Hvor længe skal de bøvses??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.631 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

heidi30

Malte er 5 mdr. og jeg bøvser ham stadig af når han har spist.

Især sørger jeg for det efter han har spist om natten (kun 1 gang) i løbet af dagen er jeg mere la la med det.

Jeg tænkte på idag om det stadig er meget vigtigt at gøre eller om han selv kan klare det hvis han skal??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Rockertand

heidi30 skriver:

Malte er 5 mdr. og jeg bøvser ham stadig af når han har spist.

Især sørger jeg for det efter han har spist om natten (kun 1 gang) i løbet af dagen er jeg mere la la med det.

Jeg tænkte på idag om det stadig er meget vigtigt at gøre eller om han selv kan klare det hvis han skal??

Mit barn bliver uroligt og pylrende, hvis der sidder en bøvs på tværs, så på den måde bliver jeg gjort opmærksom på det.

Jeg bøvser hende fortsat af efter spisning (min datter er også 5 mdr.), men jeg når kun lige at tage hende op nu, så bøvser hun, førhen kunne der gå lang tid, før der skete noget. Af og til bøvser hun dog også selv, hvis hun sidder i vippestolen eller bare ligger og hygger, så der går nok ikke så lang tid, før hun selv kan komme af med det og ikke skal bøvses mere, men det må tiden vise.

Anmeld

11. januar 2011

heidi30

Rockertand skriver:

Mit barn bliver uroligt og pylrende, hvis der sidder en bøvs på tværs, så på den måde bliver jeg gjort opmærksom på det.

Jeg bøvser hende fortsat af efter spisning (min datter er også 5 mdr.), men jeg når kun lige at tage hende op nu, så bøvser hun, førhen kunne der gå lang tid, før der skete noget. Af og til bøvser hun dog også selv, hvis hun sidder i vippestolen eller bare ligger og hygger, så der går nok ikke så lang tid, før hun selv kan komme af med det og ikke skal bøvses mere, men det må tiden vise.

Altså Malte bøvser også mere selv nu end tidligere. Før "hoppede" jeg ham op g ned og klappede ham let på ryggen. 

Det gør jeg ikke mere, de kommer lidt lettere selv. Men om natten ligger han lige lidt i mine arme efter flasken og så kommer bøvsen. 

Men jeg tænkte bare på om man skal vente på bøvsen eller om de selv kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.