hvad skal jeg lave af mad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.824 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. september 2008

tascia

mødes med nogle gamle veninder ca. hver 2 mdr. og denne gang er det mig der skal lægge hus til og derfor også stå for maden!! Jeg har bare ingen ide om hvad jeg skal lave...

det må gerne være let og lækker, eller flere små retter. derudover må der gerne være noget uden kød da den ene ikke spiser svin og okse (men spiser fisk, kalkun og kylling)
og sidst men ikke mindst så skal det også kunne laves for en rimlig pris.

Forslag modtages med kyshånd

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2008

Tullebobs

Du kunne jo lave nogle små tærter med forskelligt fyld ( vegetarisk til de der ikke spiser kød;))

Brug evt en muffinsform (sådan en med 12 i) og filo-dej - så bliver det ikke meget nemmere.

Herudover kunne du jo lave forskellige salater, forskellige pølser og oste med hjemmebagt brød til...

Frisk frugt skåret ud og lækkert anrettet hitter også altid...

God fornøjelse fra Trine

Anmeld

14. september 2008

MorCamilla

Hvad tid på dagen er det til??

Hvis det er til formiddagsmad eller lignende kunne du lave et bord med æg, boller, små pandekager, vafler, lidt frugt, pølser, bacon osv osv..

Hvis det er til eftermiddag kunne pindemadder sikkert være sjovt, eller pinde frugter, pizza snegle, pølsehorn, boller med lidt forskelligt pålæg..

Hvis det er til aften kunne pindemadder (igen) være sjovt, kartoffelsalat med deller, salatbord eller i kunne lave mad på racklette (staves??) Sådan en indendøren "gril" man sætter i stik kontakten og sidder og hygger sig med at selv stege det kød man skal have, med salat osv til..

Knus fra Camilla.

Anmeld

14. september 2008

Assi

Det kunne også være humus, tzatziki, haiday, feta, falaffel, forskellige grønsager/salater og noget brød. Hvis der skal være kød til kan du stege små krydret kødboller...det har jeg lige serveret i dag til nogle gæster til frokost... og så den lækreste (og så nem - du kan få opskriften) hindbærtærte med is...det var hermed mit menu forslag ;) God fornøjelse.

Anmeld

14. september 2008

Mette+Mathias

Hvis det er til aftensmad kan du lave følgende:

Bacon (evt. kalkunbacon) steges sprødt og lægges til side. Porrer renses, skæres i skiver og svitses i fedtet fra baconen.

Tag en ren gryde, hæld porrer og bacon i, tilsæt karolines ostesauce, evt. mornaysauce, spæd til med mælk og jævn evt.

Kog frisk båndpasta til (den grønne) og server. Man kan evt. steget nogle kyllingebryster ved siden af, eller skære det i tern og tilsætte saucen.

Meget meget nemt og smager fantastisk!!

Ellers kunne du jo også lave et taco-bord, med små skåle med alskens fyld og så taco-tubs eller majspandekager til.

Anmeld

14. september 2008

tascia

tak for alle jeres fine svar, blir jo helt sulten...

//Natascia

Anmeld

14. september 2008

tascia

astrid skriver:

Det kunne også være humus, tzatziki, haiday, feta, falaffel, forskellige grønsager/salater og noget brød. Hvis der skal være kød til kan du stege små krydret kødboller...det har jeg lige serveret i dag til nogle gæster til frokost... og så den lækreste (og så nem - du kan få opskriften) hindbærtærte med is...det var hermed mit menu forslag ;) God fornøjelse.

hvad er haiday??? og vil gerne have opskriften på kødbollerne og i øvrigt også de der nødder vi fik sidst vi var ude hos dig (hvis du kan huske det)

//Natascia

Anmeld

14. september 2008

Assi

tascia skriver:

astrid skriver:

hvad er haiday??? og vil gerne have opskriften på kødbollerne og i øvrigt også de der nødder vi fik sidst vi var ude hos dig (hvis du kan huske det)

//Natascia

Ja, hvad er haiday! Jeg ved faktisk ikke helt, hvad der er i det...det er sådan en lyserød creme..tror der er feta i - jeg er ikke til meget hjælp, men det smager godt ;) (mener man kan få det i forskellige varianter) Du kan ofte købe det i de butikker/stande, hvor de sælger humus osv. Jeg køber det i bazar vest.

Opskriften på kødbollerne var bare at jeg formede små kugler af oksekød og krydrede dem med salt,peber og organo...dem kan man sikkert godt gøre mere interessante - men de er hurtige at lave og blev gode.

salat med krydrede nødder:

Forårsløg, cherrytomater, blandet salat

Nødderne: 100 g hasselnødder (eller andre slags), 1 1/2 tsk stødt spidskommen, 1 1/2 tsk stødt koriander, 1/2 tsk gurkemeje, 1 nip chilipulver, 2 spsk honning, salt - rist nødderne, tilsæt krydderierne og salt. Tilsæt honning og varm igennem. Las dem køle af og ellers put i salaten. En god dressing over er: 1 spsk smagsneutral olie, 1 spsk citronsaft, 1 fed hvidløg, salt

God fornøjelse! :)

Anmeld

15. september 2008

fam.4xc

jeg ville lave en lækker salat og købe varm røget laks hos fiske manden og servere med en god dressing, flute og hvidvin:P

Anmeld

15. september 2008

tascia

astrid skriver:

tascia skriver:

astrid skriver:

//Natascia

Ja, hvad er haiday! Jeg ved faktisk ikke helt, hvad der er i det...det er sådan en lyserød creme..tror der er feta i - jeg er ikke til meget hjælp, men det smager godt ;) (mener man kan få det i forskellige varianter) Du kan ofte købe det i de butikker/stande, hvor de sælger humus osv. Jeg køber det i bazar vest.

Opskriften på kødbollerne var bare at jeg formede små kugler af oksekød og krydrede dem med salt,peber og organo...dem kan man sikkert godt gøre mere interessante - men de er hurtige at lave og blev gode.

salat med krydrede nødder:

Forårsløg, cherrytomater, blandet salat

Nødderne: 100 g hasselnødder (eller andre slags), 1 1/2 tsk stødt spidskommen, 1 1/2 tsk stødt koriander, 1/2 tsk gurkemeje, 1 nip chilipulver, 2 spsk honning, salt - rist nødderne, tilsæt krydderierne og salt. Tilsæt honning og varm igennem. Las dem køle af og ellers put i salaten. En god dressing over er: 1 spsk smagsneutral olie, 1 spsk citronsaft, 1 fed hvidløg, salt

God fornøjelse! :)

ahh, så ved jeg godt hvad det er, og jeg er også ret sikker på det er lavet med feta :-) og smager i øvrigt himmelsk...

tak for opskrifterne

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.