hjælp piger..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

bette

aner ik hvad vi skal gøre mere. har kæmpet længe.. og vi kæmper hver evig eneste aften.. og jeg får spat.. har brug for ro i det her hus..!

min søn er 3½ år og vi kan IKKE få ham til at blive i sin seng og sove. 

han kommer ofte ned en million gange på en aften.. vi starter med at putte kl. 19 så han skulle være i sin seng kl. 19.30 men ofte bliver klokken 22, 23 eller 02 før han falder om at udmattelse (i vores seng) 

jeg magter det ikke mere.. hvordan får jeg min dreng til at blive i sin seng og sove???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Fru Nielsen

Er han ordenlig træt når han bliver puttet??

Vi har også haft bøvlet med vores ældste søn som er 3½ år... Vi er begyndt at lave en fast rutine om aftenen som hedder Aftensmad, lege mens lillebror er i bad, i bad mens lillebror får flaske, også hyggeligt i sofaen med en bog sammen med enden mor eller far... også i seng. Den som så ikke læste for ham inde i stuen putter ham og læser en bog mere inde i sengen... Så plejer han at putte sig.

Anmeld

12. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

havde samme problem med min søn, men tog det som om han manglede tryghed i sengen så begyndte at ligge hos ham til ham sov, så en uge senere sad jeg på kanten af sengen og nullede hans pande, så en uge senere fik han en mickey bamse som jeg puttede ham med satte lav musik på og en tændte en lille lampe nu falder han selv i søvn på måde...

har du faste rutiner?

Anmeld

12. januar 2011

bette

jcmoller skriver:

havde samme problem med min søn, men tog det som om han manglede tryghed i sengen så begyndte at ligge hos ham til ham sov, så en uge senere sad jeg på kanten af sengen og nullede hans pande, så en uge senere fik han en mickey bamse som jeg puttede ham med satte lav musik på og en tændte en lille lampe nu falder han selv i søvn på måde...

har du faste rutiner?

ja vi kører rimelig faste rutiner.. 

men problemet er når vi har puttet ham og har læst og sunget som jeg plejer.. og siger altid at denne er den sidste historie og så skal du putte. men så snart jeg rejser mig for at sige godnat og gå nedenunder. eksplodere han total og virker total panisk for at jeg går. han vil sove i vores seng, men det dur bare ikke.. 

vi har en baby på 4 måneder.. og det er slet ikke til at være alle steder på en gang.. ofte er jeg alene om begge unger.. og er ved at brænde sammen oveni.. han slår og sparker helt vildt og råber grimme ting.. generelt råber som en sindssyg.. og bider mig.. i går fik han bidt mig omkring 10 gange hvor jeg ik var hurtig nok

Anmeld

12. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

bette skriver:

men problemet er når vi har puttet ham og har læst og sunget som jeg plejer.. og siger altid at denne er den sidste historie og så skal du putte. men så snart jeg rejser mig for at sige godnat og gå nedenunder. eksplodere han total og virker total panisk for at jeg går. han vil sove i vores seng, men det dur bare ikke.. 

vi har en baby på 4 måneder.. og det er slet ikke til at være alle steder på en gang.. ofte er jeg alene om begge unger.. og er ved at brænde sammen oveni.. han slår og sparker helt vildt og råber grimme ting.. generelt råber som en sindssyg.. og bider mig.. i går fik han bidt mig omkring 10 gange hvor jeg ik var hurtig nok

så ville jeg nok være hård og lukke døren lade lyset være tændt lad ham brænde af og når han så  begynde at køle ned kan du gå ind og prøve at putte igen... jeg er normalt ikke til det med at lade dem græde dig i søvn, men måske det er nødvendig i  din situation. har du evt prøvet at lade ham falde i søvn hos dig i hans seng?

Anmeld

12. januar 2011

bette

jcmoller skriver:

så ville jeg nok være hård og lukke døren lade lyset være tændt lad ham brænde af og når han så  begynde at køle ned kan du gå ind og prøve at putte igen... jeg er normalt ikke til det med at lade dem græde dig i søvn, men måske det er nødvendig i  din situation. har du evt prøvet at lade ham falde i søvn hos dig i hans seng?

har prøvet at sove med ham, men så snart jeg rejser mig eller bare røre på mig kigger han op og er nærmest klar til at flippe..

tror du ikke han vil få en slags forbi hvis jeg holder døren lukket?

Anmeld

12. januar 2011

Vingummien

bette skriver:

Nu er min dreng slet ikke så gammel, han er 2½ og bved ham har det alid været bedst bare at ligge ham ind, ingen historier eller ligende, bare godnat jeg elsker dig, mys og så hans bamse i armen og så ud af rummet.

Med det samme jeg har prøvet at ville indføre et eller andet hygge, ja så vil han ikke sove bagefter.

Og måske i skulle prøve at ligge ham 30min senere?

Bare lidt input herfra, håber i finder en god løsning

Anmeld

12. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

bette skriver:

har prøvet at sove med ham, men så snart jeg rejser mig eller bare røre på mig kigger han op og er nærmest klar til at flippe..

tror du ikke han vil få en slags forbi hvis jeg holder døren lukket?

ikke hvis du lader lyset og musikken være tændt og går derind når han falder til ro eller hvis han bare græder om han er  ked af det og ikke hysterisk, for så lærer du ikke accepetere han bider og slår men at alligevel stadig er der.... når min søn bider mig ryger han på værelset og kommer først ud når hanslapper af og der er intet bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.