nægter at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.901 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. september 2008

Miamaja

De sidste 4 dage har min lille gut på 17.5 mdr. bare sover SÅ dårligt og jeg kan ikke forstå hvorfor han har nægtet at jeg ligger ham om eftermiddagen, som jeg plejer -han skriger og skriger og holder sig vågen. Han har kun sovet mellem 20 -30 min om eftermiddagen og så er han ret pylret resten af dagen og aftenen:'( Kan ikke forstå det.. han virker træt men vil kun sove hvis jeg vugger ham imens han sover. hvis jeg lægger ham ned vågner han straks og skriger. er det bare en dårlig periode eller har nogen derude oplevet noget lignende??(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2008

twinboys

Prøv at putte ham kl. 12 i stedet for... Måske er han overtræt..
Majbritt(H)

Anmeld

14. september 2008

KHS

Jeg tror at det er en periode...
Tænk på at børn jo udvikler sig hele tiden, og dermed også deres søvnrytme.
Nogle dage "nægter" mine 1 årige børn at sove i løbet af dagen. De vågner kl 6 hver morgen og falder så først i søvn ved 18 tiden om aftenen, de dage hvor de ikke får sovet.
Andre gange vågner de midt om natten og er lysvågne i et par timer.
Jeg vælger at tro på, at det bare er en periode... Det kan være hårdt mens det står på, men så kan det jo kun gå fremad *S*...
Tålmodighed...

Anmeld

14. september 2008

Miamaja

[citat][f][småt]KHS skriver:[/småt][/f] Jeg tror at det er en periode... Tænk på at børn jo udvikler sig hele tiden, og dermed også deres søvnrytme. Nogle dage "nægter" mine 1 årige børn at sove i løbet af dagen. De vågner kl 6 hver morgen og falder så først i søvn ved 18 tiden om aftenen, de dage hvor de ikke får sovet. Andre gange vågner de midt om natten og er lysvågne i et par timer. Jeg vælger at tro på, at det bare er en periode... Det kan være hårdt mens det står på, men så kan det jo kun gå fremad *S*... Tålmodighed...[/citat] Rart at høre jeg ikke er alene om 'fænomenet'. Du har hele to 1 årige -Det er bare utroligt at du kan klare det:D. Ja, både dig og majbritt har tvillinger... det har jeg tit tænkt på, altså det med tvillinger. Ganske specielt men jeg kan overhovede ikke forestille mig at kunne klare 2 på samme tid -jeg synes en enkel er rigeligt:P

Anmeld

14. september 2008

twinboys

[citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]KHS skriver:[/småt][/f] Jeg tror at det er en periode... Tænk på at børn jo udvikler sig hele tiden, og dermed også deres søvnrytme. Nogle dage "nægter" mine 1 årige børn at sove i løbet af dagen. De vågner kl 6 hver morgen og falder så først i søvn ved 18 tiden om aftenen, de dage hvor de ikke får sovet. Andre gange vågner de midt om natten og er lysvågne i et par timer. Jeg vælger at tro på, at det bare er en periode... Det kan være hårdt mens det står på, men så kan det jo kun gå fremad *S*... Tålmodighed...[/citat] Rart at høre jeg ikke er alene om 'fænomenet'. Du har hele to 1 årige -Det er bare utroligt at du kan klare det:D. Ja, både dig og majbritt har tvillinger... det har jeg tit tænkt på, altså det med tvillinger. Ganske specielt men jeg kan overhovede ikke forestille mig at kunne klare 2 på samme tid -jeg synes en enkel er rigeligt:P[/citat] Hvor er du sød... Ja vi tvilligemødre er bare seje... Hurra for os... Thi hi Majbritt(H)

Anmeld

14. september 2008

KHS

Og jeg kan ikke forestille mig at have ét barn :)
Ja, det er hårdt, men det kan ét barn jo også være. Især når det er ens første. Så er frustrationerne og bekymringerne nok meget lig de samme, om man har ét barn eller flere børn.
Prøv, som Majbritt skrev at lægge ham lidt før, han eventuelt bliver overtræt. Eller put ham til natten noget før end du plejer.
Du kan ikke styrre hans søvn - blot følge den...

(H)
Katja

Anmeld

15. september 2008

Christinahr

Vi er list i samme periode min er bare 19 mdr, jeg har en ide om det er tænder, da hendes hjørnetøner er halvvejsude... bare en ide.

Anmeld

15. september 2008

Miamaja

tak for alle de gode råd i den svære sove tid. tænkte ikke lige på det med tænder... det kan jo være og vil prøve at lægge ham tidligere.
(H)

Anmeld

16. september 2008

Miamaja

Christinahr skriver:

Vi er list i samme periode min er bare 19 mdr, jeg har en ide om det er tænder, da hendes hjørnetøner er halvvejsude... bare en ide.

Du havde ret christinahr! Jeg kikkede i munden på den lille iaftes og så en lille hvid hjørnetandspids i undermunden - så er mysteriet opklaret:D
det gør nok meget ondt har jeg hørt, stakkels små unger...

Anmeld

16. september 2008

Christinahr

Ja min plejer nu ikke at være pivet synes jeg, så det må være helt galt. Det er ikke sjovt når man bare ikke kan gøre noget...

Krydser fingre for de hurtigt kommer ud de hjørnebidser :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.