Erfaring med Egypten.. Anyone??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.001 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Livas mor

Godaften tøser

Vi rejser til Egypten på torsdag i en uge, hvilket vi selvfølgelig glæder os meget til efter en hård periode. Vi skal selvølgelig have vores Liva på 14 ½ måned med.

Vi har rejst meget i hele verden, men ikke lige i den del af verden. Jeg vil bare høre om der er nogen som har været der med deres børn, hvordan var det, gode råd og ideer osv.

Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

DK

Tag mavepiller med hjemmefra! Man kan få nogen på apoteket der kan tygges og "smager godt" som børn kan tåle! Hvis det er et godt hotel får i nok ikke brug for det, men hvis i gør bliver i LYKKELIGE for at i har dem med. Vi har altid startet de første par dage med at spise mave-piller og så holdt op når vi går ud fra at vi har vænnet os lidt til det, og har aldrigt fået diarre eller lign!

Ellers så bare masser af solcreme og måske også nogle badedyr/strandlegesager som skovl, små dyr ect. Det er ikke så meget billigere dernede, så hvis i allerede har noget og har plads i kufferten så tag det med!

Og så bare nyyyd det! En ferie i Egypten er Care free!!

Anmeld

10. januar 2011

Livas mor

Tag mavepiller med hjemmefra! Man kan få nogen på apoteket der kan tygges og "smager godt" som børn kan tåle! Hvis det er et godt hotel får i nok ikke brug for det, men hvis i gør bliver i LYKKELIGE for at i har dem med. Vi har altid startet de første par dage med at spise mave-piller og så holdt op når vi går ud fra at vi har vænnet os lidt til det, og har aldrigt fået diarre eller lign!

Ellers så bare masser af solcreme og måske også nogle badedyr/strandlegesager som skovl, små dyr ect. Det er ikke så meget billigere dernede, så hvis i allerede har noget og har plads i kufferten så tag det med!

Og så bare nyyyd det! En ferie i Egypten er Care free!!

Super mave piller mod diarre er skrevet bag øret.. Tænkte bare om Liva mon kan tygge dem med hendes sparsomme tandsæt hmm

Liva har jo som nævnt tidligere herinde et meget dårligt immunforsvar og er pt i gang med at blive testet for mbl mangel. Så vi har været meget usikre på om vi turde tage afsted.. Men vi har taget de forhåndsregler vi kunne (vaccineret hende mod hepatitis a/b, drifteri og stivkrampe, fået pencillin med af lægen for en sikkerhed skyld, booket et 4 stjernes hotel med all incl. og danske guider).

Vi har virkelig bare brug for luft, ferie og en pause fra sygdom, bekymringer om dagpleje dispensationer osv.

Anmeld

10. januar 2011

Happiness

Jeg har aldrig taget mavepiller i egypten, og har aldrig haft problemer Heller ej dem jeg har rejst med.

Det er ik maden man får dårlig mave af, men pengene.... De er meget beskidte! Så en god håndhygiejne er 100 gange bedre end at tage medicin. Et godt råd er at købe noget håndsprit, eller hvad det hedder. Og bruge det HVER gang man haf haft kontakt med deres penge, samte FØR man spiser eller drikker.

Ellers så lad vær med at gå med egypterne ind i deres forretninger som ligger væk fra gågaderne... De siger ofte at man bare skal skrive i deres gæstebog og lign.. Men de blir stiktosset hvis man ik køber noget... Meget ubehageligt!

Så gå kun i butikker i gågaderne, og prut endelig om prisen. Hvis du byder det halve af prisen, har de alligevel tjent godt på det

Ellers er det bare at nyde det. Jeg har været der 3 gange, og er sikker på jeg kommer igen! Havet er smukt, så prøv endelig at snorkle. Mange steder er fiskene der hvor man selv svømmer rundt Meget sjov oplevelse

Håber I får en vidunderlig rejse!

Knus

Anmeld

11. januar 2011

DK

Livas mor skriver:

Super mave piller mod diarre er skrevet bag øret.. Tænkte bare om Liva mon kan tygge dem med hendes sparsomme tandsæt hmm

Liva har jo som nævnt tidligere herinde et meget dårligt immunforsvar og er pt i gang med at blive testet for mbl mangel. Så vi har været meget usikre på om vi turde tage afsted.. Men vi har taget de forhåndsregler vi kunne (vaccineret hende mod hepatitis a/b, drifteri og stivkrampe, fået pencillin med af lægen for en sikkerhed skyld, booket et 4 stjernes hotel med all incl. og danske guider).

Vi har virkelig bare brug for luft, ferie og en pause fra sygdom, bekymringer om dagpleje dispensationer osv.

Hvis det er et 4. stjerners all inclusive burde i ikke få problemer! Så er i også så heldige at i, som en anden skriver, ikke skal rende med penge hele dagen, og der derfor ikke er så stor mulighed for at blive smittet med noget! Men jo, håndsprit! God ide!

Min fætter, der er steward og ofte er i Egypten på overnatning mellem fly, siger at man bare skal lade være med at spise noget andre steder end på hotellet, hvis man vil være helt sikker på at undgå dårlig mave. Så hvis jeres den bette har dårligt imunforsvar, så kan det være at i bare skal undlade at købe madvarer på restauranter ude i byen! Is og den slags der er pakket ind hver for sig (ligesom en filur eller magnum herhjemme) sker der naturligvis ingenting med.

Min læge siger at man ikke må spise de friske grøntsager på hotellerne dernede, men det har vi altså gjort uden problemer! Det er noget med det vand de bliver skyllet i! Men i kan jo vurdere hvor lækkert det hele ser ud, evt. spørge andre danskere på hotellet (som der helt sikkert vil være nogen af) der har været der længere end jer, om de har haft god mave/spist det hele! Men i kan jo evt. lade være med at give lille pigen friske agurker og den slags de første dage!

Hvis hun får dårlig mave, så kan i knuse mavepillerne mellem skeer og give hende det i is eller cola! Så skal de nok ryge ned!

Uhh et SUPER tip: Første dag i er der, så tag gavmildt med penge med ned til poolen (ca. hvad der svarer til 50 dk. kr) og bestik pool manden med dem! Fortæl ham hvor i gerne vil ligge hver dag, og så skal han sørge for at have lagt håndklæder ud til jer på de solstole i gerne vil have, så de er reserverede til jer hver morgen! Det er så træls at stå ved poolen kl. 10 og ALLE de gode solstole tæt ved pool osv er optaget! Derudover så tip gavmildt de første dage, så får i SÅ meget bedre service! Især dem der kommer med drikkevarer ved pool og restauranten bliver NOGET hurtigere af at få en tyver!

Anmeld

11. januar 2011

Rosa

Jeg har tilbragt i alt 1 måned af mit liv i Egypten, på cruise på Nilen og i Sharm el-Sheikh og jeg ELSKER det!!! Fantastisk snorkling og dejlig stemning!!! Gogogo - det kan kun anbefales og vi er enige om herhjemme at vi skal afsted så snart Jonte vil kunne få noget ud af det!!! 

De tips med mavepiller, pengene/håndsprit og drikkepenge kan jeg kun tilslutte mig 

Anmeld

11. januar 2011

Muffinmus

Nu ved jeg ikke hvor i skal hen, men Hurgada er Egyptens røvhul....så håber i har valgt sharm el sheik eler ign i stedet for.

Men ja, pas på. de stjæler og lyver og snyder så du tror det er løgn. Har rejst en del og ADLRIG er jeg blevet taget så meget i røven som der....Og ADLRIG har jeg mødt så trælse butiksejere. DE snakker konstant til en, og gider man ikke kalder den en skide sure dansker og de lokker med alt muligt for at få en til at se deres elendige butikker der alle har de samme sten pyramider, katte og vandpiber....og kommer men derinde kan det tage lang tid at komme ud igen fordi man skal læse og skrive i deres elendige bøger, hvor der i øvrigt mest står grimme ting om demde ved det bare ikke selv jo.

Og deres møg klamme te man får tilbudt i hver butik, og siger man nej i den 3 butik spørger de hvorfor vi ikke kan lide dem osv osv. GALNINGE.

Hold jer til at hygge på hotellet og å små ture, tag langærmede ting med for det er ikke alle steder de er glade for skuldre og bare ben.

Og ja, mavepiller er en god ide, hygiejne er en by i rusland desværre...noglge gange selv på de store hoteller.Syn på biler, incl deres taxaer er sgu heller ikke noget de gør i, vores taxa var holdt sammen med tape og andre sjove ting

Anmeld

11. januar 2011

Sofia

Giiiiiiid det var mig, rigtig rigtig god ferie

Anmeld

11. januar 2011

Fleur07

Vi har lige fejret jul i egypten.

Det var super skønt, dog lidt køligt hen ad aften så husk trøjer og lange bukser. Ellers en go badering/korkbælte eller noget i den dur til når der skal svømmes.

Nu er vores dreng godt nok 3½ men han startede på nogle mavepiller 4 dage før vi skulle afsted, som også skulle tages mens vi var der nede samt nogle andre piller som vi blot havde til hvis nu han fik ondt i maven.

Ha en dejlig tur.

Anmeld

11. januar 2011

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.