DVD træning og holdmotion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

thilde-tusindfryd

Er der nogen, der har nogle gode anbefalinger til trænings dvd'er, som I selv har benyttet jer af og haft gavn af ?

Synes det er svært at finde det rigtige. Har haft lånt flere forskellige på biblioteket, men er ikke helt vild med nogen af dem. Der er fx Charlotte Bircow's trænings dvd for gravide, men det er med det samme høje tempo og gang i den, som alle hendes andre dvd'er, hvor jeg kan være bekymret for, om det er forsvarligt, når man ikke er lige så trænet og fit som hun og hendes elever er.

Til gengæld er en del af de andre trænings dvd, jeg har fundet, for kedelige og mest udstrækningsøvelser/yoga eller hvad de nu kalder det, men ihf meget stillesiddende og dem får jeg ikke oplevelsen af, at få kroppen trænet ordentlig igennem med.

Jeg lånte også en amr. dvd Fit Mama. Den ser umiddelbart god ud, men da jeg prøvede den idag, havde jeg mere følelsen af at fjolle rundt, fordi øvelserne er ret svære og man ikke får en ordentlig instruktion i, hvordan de udføres korrekt.

Så nu overvejer jeg, om jeg måske skal tilmelde mig et hold eller et fitness center i stedet. Men som udgangspunkt hader jeg at komme sådanne steder og keder mig ret hurtigt ved maskin-træning. Fordelen er til gengæld, især hvis det er et fysioterapeut træningssted, at man kan få ordentlig instruktion specielt rettet mod ens behov. Til gengæld er det også dyrt.

Hvad har I andre gjort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

jannebjerre

ZUMBA!!!!

Anmeld

14. januar 2011

thilde-tusindfryd

jannebjerre skriver:

ZUMBA!!!!

Kan man få det på dvd og til gravide ?

Anmeld

14. januar 2011

jannebjerre

thilde-tusindfryd skriver:

Kan man få det på dvd og til gravide ?

Ved ikke om man kan få det decideret til gravide - men det er god og sund motionsform  

og dans tager baby bestemt ikk skade af - det er sundt og du bestemmer jo lidt selv, hvor "vildt" det skal være

Anmeld

17. januar 2011

maikenmh

Zumba??!!

Er det ikke lidt for voldsom, hvis man er gravid???

Læger anbefaler at man ikke dyrker alt for hård motion under graviditeten - sundhedsstyrelsen anbefaler 30 min. moderat træning og det er zumba ihvertfald ikke, tværtimod - det er highimpact træning.

Jeg har dog set at der nogle steder er deciderede zumbahold for gravide, og det må jo være tilpasset det vi må som gravide.

Jeg ville anbefale dig en masse gåture eller cykleture. Ellers svømning eller et vandaerobic (eller hvad det hedder) for gravide.

Jeg selv bruger dvd'en: "Kom i form før og efter din fødsel" med Lotte Rye Arndal og den synes jeg er helt fantastisk.

Den bygger dog på meget på udstræk og enkelte yoga øvelser, men især udstræk er jo noget man virkelig har brug for som gravid. Desuden træner den din bækkenbund, dine skrå mavemuskler - begge muskler du skal bruge under fødslen - og dine rygmuskler og fokuserer meget på din vejrtrækning, så der kommer nok ilt ned til baby.

Hver gang jeg laver den, må jeg tage en pause halvvejs, så den er ihvertfald effektiv.

Anmeld

17. januar 2011

thilde-tusindfryd

maikenmh skriver:

Zumba??!!

Er det ikke lidt for voldsom, hvis man er gravid???

Læger anbefaler at man ikke dyrker alt for hård motion under graviditeten - sundhedsstyrelsen anbefaler 30 min. moderat træning og det er zumba ihvertfald ikke, tværtimod - det er highimpact træning.

Jeg har dog set at der nogle steder er deciderede zumbahold for gravide, og det må jo være tilpasset det vi må som gravide.

Jeg ville anbefale dig en masse gåture eller cykleture. Ellers svømning eller et vandaerobic (eller hvad det hedder) for gravide.

Jeg selv bruger dvd'en: "Kom i form før og efter din fødsel" med Lotte Rye Arndal og den synes jeg er helt fantastisk.

Den bygger dog på meget på udstræk og enkelte yoga øvelser, men især udstræk er jo noget man virkelig har brug for som gravid. Desuden træner den din bækkenbund, dine skrå mavemuskler - begge muskler du skal bruge under fødslen - og dine rygmuskler og fokuserer meget på din vejrtrækning, så der kommer nok ilt ned til baby.

Hver gang jeg laver den, må jeg tage en pause halvvejs, så den er ihvertfald effektiv.

Hej,

Den kender jeg godt. Har lånt den på biblioteket og prøvet den en enkelt gang. Øvelserne er sikkert gode til udstræk og afspænding osv., for de følger de øvelser, som også foreslås i diverse graviditetshæfter og bøger. Men jeg synes bare ikke, det giver nok. Konditionstræning er det jo ihf ikke, og muskeltræningsmæssigt synes jeg heller slet ikke, at det er nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.