Hvor stort er dit 1 årigs barn sprog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

MaleneG

Go' aften skønne baby bruger.

Min datter elsker at snakke, og siger mange ord, vi bliver lige overrasket hvergang hun siger et ord fordi det er meget tydeligt og rent det hun siger. Det er ikke altid jeg tror hun forstår det ord hun kan sige, men hun udtaler mange ting meget pænt.

Derfor ville jeg egentlig blot høre om hvor mange, og hvilke ord jeres børn kan sige? Jeg kan ikke rigtig finde ud af "normalen " for en 1 årigs sprog.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

4kløver

Her er det ikke meget hun siger. Hej. hvad det. mammam. mor. far og så hendes ord lyde lyder som om hun siger kitty.hvide. zindy. og så har hun sagt en gang bye bye da vi gik..

Anmeld

13. januar 2011

Brams

Jeg har heller ingen anelse om hvor meget de "normalt" kan sige når de er 1 år, men herhjemme siger Lærke ord som: moar, far, sut, hej, nus (for nussekluden), brød, hov, tak, go´ (for værsgo), ost, mammam

...... det var vist det jeg lige kunne huske, så er det alle dyrelydende, men det er jo ikke rigtige ord

Anmeld

13. januar 2011

kitra

Øh er Emma helt tabt så  hun siger da en hel masse men det vil jeg nu sige er lyde det er ikke direkte mor far og lignende.

Anmeld

13. januar 2011

Pige2009

kitra skriver:

Øh er Emma helt tabt så  hun siger da en hel masse men det vil jeg nu sige er lyde det er ikke direkte mor far og lignende.

Det er hun i hvert fald ikke for det vigtigste er, at hun gerne vil snakke og ivrigt pludrer

Anmeld

13. januar 2011

MaleneG

Melissa siger ; mamam, mor, far, hov, ej, nej, hej, hej-hej, appelsin, bold, thilde(oldemors hund) , sika (farmorshund) av, mere, jo, bøh og så selvfølgelig dyrelyde.. hehe

Anmeld

13. januar 2011

mor-til-vanessa

vanessa er 13 mdr, hun siger

det

mam

ej = hej

ov = hov

muar = mor

ba = bøh

buh = muh

nej

vinker når man siger bye bye

så siger hun en masse jeg ikke forstår

Anmeld

13. januar 2011

mor-til-vanessa

kom lige i tanke om to ting

dak = tak

og så siger hun noget der minder og tak for mad

Anmeld

13. januar 2011

MaleneG

- skriver:

Ikke voldsomt meget.

uar

arr

ah ah

ej ej

men alle mine 3 har også været hurtigere motorisk og så snakket fra en dag til en anden ca 2 år gammel. De gemmer sproget til de ved hvad de siger og bruger det rent i sætninger osv

Sjovt du skriver det med motorikken, melissa er nemlig ikke særlig hurtigt hvad angår motorikken, altså jo hun gumber sig frem, og går ved støtte, men på mange områder er hun længere fremme sprogligt end motorisk.

Anmeld

13. januar 2011

Laulund87

Maria siger bøh og mam mam (mad)

Ellers lyder det som om at hun siger mor, far og ja..Men det er kun gætterier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.