Kan man flytte skole når man går på en videregående uddannel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg har skiftet fra seminariet i Aabenraa til seminariet i Esbjerg. Det var ikke samme bøger de 2 steder.

Men der er nogle krav til en evt. overflyttelse, men det er dog også en individuel vurdering, og du skal først tale med dit nuværende sted.

Tak. Hvilke krav kan det være? f.eks. (altså hvis du kan give et eksempel)

(f.eks. at man bor i en anden by?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

wamse

Anonym skriver:

Tak. Hvilke krav kan det være? f.eks. (altså hvis du kan give et eksempel)

(f.eks. at man bor i en anden by?)

At man har bestået sin 1 års prøve og at begge steder godkender at man flytter

Men som sagt er der også en individuel vurdering, for jeg blev optaget selvom jeg kun var på 1 semester.

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

At man har bestået sin 1 års prøve og at begge steder godkender at man flytter

Men som sagt er der også en individuel vurdering, for jeg blev optaget selvom jeg kun var på 1 semester.

Tak for svaret. Det var godt at høre. bare det at have muligheden. Jeg tænker mest på at praktikkerne bliver i en anden by og det er måske ikke så rart. Så det kan tænkes det er smartest at flytte det til egen by

Anmeld

12. januar 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Jeg fik også overflyttet mit studie - fra Åbenrå til Århus. Det var i forbindelse med et halvt års orlov. Jeg søgte både ind på Peter Sabroe og Jysk og blev "optaget" på begge - valgte så Sabroe :-)

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

Jeg fik også overflyttet mit studie - fra Åbenrå til Århus. Det var i forbindelse med et halvt års orlov. Jeg søgte både ind på Peter Sabroe og Jysk og blev "optaget" på begge - valgte så Sabroe :-)

Tak for svaret. Var du glad for Sabroe? Det er nemlig også de to jeg tænker på

Anmeld

12. januar 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Tak for svaret. Var du glad for Sabroe? Det er nemlig også de to jeg tænker på

Ja - rigtig glad  Sabroe har jo ry for at være en meget kreativ skole, hvor ALT kan lade sig gøre - og vi lavede de sjoveste ting. Og så er fagligheden bare i top - skolen er fyldt med gode lærer, som brænder for deres fag. Efter hvad jeg har hørt, er Jysk mere boglig og "striks". Så det er jo op til en selv, hvad man mest er til. Held og lykke med det !!

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

Ja - rigtig glad  Sabroe har jo ry for at være en meget kreativ skole, hvor ALT kan lade sig gøre - og vi lavede de sjoveste ting. Og så er fagligheden bare i top - skolen er fyldt med gode lærer, som brænder for deres fag. Efter hvad jeg har hørt, er Jysk mere boglig og "striks". Så det er jo op til en selv, hvad man mest er til. Held og lykke med det !!

Afgjort Sabro kan jeg høre. Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.