Emmajunga Big City vs. kombivogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.571 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

joojoo

Hej..Jeg er ved at kigge på barnevogne og kombivogne...

Vi havde tænkt det sku være en kombivogn af mange årsager (emmajunga modial duo combi) men har nu læst at der er mange som siger ens barn hurtigt vokser sig for stor til den (efter ca. 4 mdr. er den for lille) og så skal man alligevel investere i en barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med kombivogne? Og kender I til nogen barnevogne som ikke er alt for store (længden)

Håber I vil komme med jeres råd og erfaringer på en god barnevogn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Sille10

Jeg købte en kompivogn (Emmaljunde Edge Duo Combi) til vores søn, selvom alle prøvede at tale mig fra den. Det skulle jeg nok selv bestemme!!

Men jeg må være ærlig at sige at det var sgu lidt ærgeligt at han voksede ud af barnevognsdelen så hurtigt, så denne gang har jeg købt en alm. barnevogn til lillesøster.

KH Charlotte

Anmeld

12. januar 2011

LC

Så vidt jeg ved er kombivognene fra Babyactive lidt længere end de normale kombivogne, det kunne måske være ne løsning.

Anmeld

15. januar 2011

joojoo

1000 tak for jeres svar god lørdag

Anmeld

15. januar 2011

MariaJ

Vi har en kombivogn fra Emmaljunga og jeg er blevet rigtig godt tilfreds med den. Jeg bor i Norge, og her sælges de store barnevogne slet ikke, så jeg blev tvunget ud i kombivognsverdenen af omstændighederne. Jeg var ret skeptisk i begyndelsen og ville meget hellere have haft en "rigtig" (=stor) barnevogn og en klapvogn til senere, og sagde endda at hvis vi skulle have et barn nummer to på et tidspunkt, kunne jeg godt finde på at købe barnevogn i Danmark og få den sendt herop. Men efterhånden som vores datter er vokset, og jeg bedre kan se ideen med kombivognskonceptet er jeg blevet rigtig glad for den løsning, og synes den har alle fordelene og egentlig ingen rigtige ulemper.

Vi skiftede fra barnevognskassen til klapvognsdelen, da hun var seks måneder. Da var den blevet lidt stram i det, når overtrækket skulle lukkes, og samtidig begyndte hun også gerne at ville sidde op, og dermed have glæde af klapvognsdelen. Hun sover dog  stadig til middag i barnevognsdelen, hvis hun sover indenfor (er 8 1/2 måned nu). Vi har en voksipose og med den i klapvognsdelen fungerer den jo stadig som en almindelig barnevogn. Fordelen er at ryglænet er nemt at sætte op, hvis hun er vågen og kan lægges helt ned, når hun falder i søvn. Det er mit indtryk at barnet sidder meget bedre i en kombivogn end i en barnevognskasse, og når ryggen er slået ned ligger de jo ligeså godt som i en anden vogn.

De eneste ulemper jeg kan få øje på er at man ikke har en "kasse" til lige at stikke småting som pung og mobiltelefon ned i, når man er ude på tur (og at der ikke er nogen lomme i Emmaljungas klapvognsoverslag), og at vognen kan være lidt koldere, fordi den er mere åben i siderne. Det har ikke afholdt os fra at bruge den på Svalbard, hvor vi har haft sne siden september og mellem -10 og -20 grader det meste af vinteren, men jeg ville måske ikke synes den var helt ideel, hvis man har et specielt sart barn. 

Anmeld

15. januar 2011

Pigent

joojoo skriver:

Vi havde tænkt det sku være en kombivogn af mange årsager (emmajunga modial duo combi) men har nu læst at der er mange som siger ens barn hurtigt vokser sig for stor til den (efter ca. 4 mdr. er den for lille) og så skal man alligevel investere i en barnevogn.

Hvad er jeres erfaringer med kombivogne? Og kender I til nogen barnevogne som ikke er alt for store (længden)

Kender en der har en Emmaljunga edge duo combi. De brugte barnevognsdelen hun var næsten 1 år.

Barnevogn der vil jeg sige Odder.

Anmeld

25. januar 2011

joojoo

tak for hjælpen

Anmeld

25. januar 2011

Mille83

Jeg har en kombivogn fra bugaboo den har jeg og er jeg rigtig glad for 

Anmeld

25. januar 2011

henh01

jeg har en emmaljunga kombi og er en af dem der har et meget stort lille barn Min søn på 10 uger er allerede 65 cm lang og derfor kan jeg godt se at vi inden længe må bruge klapvognsdelen, men det passer mig fint at vi bruger klapvognsdelen når foråret kommet. Ville nok ikke købe kombi om sommeren så barnet skulle i klapvognsdelen om vinteren.

Anmeld

25. januar 2011

SiLiMiMa

joojoo skriver:

min bror og konen har en kombi og den blev hurtigt for lille... så nu sover datteren i klapvognsdelen i en voksi, mens vores datter på 2 år stadig sover i sin barnevogn

jeg personligt ville aldrig vælge kombi!

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.