Er der nogle der kender til..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

FamilenStorm

Reglerne for at krydse grænsen i sin firmabil??

Sagen er den at min mand og hans makker skal til sønderjylland og hente en ny firmabil til deres firma i morgen. Privat havde min mand og jeg aftalt at køre til grænsen efter øl og sodavand lørdag, men da de skal hente den her fimabil kun 10 km fra grænsen vil det jo være lettest hvis de bare lige kunne suse over og købe det vi skal bruge...

Men hvad er reglerne for det.. Selvfølgelig må den ikke bruges til privat brug, men den kan man jo hurtig rede..

På forhånd tak

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

sofia88

Det må man ikke. Hvis man bliver taget koster det kassen

Anmeld

13. januar 2011

Kay

sofia88 skriver:

Det må man ikke. Hvis man bliver taget koster det kassen

lige netop nemlig

Anmeld

13. januar 2011

Fines mor

Er der tale om en firmabil, hvor en af dem bliver beskattet af den, og må kører i den privat? Eller er det ren forretning?

Anmeld

13. januar 2011

FamilenStorm

Fines mor skriver:

Er der tale om en firmabil, hvor en af dem bliver beskattet af den, og må kører i den privat? Eller er det ren forretning?

Det er en ren firmabil, så vi ved at i princippet må de ikke, da drikkelsen jo er til privat brug.. Men det kan de jo forklare sig ud af ved at sige at det er til firmaet.. Spørgsmålet et bare om der skal noget forsikring til hvis de krydser grænsen?

Anmeld

13. januar 2011

Fines mor

Heidibh skriver:

Det er en ren firmabil, så vi ved at i princippet må de ikke, da drikkelsen jo er til privat brug.. Men det kan de jo forklare sig ud af ved at sige at det er til firmaet.. Spørgsmålet et bare om der skal noget forsikring til hvis de krydser grænsen?

Jeg kan ikke tænke mig, at der skulle være noget særligt ved forsikringen. Jeg tænker mere på afgifterne osv. i forbindelse med bilen. Der er jo mange håndværker som kører over grænsen for at arb.

Anmeld

13. januar 2011

Maja88

altså firma bilen må kun krydse grænsen hvis der er betalt moms mener jeg.

Anmeld

13. januar 2011

FamilenStorm

Maja88 skriver:

altså firma bilen må kun krydse grænsen hvis der er betalt moms mener jeg.

Oki, var det vi var lidt i tvivl om, om man skulle det.. For som Fines mor skriver, så er der jo mange der køre over for at udføre arbejde og sådan.. Så vi var lige ude efter reglerne omkring det.. Men tror vi bare selv drøner derned, vil være lidt dumt at tage chancen og de så risikerer kæmpe bøde fordi der er nogle afgifter der ikke er betalt:-)

Anmeld

13. januar 2011

Maja88

Heidibh skriver:

Oki, var det vi var lidt i tvivl om, om man skulle det.. For som Fines mor skriver, så er der jo mange der køre over for at udføre arbejde og sådan.. Så vi var lige ude efter reglerne omkring det.. Men tror vi bare selv drøner derned, vil være lidt dumt at tage chancen og de så risikerer kæmpe bøde fordi der er nogle afgifter der ikke er betalt:-)

ja men de må også kun lovligt lave arbejde med deres firmabil på den anden side. hvis de betaler moms af denne. ellers er det et NO-GO.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.