Søg om barsel... På SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Dorthe1986

DatterMalou skriver:

Jamen jeg er da stadig forsørger.. Jeg mener 2*SU..

Det er sådan at du får 12 fødselsklip til rådighed, som du kan få udbetalt på tre måder:

enkeltklip - dvs. svarer til 1*SU - og du behøver ikke være studieaktiv

dobbeltklip - du får 2*fødselsklip om måneden og du behøver stadig ikke være studieaktiv, idet du kun bruger dine fødselsklip her, men det betyder så også at du "kun" har barsel i 6 måneder...

Miks-klip - her får du et fødselsklip og et alm su-klip, dvs samme beløb som ved dobbeltklip, men fordi du samtidig bruger af din almindelige su, skal du være studieaktiv imens. Miks-klip kan du så få i 12 måneder

Håber det hjalp lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Maja88

DatterMalou skriver:

Det har jeg fået før.. Jeg har også spurgt min studievejleder..

jamen kan være det er fordi du er enlig forsøger så.. få jeg kan kun få ekstra lån til den tid

Anmeld

12. januar 2011

Maja88

Dorthe1986 skriver:

Det er sådan at du får 12 fødselsklip til rådighed, som du kan få udbetalt på tre måder:

enkeltklip - dvs. svarer til 1*SU - og du behøver ikke være studieaktiv

dobbeltklip - du får 2*fødselsklip om måneden og du behøver stadig ikke være studieaktiv, idet du kun bruger dine fødselsklip her, men det betyder så også at du "kun" har barsel i 6 måneder...

Miks-klip - her får du et fødselsklip og et alm su-klip, dvs samme beløb som ved dobbeltklip, men fordi du samtidig bruger af din almindelige su, skal du være studieaktiv imens. Miks-klip kan du så få i 12 måneder

Håber det hjalp lidt

er miks klip ikke til man kan dele med sin partner, hvis denne også studerer?

Anmeld

12. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

Maja88 skriver:

jamen kan være det er fordi du er enlig forsøger så.. få jeg kan kun få ekstra lån til den tid

Ja det er fordi jeg er enlig.. Troede jeg at jeg havde skrevet.. Sorry..

Anmeld

12. januar 2011

Dorthe1986

Maja88 skriver:

er miks klip ikke til man kan dele med sin partner, hvis denne også studerer?

Nej slet ikke uanset hvilken måde du vælger at få pengene på, kan du overføre 6 klip til faren (tror det er 6 )

Men miks-klip er hvis man stadig vil studere samtidig

Anmeld

12. januar 2011

Maja88

Dorthe1986 skriver:

Nej slet ikke uanset hvilken måde du vælger at få pengene på, kan du overføre 6 klip til faren (tror det er 6 )

Men miks-klip er hvis man stadig vil studere samtidig

jamen så passer de vel bare til dobbeltklip??? eller er jeg helt væk

Anmeld

12. januar 2011

Dorthe1986

Maja88 skriver:

jamen så passer de vel bare til dobbeltklip??? eller er jeg helt væk

Jeg ved ikke om jeg forstår hvad du mener men jo beløbet man vil få udbetalt er det samme, forskellen ligger i at ved dobbeltklip bruger du kun fødselsklippen, altså den ekstra su man får når man får barn og ved miks-klip bruger du både af fødselsklip og den almindelige su. Og det får betydning for hvor meget su, du har tilbage til uddannelsen. Men jeg snakker videregående uddannelser og ved ikke hvad du går på eller om der er forskel på ungdomsuddannelser og videregående

Men prøv at se det her link

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/udbetaling/Sider/default.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.