K&S skriver:
Hejsa 
Nu synes jeg Anton skal smage noget andet end bare grød, så har købt kartofler og gulerødder (til en start) - men jeg synes måske, det er en smule besværligt at skulle koge grøntsager hver dag - kan man fryse det ned og bruge senere?
Hvordan gør I det? Og hvornår skal jeg tilsætte MME?
Håber I kan hjælpe...! 
Katja
Du skal ikke tilsætte MME til mosen, men bruge almindelig fløde og sødmælk, så får han hvad han skal bruge.
Hvis du i forvejen skal koge noget, så kan du dampe grønsagerne på en tallerken over gryden (bruge den som låg) og dække den til med staniol (tallerkenen).
Men ellers kan du sagtens fryse mos, men den har det med at blive lidt slimet.
Og det tager da heller ikke mange minutter at koge en gang grønsager til trolden.
Skræl dem og skær kartofler ud i små stykker, hæld kogende vand over og lad det koge, til det er godt mørt. Husk ikke at tilsætte salt.
Tag derefter grønsagerne, + lidt af vandet og lidt fløde, samt en klat smør og blænd det eller mos det sammen med en gaffel over svag varme. Tilsæt et nip salt og voilá har du den lækreste gang mos.
Du kan evt mose lidt kogt/dampet fisk eller torskerogn i ..det elsker de 
Hvis du vil slippe for at koge hver dag, så lav en større portion (dog uden fisk eller rogn) og frys det ned i små portioner.
Det kan så opvarmes enten i ovnen eller i vandbad i en gryde.
Hvis du gør det i selve gryden, så skal det gøres på lav varme og under stadig omrøring med lidt vand i bunden af gryden først.
Det brænder let på.

Kærligst
Sussie
Anmeld