Tvunget ferie i institutionerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

http://ekstrabladet.dk/ferie/danmark/article1485123.ece

Hej

Jeg har lige læst på nettet, at Københavns Kommune nu påtvinger instititionerne, at holde lukket i to faste uger om året

Indtil videre har vores institution lukket i alle inde klemte hverdagene: mellem jul og nytår, de tre dage før påske og dagen efter Kr. Himmelfartsdag. Disse dage synes jeg er ok. Men jeg ville da godt nok være ked af, at der var andre der skulle pådutte mig, hvornår at jeg havde tænkt mig, at holde min hovedferie med mine børn.

Hvordan er det hos jer?

Kh.

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Svei

MoarHvidovre skriver:

http://ekstrabladet.dk/ferie/danmark/article1485123.ece

Hej

Jeg har lige læst på nettet, at Københavns Kommune nu påtvinger instititionerne, at holde lukket i to faste uger om året

Indtil videre har vores institution lukket i alle inde klemte hverdagene: mellem jul og nytår, de tre dage før påske og dagen efter Kr. Himmelfartsdag. Disse dage synes jeg er ok. Men jeg ville da godt nok være ked af, at der var andre der skulle pådutte mig, hvornår at jeg havde tænkt mig, at holde min hovedferie med mine børn.

Hvordan er det hos jer?

Kh.

Katja

Desværre ikke rigtig noget af den slags..desværre fordi de i stedet har fyret hver 5 pædagog og der nu er så skidt et antal pædagoger til børnene at jeg virkelig ikke kan se det er andet end opbevaring...

Anmeld

11. januar 2011

Nemesis

vi har alle indeklemte hverdage og en uges fast lukning.

jeg vil hellere det end spare et par hænder, men lige vores institution kører faktisk så godt at vikarkontoen kunne dække ferie, så det ikke ville være nødvendigt.

men som sammenbragt familie er jeg glad for det kun er 1 uge, ellers ville manden og jeg ikke kunne holde ferie sammen.

:-) Sisse

Anmeld

11. januar 2011

Thalia

Altså jeg kan godt forstå at det er trælst med tvungen ferielukning, men det har jo altså været almen anvendt sparemetode i flere andre kommuner i flere år. Eksempelvis Silkeborg og Aalborg som nu er tvunget ud i at spare på mange andre områder.

Så måske synes jeg egentlig at Københavnerne skal være glade for at "slippe så let" hvis man kan sige det sådan

Anmeld

11. januar 2011

sarulee

I Ringsted besluttede de i slutningen af sidste år at holde ferielukket 3! uger i sommerferien. Og jeg ved at der er mange steder hvor det vist har været sådan længe.... Så blev egentlig lidt sur da jeg imorges også læste i avisen at Københavns kommune nu skal til det samme, bare i 2 uger.

Når nu andre har haft det sådan længe (ikke her, det er jo første gang til sommer). Det er vist bare (ved godt det ikke er bare, men det burde det være) en ændring af det hele der skal til, for det kan ikke være den bedste løsning at tvinge alle småbørnsfamilier til at holde ferie i uge 28, 29 og 30 og det kan de jo heller ikke... Det betyder at man enten ikke holder ferie samlet i familien eller at børnene måske skal være et fremmed sted. Ikke i orden!

Anmeld

11. januar 2011

Tdittmann

Her i assens kommune på fyn holder institutionerne lukket på alle "klemte feriedage" mellem jul og nytår samt 3 uger i sommerferien og det har de gjort de sidste 3-4 år

Anmeld

11. januar 2011

Marco2

Altså tænker lidt at sådan er det jo at få børn.

Der skal man indstille sig på at ferierne kommer til at ligge fast fra nu af og til de er færdige i skolen …

Så det kan ikke komme bag på mig.

AG

Anmeld

11. januar 2011

DK

Er det ikke sådan alle steder?

Her i Horsens har alle institutionerne da også lukket i to eller tre uger hver sommer. Så er der to børnehaver i kommunen der holder åbent som "gæstebørnehaver", men der er ikke garanti for kendt personale, så der er ikke mange der sender deres børn derhen!

Jeg synes det er helt fint! Sådan er det jo også i skolen!

Anmeld

11. januar 2011

Chalala85

Gladsaxe kommune har 1 uge hver sommer som de holder lukket. Men hvis du ikke kan holde ferie er der altid en institution som holder åbent og hvor børnene kan blive passet. Måtte benytte mig af tilbuddet forrig år og det gik faktisk ganske godt  2 uger synes jeg måske er liiigggee i overkanten.

Anmeld

11. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I Hvidovre er der ikke lukket i sommerferien - kun indeklemte hverdage.

Jeg synes, at det er fint, at man skal holde ferie i skolernes sommerferie, men ligefrem, at diktere, at man skal holde nøjagtig 3 bestemte uger synes jeg ikke er i orden. Det kan for vores vedkommende betyde, at vi måske ikke kan holde sommerferie som en familie. Men heldigvis må vi stadigvæk selv bestemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.