Caroline86 skriver:
Godaften folkens
Laura er ved at få en tand og er naturligvis plaget af den... Hun har haft lidt småfeber i går og i morges men ikke over 38 (hendes normal temp ligger på 36.9) og mavsen driller en del. Da vi henter hende fra vuggestue i dag er hun ret snottet (!!!) og virker varm men glad, men jeg beslutter alligevel at tage den da vi er hjemme; 38.4... hmm! tænker at så må den tand da også komme igennem nu!!!
Her til aften bliver hun rigtigt ked og feberen er steget til 38,7...
Vi er jo lidt hys efter alt det vi var igennem i december men jeg ved ikke hvor meget feber er "tilladt" ved tænder? Det er hendes 3. tand (jeps, hun har super stærkt tandkød
)- den ene fortand i overmunden...
Er det ok eller skal vi have hende til lægen i morgen?
knus Caroline, bekymret for sin prinsesse 
hej Caroline
jeg forstår godt hvis i er ekstra OBS efter den tur i var igennem... der er jo flere teorier omkring tænderne....
nogle mener at barnet bliver syg og så bryder tænderne i den forbindelse fordi kroppen "arbejder"
andre mener det er tænderne der sætter skub i tingene og at barnet derefter bliver syg...
jeg ved ikke hvad man skal tro... men jeg ved at der på lægevagtens hjemmeside står mange gode råd omkring feber...
http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=287/sprog=1/grp=2/menu=1/
jeg plejer mere at se på barnets almene tilstand... kan man få kontakt, har barnet lyst til at lege lidt eller se tv, drikker barnet, spiser barnet osv osv... hvis hun begynder at blive rigtig sløv og være svær at få til at drikke, ville jeg ringe med det samme...
og hvis der er feber over 39 grader ringer jeg som regel også...
GOD BEDRING!
Anmeld