Når veninderne også er på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Ka+Ma=Be

Hej piger!

Jeg har en veninde som prøver at blive gravid og hun ved stadig ikke at jeg er gravid. Ikke fordi jeg ikke vil fortælle hende det, men fordi min kæreste synes, at vi skal vente lidt endnu - bare til jeg er lidt længere henne. 

Problemet er, at hun forleden fortalte mig, at hun sidder og kigger på diverse baby-sider, bla. min-mave.dk

Det får mig selvfølgelig til at "frygte" at hun også er her inde på baby.dk. Eller rettere, jeg er bange for, at jeg ikke selv når at fortælle hende nyheden, inden hun selv opdager det.  

Jeg vælger, lidt satset, ikke at være annonym, da jeg er sikker på hun ville kunne genkende min profil under alle omstændigheder.

Har i andre oplevet, at jeres veninder har opdaget jeres hemmelighed, inden i selv fik chancen for at fortælle det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Den lykkelige

Hvis du ved at hun vil kunne genkende din profil.. Så synes jeg faktisk det er lidt synd at du opretter denne tråd uden at sige det.. Kan godt forstå du vil vente.. men så må man jo tage sine forholdsregler og lade være.. Jeg sagde det først til de vigtigste og som bare IKKE måtte få det afvide gennem andre.. For tænk hvis min kærestes ven (som ved en fejl vidste det før familien) kom til at skrive/hentyde til noget på face eller lignende.. Så jeg var anonym indtil jeg vidste at nu var det ok.. Menblant andet derfor kunne vi heller ikke vente længere end ti 8 uge

Anmeld

12. januar 2011

Ka+Ma=Be

milopilo skriver:

Hvis du ved at hun vil kunne genkende din profil.. Så synes jeg faktisk det er lidt synd at du opretter denne tråd uden at sige det.. Kan godt forstå du vil vente.. men så må man jo tage sine forholdsregler og lade være.. Jeg sagde det først til de vigtigste og som bare IKKE måtte få det afvide gennem andre.. For tænk hvis min kærestes ven (som ved en fejl vidste det før familien) kom til at skrive/hentyde til noget på face eller lignende.. Så jeg var anonym indtil jeg vidste at nu var det ok.. Menblant andet derfor kunne vi heller ikke vente længere end ti 8 uge

Jah det kan jeg egentlig godt se pointen i

Men jeg skriver også kun, fordi jeg ikke tror hun er her inde, men det er en lille usikkerhed i mig. Hun taler hele tiden om min-mave.dk - og der er jeg ikke selv inde.

Men jah, skulle nok have tænkt mig om lidt før  

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Katte87 skriver:

Jah det kan jeg egentlig godt se pointen i

Men jeg skriver også kun, fordi jeg ikke tror hun er her inde, men det er en lille usikkerhed i mig. Hun taler hele tiden om min-mave.dk - og der er jeg ikke selv inde.

Men jah, skulle nok have tænkt mig om lidt før  

Så må vi håbe hun ikke er her  Men altså hvornår ville i fortælle det?? Og tillykke i øvrigt!!!

Anmeld

12. januar 2011

Ka+Ma=Be

milopilo skriver:

Så må vi håbe hun ikke er her  Men altså hvornår ville i fortælle det?? Og tillykke i øvrigt!!!

Hehe tak skal du ha' Jeg er jo helt syg for at fortælle hende det. Hun er min absolut tætteste veninde og det er så svært ikke at sige. Specielt nu hvor hende og kæresten også selv prøver.

Men kæresten synes stadig lige vi skal vente nogle uger så nu må vi se om det bliver efter 12. uge, eller om vi kan gå på kompromis hehe

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Katte87 skriver:

Hehe tak skal du ha' Jeg er jo helt syg for at fortælle hende det. Hun er min absolut tætteste veninde og det er så svært ikke at sige. Specielt nu hvor hende og kæresten også selv prøver.

Men kæresten synes stadig lige vi skal vente nogle uger så nu må vi se om det bliver efter 12. uge, eller om vi kan gå på kompromis hehe

Puha den er svær.. jeg kan godt forstå du gerne vil fortælle hende det.. også fordi hun sidder i samme tanker  Så er det jo rart at kunne snakke åbent med hende.. Men har aldrig forstået hvorfor folk venter.. For hvis jeg så mistede barnet ville jeg jo ære glad for at kunne snakke om det med andre end lige kæresten når man er så ked af det..

Anmeld

12. januar 2011

Ka+Ma=Be

milopilo skriver:

Puha den er svær.. jeg kan godt forstå du gerne vil fortælle hende det.. også fordi hun sidder i samme tanker  Så er det jo rart at kunne snakke åbent med hende.. Men har aldrig forstået hvorfor folk venter.. For hvis jeg så mistede barnet ville jeg jo ære glad for at kunne snakke om det med andre end lige kæresten når man er så ked af det..

Ja det er præcis sådan jeg også har det! Så har man støtte og forståelse fra start, hvid det skulle gå galt.

Tror nu lidt det bunder i, at det er så nyt for ham Tror ikke helt han selv forstår det endnu. Men ja... Skal nok tale det lidt igennem med ham.

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Katte87 skriver:

Ja det er præcis sådan jeg også har det! Så har man støtte og forståelse fra start, hvid det skulle gå galt.

Tror nu lidt det bunder i, at det er så nyt for ham Tror ikke helt han selv forstår det endnu. Men ja... Skal nok tale det lidt igennem med ham.

Ja men tror du ikke hun kunne holde det hemmeligt??

Men ja kan også se det fra din kærestes synspunkt.. Nogen kan jo godt lide at gå og hygge sig med nyheden lidt for sig selv inden alle bliver involvere og begynder stille spørgsmål osv..

Men held og lykke med det

Anmeld

12. januar 2011

mormorborroe

Hejsa

Jeg synes du skal fortælle din veninde det, du skriver i er meget tætte veninder, og netop derfor er det vigtigt at være åben omkring det.

Siger altid til mine piger, når de spørger mig til råds, prøv at vend den om............. hvordan vil du have det hvis det var din veninde der kom og fortalte at hun var 3 mdr. henne og hun ikke havde fortalt dig det? ............. ville du ikke blive lidt skuffet, såret, vred, ked af det, at hun ikke havde delt den glædelige nyhed med dig?

Og HVIS nu det værst tænkelige skulle ske at du mister det, og HUN bliver gravid?

Så synes du skulle invitere din veninde og fortælle hende den dejlige nyhed, så i sammen har den hemmelighed, er sikker på hun vil glæde sig sammen med dig og kan holde tæt indtil i giver grønt lys for at det bliver offentlig

Knus og STORT tillykke herfra

Anmeld

12. januar 2011

Ka+Ma=Be

milopilo skriver:

Ja men tror du ikke hun kunne holde det hemmeligt??

Men ja kan også se det fra din kærestes synspunkt.. Nogen kan jo godt lide at gå og hygge sig med nyheden lidt for sig selv inden alle bliver involvere og begynder stille spørgsmål osv..

Men held og lykke med det

Jo det tror jeg bestemt godt hun kunne Og håber også hun snart får det at vide.

og tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.