Hjælp - rød hale med hvide pustler - hvad er det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2011

Anonym trådstarter

Mit barn har på 2 timer pludselig får ildrød hale lige omkring endetarmsåbningen, med ca. 10 hvide pustler som nærmest ligner modne bumser - hvad er det??? Det gør ondt og han er pylret. Jeg ved at tænder kan give rød hale, men kan det også give de der blæner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Mit barn har på 2 timer pludselig får ildrød hale lige omkring endetarmsåbningen, med ca. 10 hvide pustler som nærmest ligner modne bumser - hvad er det??? Det gør ondt og han er pylret. Jeg ved at tænder kan give rød hale, men kan det også give de der blæner?

Ja, det kan de godt.
Men det kan være at tænderne har fået fremprovokeret en lille betændelse i huden. Afføring indeholder jo bakterier, så jeg synes at du måske lige skulle få lægen til at kigge på det, og du så skal have noget speciel salve at smøre det med.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. januar 2011

<3

Til lægen med jer. Det kan være alt fra en betændelse til streptokokinfektion. Det skal man pode for at vide.

God bedring.

Anmeld

12. januar 2011

<3

Til lægen med jer. Det kan være alt fra en betændelse til streptokokinfektion. Det skal man pode for at vide.

God bedring.

Anmeld

12. januar 2011

Sofia24

det kan komme lynhurtigt - både rødmen og de hvide bumse-lignende tingester...

her har vi også haft dem nogle gange, men er kommet dem til livs med hyppig bleskift, luft og zinksalve

så kan det være væk igen lige så hurtigt (næsten) som det kom...

kan du ikke se forbedringer ved næste bleskift ville jeg også ringe til lægen...

han barnet feber?

Knus Sofia

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar!

Han har ikke feber, og der er så vidt jeg kan se ingen tænder på vej... Men det pudsigste skete - efter jeg oprettede indlægget gik jeg en tur med ham i barnevognen med en fra MG'en og da vi skiltes ringede hun kort efter og fortalte at hun var kommet hje og havde fundet præcis det samme på sin egen søn og det var der ikke før vi gik. Men ungerne har slet ikke rørt hinanden, så det er virkelig mystisk... 

Jeg har snakket med min læge og vi skal derop kl 16. Så må vi få ham podet og se hvad filan det er... Nu sover han sødt så jeg kan ikke chekke om det stadig er der. Der har såmænd ikke været noget særligt pylleri med ham i dag så måske er det gået i sig selv igen...

Anmeld

12. januar 2011

Sofia24

update

Anmeld

12. januar 2011

Anonym trådstarter

Sofia24 skriver:

update

Ja selvfølgelig - undskyld!!!

Det var simpelthen "bare" heeeelt almindelig svamp som skal smøres og luftes og går væk igen  Har købt en salve og smurt, så må vi se i morgen... Lægen sagde at det nærmest er mere reglen end undtagelsen at blebørn får det, især om vinteren når de bliver pakket godt ind, og det kan ikke rigtig forebygges, men det smitter heldigvis ikke 

Tak for svar til alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.