Sygemelding fra lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.009 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Mus84

Hej alle jer skønne gravide!

Jeg var idag til lægen til mit 2. graviditetsundersøgelse, og alt var rigtig fint.

Vi snakkede om mit arbejde og de smerter jeg går med som bliver værre og værre for hver dag. Altså læn, ryg, haleben osv samt er jeg begyndt at få nogle kramper som hun sagde var PLUKVEER.. Men hun endte så med at sige hvis det er så slemt så må du sygemeldes....

Skal jeg tage det som en sygemelding?

Når man får en sygemelding er det så mundtligt man for det? vi snakkede så også om at jeg  skulle snakke med min arbejdsgiver om det, fordi jeg har ikke lyst til at gå fra nu, og min arbejdsgiver sagde nemlig en hentydning i starten af min graviditet at man også kunne deltidssygemeldes. Så måske skal jeg bare gå ned i tid, men så tænker jeg, skal jeg ikke have det på skrift fra lægen eller er det kun hvis min arbejdsgiver beder om det?

Det skal siges jeg står i en butik i en stor afdeling hvor jeg går, og står op i mange timer, fylder varer på plads oppe og nede, og hjælper kunder med atfinde vare. Så der er slæb, buk og mange mange skridt, jeg har 2 vagter om ugen som hedder 10-20 og resten hedder 10-18. 

Jeg er idag 24+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

mortilnoahogmelina

Først og fremmest så vil jeg sige hvis du har mulighed for det i samarbejde med din arbejdsgiver at blive sygemeldt på halv tid så tag endelig imod det og se om det ikk bliver bedre , for det er bare ikk fedt at være hjemme i sååå mange måneder . 

Jeg blev selv fuldtidssygemeldt da jeg var gravid , har lige født 30/12 - og jeg ville så meget ønske jeg bare kunne være gået ned i tid , men det var desværre ikk en mulighed for mig , og jeg arbejder i en stor legetøjs butik . så kender alle dine ting alt for godt med løft skridt osv . 

Der udover skal du have det på skrift , det forlanger alle arbejdsgiver nemlig , da de kan søge om noget refusion via kommunen for de timer nogen andre skal dække for dig . 

Men rigtig meget held og lykke med graviditeten . 

Anmeld

12. januar 2011

Sofia24

har lægen ikke skrevet i din vandrejournal?

der plejer de at skrive, både når der er både godt og skidt... Hvis ikke så få ham/hende til det, det er jo dokumentation du kan bruge på arbejdspladsen.

håber I finder en løsning...

Sofia

Anmeld

12. januar 2011

Mus84

Pernille08 skriver:

Først og fremmest så vil jeg sige hvis du har mulighed for det i samarbejde med din arbejdsgiver at blive sygemeldt på halv tid så tag endelig imod det og se om det ikk bliver bedre , for det er bare ikk fedt at være hjemme i sååå mange måneder . 

Jeg blev selv fuldtidssygemeldt da jeg var gravid , har lige født 30/12 - og jeg ville så meget ønske jeg bare kunne være gået ned i tid , men det var desværre ikk en mulighed for mig , og jeg arbejder i en stor legetøjs butik . så kender alle dine ting alt for godt med løft skridt osv . 

Der udover skal du have det på skrift , det forlanger alle arbejdsgiver nemlig , da de kan søge om noget refusion via kommunen for de timer nogen andre skal dække for dig . 

Men rigtig meget held og lykke med graviditeten . 

Tak for dit indlæg. Da du blev sygemeldt hvordan fik du det på papir? Og fik du så fuld løn under sygmeldingen?

Jeg har heller ikke lyst til at gå fra nu, men som lægen sagde det bliver kun værre, så jeg skal sørge for at slappe af.

Men jeg tror jeg tager en snak med min arbejdsgiver og siger jeg vil blive ved til jeg føler for at nu er enten eller... Os fordi så er hun obs på hun snart skal finde en afløser. Jeg kan og vil slet ikke holde ud at gå så lang tid hjemme så jeg bliver ved så længe jeg kan og så må jeg gå hjem de dage jeg har meget ondt..

Jeg arbejder i en stor boligbutik hvor jeg er i boligtilbehør så det må være lidt det samme som i en legetøjsbutik. Mærkeligt din ikke ville lade dig gå deltidssygemeldt det er da bedre end ingenting..

Så må jeg ringe og bede om en erklæring fra min læge når den dag kommer jeg ikke kan mere, jeg skal os til jordmoder d.31 så må jeg se hvad hun siger der..

Anmeld

12. januar 2011

Mus84

Sofia24 skriver:

har lægen ikke skrevet i din vandrejournal?

der plejer de at skrive, både når der er både godt og skidt... Hvis ikke så få ham/hende til det, det er jo dokumentation du kan bruge på arbejdspladsen.

håber I finder en løsning...

Sofia

nej hun har ikke skrevet noget i min vandrejournal

Men må bare ringe og sige det skal jeg bruge når det bliver aktuelt, og jeg skal til jordmoder d.31 så kan det være hun skriver noget? hun skrev nemlig os sidst i den..

Anmeld

12. januar 2011

Kløver

Mus84 skriver:

Hej alle jer skønne gravide!

Jeg var idag til lægen til mit 2. graviditetsundersøgelse, og alt var rigtig fint.

Vi snakkede om mit arbejde og de smerter jeg går med som bliver værre og værre for hver dag. Altså læn, ryg, haleben osv samt er jeg begyndt at få nogle kramper som hun sagde var PLUKVEER.. Men hun endte så med at sige hvis det er så slemt så må du sygemeldes....

Skal jeg tage det som en sygemelding?

Når man får en sygemelding er det så mundtligt man for det? vi snakkede så også om at jeg  skulle snakke med min arbejdsgiver om det, fordi jeg har ikke lyst til at gå fra nu, og min arbejdsgiver sagde nemlig en hentydning i starten af min graviditet at man også kunne deltidssygemeldes. Så måske skal jeg bare gå ned i tid, men så tænker jeg, skal jeg ikke have det på skrift fra lægen eller er det kun hvis min arbejdsgiver beder om det?

Det skal siges jeg står i en butik i en stor afdeling hvor jeg går, og står op i mange timer, fylder varer på plads oppe og nede, og hjælper kunder med atfinde vare. Så der er slæb, buk og mange mange skridt, jeg har 2 vagter om ugen som hedder 10-20 og resten hedder 10-18. 

Jeg er idag 24+6

hmm det er svært at sige, det r jo hyvad du føler i forhold til dit arbejde, og hvis du føler behovet, så syens jeg du skal snakke med din læge igen, for så kan du spørge direkte om han/hun vil bakke dig op, hvis du sygemelder dig, og arbejdspladsen skal have en skriftlig sygeerklæring, også hvad lægen foreslår, om der er tale om skånearbejde, nedsat tid, eller andet Det kunne jo feks være, at der var mulighed for at du kunne arbejde nedsat tid i butikken, med skånehensyn, dvs ikke for mange buk, og hvor du ikke skal løfte tunge ting, dvs ting der vejer over et hvis antal kg

håber du finder ud af det

Anmeld

13. januar 2011

mortilnoahogmelina

Mus84 skriver:

Tak for dit indlæg. Da du blev sygemeldt hvordan fik du det på papir? Og fik du så fuld løn under sygmeldingen?

Jeg har heller ikke lyst til at gå fra nu, men som lægen sagde det bliver kun værre, så jeg skal sørge for at slappe af.

Men jeg tror jeg tager en snak med min arbejdsgiver og siger jeg vil blive ved til jeg føler for at nu er enten eller... Os fordi så er hun obs på hun snart skal finde en afløser. Jeg kan og vil slet ikke holde ud at gå så lang tid hjemme så jeg bliver ved så længe jeg kan og så må jeg gå hjem de dage jeg har meget ondt..

Jeg arbejder i en stor boligbutik hvor jeg er i boligtilbehør så det må være lidt det samme som i en legetøjsbutik. Mærkeligt din ikke ville lade dig gå deltidssygemeldt det er da bedre end ingenting..

Så må jeg ringe og bede om en erklæring fra min læge når den dag kommer jeg ikke kan mere, jeg skal os til jordmoder d.31 så må jeg se hvad hun siger der..

Hvis din læge har sagt hun gerne vil sygemelde dig , så beder du bare hende om papiret , det gjorder jeg , der var ingen problemer , ejg ringede dog til min arbejdsgiver først og spurgte om de ville have det , da det koster penge at få , og det skulle jeg selv ligge ud for , så ville ik bare få det hvis ikk de skulle bruge det .  

Jeg er elev , men jeg fik fuld elevløn hele mit sygdomsforløb . Jeg ved ikk helt hvordan det er når man er fastansat , men ring og snak med kommunen eller spøger din arbejdsgiver om det . 

Jeg kunne ik gå ned i tid da jeg er elev , og der er nogen andre regler der med de penge de får refunderet af kommunen , kender dem ik lige men blev rådet til at blive fuldtidssgemeldt . 

Men ja snak helt sikkert med din arbejdsgiver om bare at gå ned i tid, for vil gerne skrive under på at man røv hammer keder sig i de måneder man går hjemme . Og de kan blive meget meget lange . 

Ja prøv at ring og snak med din læge om det .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.