tascia skriver:astrid skriver:
Det kunne også være humus, tzatziki, haiday, feta, falaffel, forskellige grønsager/salater og noget brød. Hvis der skal være kød til kan du stege små krydret kødboller...det har jeg lige serveret i dag til nogle gæster til frokost... og så den lækreste (og så nem - du kan få opskriften) hindbærtærte med is...det var hermed mit menu forslag ;) God fornøjelse.
hvad er haiday??? og vil gerne have opskriften på kødbollerne og i øvrigt også de der nødder vi fik sidst vi var ude hos dig (hvis du kan huske det)
//Natascia
Ja, hvad er haiday! Jeg ved faktisk ikke helt, hvad der er i det...det er sådan en lyserød creme..tror der er feta i - jeg er ikke til meget hjælp, men det smager godt ;) (mener man kan få det i forskellige varianter) Du kan ofte købe det i de butikker/stande, hvor de sælger humus osv. Jeg køber det i bazar vest.
Opskriften på kødbollerne var bare at jeg formede små kugler af oksekød og krydrede dem med salt,peber og organo...dem kan man sikkert godt gøre mere interessante - men de er hurtige at lave og blev gode.
salat med krydrede nødder:
Forårsløg, cherrytomater, blandet salat
Nødderne: 100 g hasselnødder (eller andre slags), 1 1/2 tsk stødt spidskommen, 1 1/2 tsk stødt koriander, 1/2 tsk gurkemeje, 1 nip chilipulver, 2 spsk honning, salt - rist nødderne, tilsæt krydderierne og salt. Tilsæt honning og varm igennem. Las dem køle af og ellers put i salaten. En god dressing over er: 1 spsk smagsneutral olie, 1 spsk citronsaft, 1 fed hvidløg, salt
God fornøjelse! :)
Anmeld