Mad, rytine og søvn. Hvad gør i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Jahuu

Vi har lidt svært ved at komme ind i en fast rytme herhjemme. Min søn bliver snart 5 mdr, og de 2 første mdr sov han stort set igennem, men pga meget sygedom og en meget stor dreng får han nu mad en gang om natten, men kan til tider godt vågne mange gange og andre gange høre vi ham ikke..

Men nu til det jeg synes er rigtig svært at få til at passe ind. nemlig hans mad...

Får jeres børn mad på faste tidspunkter???

Hans dag ser ca sån her ud:

Flaske mellen 03-05.

Flaske mellem 8-9.

Sover når han har været vågen i 2 timer.

får grød når han vågner alt efter hvor længe han har sovet, men ca 3 timer efter sidste flaske.

får en flaske senere på dagen tidspunktet kan være meget forskelligt, alt efter hans søvn, og der har vi så problemet, for hvis han først får en flaske igen kl 16-17 kan jeg jo ikke få ham til at spise mos før ved 19 tiden, også vil han heller ikke have hans natflaske. + at hvis han vågner kl 16 kan jeg ikke holde ham vågen til han kommer i seng som er 19.30-20.30. kan godt holde ham vågen, men han er meget sur, prøver at putte ham så han bare lige kan få en lille lur, men er meget tit en kamp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Muzen7

Heej. kan egenligt kan forstår dig du blir lidt stresset og forvirret..
Det der gjorde min datter os over for os.. 

men det vendt jeg hende stille og roligt af med lidt efter lidt for hun sku jo self ikke ha hendes vilje.. så da hun kom ind og putte da kl var 22.00 så kunne hun vågne igen ved kl 01:00 så gav jeg hende noget vand i sted for hun var jo tørstig også en sut også sov hun igen sådan lærte jeg min det..

håber det var lidt svar  

Anmeld

16. januar 2011

mor-til-vanessa

jeg ville give ham mere grød.

det kunne f.eks se sådan ud

morgen 07 grød

09 en lille flaske

11.30 grød og så måske middagslur kl 1200

14-15 en lille flaske

også grød igen til aften ved 1800.

så kan han jo få en natflaske ved 22-23 tiden.

hvis han får sådan her i løbet af dagen burde han kunne sove hele natten

Anmeld

16. januar 2011

Jahuu

mor-til-vanessa skriver:

jeg ville give ham mere grød.

det kunne f.eks se sådan ud

morgen 07 grød

09 en lille flaske

11.30 grød og så måske middagslur kl 1200

14-15 en lille flaske

også grød igen til aften ved 1800.

så kan han jo få en natflaske ved 22-23 tiden.

hvis han får sådan her i løbet af dagen burde han kunne sove hele natten

Jeg kan ikke begynde at give ham mere grød da dette vil gå ud over hans mænge af mme. i følge min sp skal han have mindst 600 ml om dagen.

det er i det hele taget ikke så meget nææterne der er problemet, det er mere det med de faste spisetider og lure som jeg ikke kan passe ind fordi man aldrig ved hvor længe han sover...

og kan da slet ikke holde ham vågen fra 7 til middag. Er det normalt man kan det??? han begynder at blive træt efter 2 timer..

Anmeld

16. januar 2011

LinLin

Adam er 4 mdr +1 uge og er lige begyndt på grød i går

Han sover fra 20.15 til ca 5.30 (6.30 idag!! wuhu! ) Han spiser hver 2½-3. time... TIlpasser det "bare" så han får 6 måltider, hvor den sidste ligger omkring 19.30.

Han er en power-nap-baby om dagen, så kan ikke regne med noget som helst ifht det. Han bliver puttet når han virker træt og vågner så frisk og glad 25 min senere Han skal gerne tage den sidste lur senest kl 18.15 ellers begynder han på "nattesøvnen" for tidligt! (men det er jo nemt for os at se hvornår han gør det (= hvis han sover mere end 30 min...))

Hans måltider er altså stadig ikke faste (det var vist det jeg ville frem til  )

I dag har han indtil videre spist 6.30 - 9.30 - 11.55.

I går hed den: 5.40 -8.45-11-45 - 14.10 - 17 -19.15

(jeps jeg skriver alt ned )

Anmeld

16. januar 2011

Jahuu

DAs mor skriver:

Adam er 4 mdr +1 uge og er lige begyndt på grød i går

Han sover fra 20.15 til ca 5.30 (6.30 idag!! wuhu! ) Han spiser hver 2½-3. time... TIlpasser det "bare" så han får 6 måltider, hvor den sidste ligger omkring 19.30.

Han er en power-nap-baby om dagen, så kan ikke regne med noget som helst ifht det. Han bliver puttet når han virker træt og vågner så frisk og glad 25 min senere Han skal gerne tage den sidste lur senest kl 18.15 ellers begynder han på "nattesøvnen" for tidligt! (men det er jo nemt for os at se hvornår han gør det (= hvis han sover mere end 30 min...))

Hans måltider er altså stadig ikke faste (det var vist det jeg ville frem til  )

I dag har han indtil videre spist 6.30 - 9.30 - 11.55.

I går hed den: 5.40 -8.45-11-45 - 14.10 - 17 -19.15

(jeps jeg skriver alt ned )

Tænker da også lidt at det bliver bedre med alderen  :-)

Men det er beyndt at se bedre ud.

Han får flaske mellem 04-06, sover så videre til mennel 7-9 :-)

Får en flaske ved 9 tiden.

grød ved 12 tiden.

flsake ved 15 tiden.

Mos ved 18 tiden

flaske ved 20 tiden også i seng..

Igår var vi så ikke hjemme, så der blevrykket en del, så håber ikke det ødelægger noget. men han fik først sin natflaske ved 24 tiden. og en igen kl 7 og sov så til kl 10 VILDT

Anmeld

16. januar 2011

LinLin

Jahuu skriver:

Tænker da også lidt at det bliver bedre med alderen  :-)

Men det er beyndt at se bedre ud.

Han får flaske mellem 04-06, sover så videre til mennel 7-9 :-)

Får en flaske ved 9 tiden.

grød ved 12 tiden.

flsake ved 15 tiden.

Mos ved 18 tiden

flaske ved 20 tiden også i seng..

Igår var vi så ikke hjemme, så der blevrykket en del, så håber ikke det ødelægger noget. men han fik først sin natflaske ved 24 tiden. og en igen kl 7 og sov så til kl 10 VILDT

Adam tager også 1-2 timer efter god morgen-flasken... derefter står den på power naps

Anmeld

16. januar 2011

esrt

Min dreng på knap 5 måneder bliver puttet 22 aften, også sover han ti 6 hvor han får en flaskeogså putter han igen til ca. 9 stykker. Så er han vågen et godt stykke tid, får grød ved 11 tiden. bliver puttet i barnevogn ved 1 tiden sover gerne 2 timer, får grød når han vågner og mos til aftensmad også en flaske vælling til at sove på.

Anmeld

16. januar 2011

mor-til-vanessa

Jahuu skriver:

Jeg kan ikke begynde at give ham mere grød da dette vil gå ud over hans mænge af mme. i følge min sp skal han have mindst 600 ml om dagen.

det er i det hele taget ikke så meget nææterne der er problemet, det er mere det med de faste spisetider og lure som jeg ikke kan passe ind fordi man aldrig ved hvor længe han sover...

og kan da slet ikke holde ham vågen fra 7 til middag. Er det normalt man kan det??? han begynder at blive træt efter 2 timer..

I hans alder skal han nok have 3 lure om dageb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.