Lukkedage i institutioner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

271 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

birthee

Afledt af debat om lukkedage i go'aften danmark, hvordan har jeres institution så lukket, og hvad gør I???

Frederik's børnehave holder lukket 28-29-30, dog med mulighed for at få en plads i en anden børnehave, hvis man har brug for det der hedder behovs-åben...

Nu er jeg så heldig at være på barsel, og Frederik skal derfor være hjemme - manden holder så ferie 2-3 uger

Men hvad gør I, hvordan kommer det til at påvirke jeres dagligdag??

Mvh Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Stumpen

I mathildes institution er der lukkedage mellem jul og nytår, op til påske mener jeg og dagen efter kr. flydag...

Der er 3 børnehaver i byen og to af dem har lukket 3 uger i sommerferien og børnene der har behov for pasning bliver samlet et sted.... Mathilde skulle have været i en af de andre sidste år, men da de skulle have lagt nyt tag på blev det hele rykket til Mathildes børnehave...

Men jeg ser det ikke som et problem at de "flytter" børnehave i de tre uger, så sker der jo også noget nyt og nyt legetøj og legepladser.. (personale som ikke har ferie følger med)

Men jeg har så også en pige (pigfer) der ikke er kede af at blive revet ud af de faste trygge rammer...

Anmeld

12. januar 2011

Malthes mor

Her i kommunen er der to lukkedage, hvor alle institutioner er lukket (d.24/12 og d.31/12)

I dagene omkting Påske, Kr.Himmelfart, Grundlovsdag osv. der er der sampasning med andre børnehaver i kommunen. Der følger altid en pædagog med fra børnehaven i de dage.

Vi har aldrig haft brug for at ungerne kommer afsted de dage...Heldigvis!!! Og forventer heller ikke at det bliver aktuelt.

Anmeld

12. januar 2011

Fru Hansen

birthee skriver:

Afledt af debat om lukkedage i go'aften danmark, hvordan har jeres institution så lukket, og hvad gør I???

Frederik's børnehave holder lukket 28-29-30, dog med mulighed for at få en plads i en anden børnehave, hvis man har brug for det der hedder behovs-åben...

Nu er jeg så heldig at være på barsel, og Frederik skal derfor være hjemme - manden holder så ferie 2-3 uger

Men hvad gør I, hvordan kommer det til at påvirke jeres dagligdag??

Mvh Birthe

Vi har 2 lukkeuger i sfo og klub og en lukkeuge i dagplejen.

Jeg er dagplejer og skal arbejde i lukkeugen. Så mine to store børn er med på arbejde. Hvilket vil sige at de jo bare er hjemme og hygger mens jeg passer børn.
Det gode er at mine egne børn ikke behøver at komme ud i fremmede inst. Det mindre gode er at jeg er jo netop er på arbejde og ikke kan være der 100% for mine børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.