hvor høj feber v. tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.256 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Caroline86

Godaften folkens

Laura er ved at få en tand og er naturligvis plaget af den... Hun har haft lidt småfeber i går og i morges men ikke over 38 (hendes normal temp ligger på 36.9) og mavsen driller en del. Da vi henter hende fra vuggestue i dag er hun ret snottet (!!!) og virker varm men glad, men jeg beslutter alligevel at tage den da vi er hjemme; 38.4... hmm! tænker at så må den tand da også komme igennem nu!!!

Her til  aften bliver hun rigtigt ked og feberen er steget til 38,7...

Vi er jo lidt hys efter alt det vi var igennem i december men jeg ved ikke hvor meget feber er "tilladt" ved tænder? Det er hendes 3. tand (jeps, hun har super stærkt tandkød )- den ene fortand i overmunden...

Er det ok eller skal vi have hende til lægen i morgen?

knus Caroline, bekymret for sin prinsesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Caroline86

opper den lige igen.. den blev meget hurtigt væk

Anmeld

12. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Caroline86 skriver:

Godaften folkens

Laura er ved at få en tand og er naturligvis plaget af den... Hun har haft lidt småfeber i går og i morges men ikke over 38 (hendes normal temp ligger på 36.9) og mavsen driller en del. Da vi henter hende fra vuggestue i dag er hun ret snottet (!!!) og virker varm men glad, men jeg beslutter alligevel at tage den da vi er hjemme; 38.4... hmm! tænker at så må den tand da også komme igennem nu!!!

Vi er jo lidt hys efter alt det vi var igennem i december men jeg ved ikke hvor meget feber er "tilladt" ved tænder? Det er hendes 3. tand (jeps, hun har super stærkt tandkød )- den ene fortand i overmunden...

hej Caroline

jeg forstår godt hvis i er ekstra OBS efter den tur i var igennem... der er jo flere teorier omkring tænderne....

nogle mener at barnet bliver syg og så bryder tænderne i den forbindelse fordi kroppen "arbejder"

andre mener det er tænderne der sætter skub i tingene og at barnet derefter bliver syg...

jeg ved ikke hvad man skal tro... men jeg ved at der på lægevagtens hjemmeside står mange gode råd omkring feber...

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=287/sprog=1/grp=2/menu=1/

jeg plejer mere at se på barnets almene tilstand... kan man få kontakt, har barnet lyst til at lege lidt eller se tv, drikker barnet, spiser barnet osv osv... hvis hun begynder at blive rigtig sløv og være svær at få til at drikke, ville jeg ringe med det samme...

og hvis der er feber over 39 grader ringer jeg som regel også...

GOD BEDRING!

Anmeld

12. januar 2011

klmf

Oliver kan godt få op til 39,5 ved tænder, så hvis det 'bare' er tænder, så ville jeg ikke være nervøs

Anmeld

12. januar 2011

klmf

- men hvis du er bekymret over hendes almentilstand, så ring da lige til egen læge i morgen

Anmeld

12. januar 2011

Mor til L&S

Caroline86 skriver:

Godaften folkens

Hej søde

Liva er ved at få hendes 6. tand og har også lidt feber... Vores læge sagde at man ikke skulle være "bange" for feberen så længe hun vil drikke og er sig selv.. altså ikke bliver helt dvask og ingenting vil..

for at den snart bryder igennem

Knus

Anmeld

12. januar 2011

Caroline86

Ni-ko-li-ne skriver:

hej Caroline

jeg forstår godt hvis i er ekstra OBS efter den tur i var igennem... der er jo flere teorier omkring tænderne....

nogle mener at barnet bliver syg og så bryder tænderne i den forbindelse fordi kroppen "arbejder"

andre mener det er tænderne der sætter skub i tingene og at barnet derefter bliver syg...

jeg ved ikke hvad man skal tro... men jeg ved at der på lægevagtens hjemmeside står mange gode råd omkring feber...

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=287/sprog=1/grp=2/menu=1/

jeg plejer mere at se på barnets almene tilstand... kan man få kontakt, har barnet lyst til at lege lidt eller se tv, drikker barnet, spiser barnet osv osv... hvis hun begynder at blive rigtig sløv og være svær at få til at drikke, ville jeg ringe med det samme...

og hvis der er feber over 39 grader ringer jeg som regel også...

GOD BEDRING!

1000 tak!

Hun er ikke meget for at spise pga tænderne, men hun drikker fint nok!

Sidst var hun jo "ikke syg" ifølge lægerne fordi hun var så "på" som hun var.. hmm!

Ved dælme ikke hvad jeg skal tænke, men jeg må nok se natten an og se hvordan hun har det i morgen.. Jeg skal alligevel ringe til børneafdelingen ang. penicillin provokation, så kan jeg jo tale med dem om det samtidig

tak for linket!

Anmeld

12. januar 2011

Caroline86

lotchen skriver:

- men hvis du er bekymret over hendes almentilstand, så ring da lige til egen læge i morgen

jeg skal alligevel have fat i børneafdelingen i morgen ang. en penicillin provokation, så kan jeg lige tale med dem om det...

Tak!

Anmeld

12. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Caroline86 skriver:

1000 tak!

Hun er ikke meget for at spise pga tænderne, men hun drikker fint nok!

Sidst var hun jo "ikke syg" ifølge lægerne fordi hun var så "på" som hun var.. hmm!

Ved dælme ikke hvad jeg skal tænke, men jeg må nok se natten an og se hvordan hun har det i morgen.. Jeg skal alligevel ringe til børneafdelingen ang. penicillin provokation, så kan jeg jo tale med dem om det samtidig

tak for linket!

ja når du nu skal ringe alligevel, så spørg da lige! :0)

velbekomme, jeg har selv super svært ved at forstå hvornår det er for lidt... så jeg bruger den side en del når der er noget galt:0)

Anmeld

12. januar 2011

klmf

Caroline86 skriver:

jeg skal alligevel have fat i børneafdelingen i morgen ang. en penicillin provokation, så kan jeg lige tale med dem om det...

Tak!

De kan ligeså godt få lov at give deres besyv med Hvornår skal hun have lavet den test??

God bedring med putten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.