få havregryn.

Anmeld

13. januar 2011

Orkide86

*Sofie* skriver:

Hejsa

Min datter spiser stort set aldrig den aftensmad jeg sætter på bordet. Sårn har det været rigtig rigtig længe!! Hun piller lidt i det...hvis der er majs og tomater ryger de ned...og så ber hun om havregryn. Sårn er det hver aften.
Vi spiser når klokken er 17.45- 18. 
Jeg nægter at gøre aftensmaden til en kamp...hun må hellere end gerne få havregryn.

Natasja vil bare slev ikke have noget

Anmeld

13. januar 2011

*Sofie*

Hvornår og hvad spiser hun inden aftensmaden?

Anmeld

13. januar 2011

signelynge

ziva har de sidste par dage gjort det samme. hun har altid været meget glad for mad og kan næsten aldrig vente til maden kommer på bordet. men nu, selvom vi servere hendes ynglings retter, leger hun bare med det og vil hellere ned og lave lidt ballade. vi spiser 17.30 ca.

men ved at man ikke skal bekymre sig. de går i gennem så mange mærkelige faser og deres udvikling omkring andre ting gør at appetitten i perioder er mindre samt interessen for mad. har endnu ikke hørt om så små børn der sulter. de skal nok få det de har brug for. men det er da møj irriterende og ødelægger lidt de ellers hyggelige måltider.

Anmeld

13. januar 2011

Orkide86

*Sofie* skriver:

Hvornår og hvad spiser hun inden aftensmaden?

hun får lidt frugt ved fire tiden

Anmeld

13. januar 2011

Vingummien

Ved Emil er det op og ned, kommer an på hvor meget han har spist i løbet af dagen i vuggestuen. Nogle dage spiser han faktisk ikke noget til aftensmad, gør ikke det store ved det. Tilbyder ham lidt frugt, og så er det det. Vil ikke gøre det store ud af det, for kan tit gøre det være.

Jeg tilbyder ham aftensmad hver dag, og vil han ikke have det så får han lidt frugt. De får varm mad til middag i hans vuggestue og så gir jeg ham rugbrød til aftensmad.

Og han sover 12-13 timer hver nat uden at vågne, og så længe han gør det, så er jeg slet ikek bekymret og ville ik gøre det vilde ud af det

Anmeld

13. januar 2011

*Sofie*

Hmm, oki...i princippet burde hun jo være sulten nok til at spise aftensmad så.
Men som signelynge også skriver, så er det sikkert en fase I lige skal igennem

Anmeld

13. januar 2011

MorTilGustav

Hehe, jeg har samme problem med min Gustav der kun er et par mdr ældre end din datter.. Han sidder bare og kaster med maden og piller ved den.. Ofte tager han det i munden og tygger på det men spytter det så ud bagefter  
Jeg stoppede helt med flasker til ham for en måned siden da SP sagde han var for stor til den slags nu og ville få mere appetit om dagen når MME var væk.. Nu får han øllebrød inden sengetid da han heller ik spiser ret meget aftensmad. Spørgsmålet er om han er useriøs omkring aftensmaden fordi han VED der venter grød (eller MME i din datters tilfælde) og derfor ved han/hun blir mæt selvom de nægter aftensmaden

Anmeld

13. januar 2011

Mormilla

Min søn har været på samme måde. Vi satte øste op ved køkkenbordet inden. Men så begyndte vi at ta maden med til bordet og så fik han selv lov til at vælge hvad han ville ha. Plus så laver jeg altid nogen kolde grøntsager til ham. Fordi han kan ikke li dem varme og så elsker han at der er noget koldt. Det kan være gullerødder skåret ud i stave, eller en gullerods salat lavet af små gullerodsstykker, vindruer, æbler og nogen gange appelsin.

Nogen gange spiser han meget andre gange spiser han en halv tallerken. Men han spiser og børn har jo ikke brug for at spise så meget. Hart hørt at en håndfuld mad er nok Men det har virket super det vi har gjort. Han har spist siden!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.