spark eller bare tarmene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.925 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg vælger at skrive som anonym da jeg egentlig føler mig lidt tosset..

Jeg burde ikke være gravid, da jeg har haft regelmæssig mens + præventition. Men men men.. Alligevel mærker jeg disse bump inde i maven, og tit kan de mærkes udenpå maven.

Kan det godt lade sig gøre at tarmene giver sig så meget, at det giver en følelse af baby spark?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Jeg burde ikke være gravid, da jeg har haft regelmæssig mens + præventition. Men men men.. Alligevel mærker jeg disse bump inde i maven, og tit kan de mærkes udenpå maven.

Kan det godt lade sig gøre at tarmene giver sig så meget, at det giver en følelse af baby spark?

Det kan godt rumle så meget i tarmene, men hvis du ellers kan mærke så meget liv, så er du jo i hvert fald 16-20 uger henne

Anmeld

10. januar 2011

Anonym trådstarter

victoria2008 skriver:

Det kan godt rumle så meget i tarmene, men hvis du ellers kan mærke så meget liv, så er du jo i hvert fald 16-20 uger henne

Håber dog på at det bare er tarmene som driller mig lidt ..

Anmeld

10. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Håber dog på at det bare er tarmene som driller mig lidt ..

Mine har godt nok også rumlet voldsomt rundt, men nu er jeg gravid og håber lidt at der snart er noget ordentlig liv at mærke

Anmeld

10. januar 2011

Muffinmus

det sker ret tit at man kan mærke samme slags "spark" derfor mange tror de mærker liv i f,eks uge 11, men det er netop lige nøjagtig den slags spark.Og det kan godt være et helt år efter en fødsel man kan opleve det, tarme ligger ikke helt som før og det må give det resultat.

Havde det selv med den sidste i over 8 mdr efter hun var født, tog ikke mindre end 5 teste og nej, det var ikke babyspark, det var de kære tarme:-)

Anmeld

10. januar 2011

Rockertand

Det er et helt velkendt fænomen - det hedder "fantom-spark".

Det kan være dine tarme, der rumsterer, det kan være muskelsitren eller luft i maven eller kombination af disse, og alle oplever det, både gravide, dem der har været det eller dem der aldrig har været gravide, men hjernen genkender den slags aktivitet som spark (hvis kroppen har prøvet det før), og derfor sender den signal om genkendelsen som spark.

Dette fænomen kan stå på i flere år efter seneste graviditet, og ja - nogle er så overbeviste, at de er nødt til at tage en test.

Anmeld

10. januar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg spekulerer også meget på, hvordan man skelner mellem spark og alm. rumlen og luft i tarmene, som jeg til tider har meget. Hvornår kan jeg være sikker på, at det er mit barn, jeg mærker ?

Anmeld

10. januar 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

Ork det kan NEMT lade sig gøre.... det sker for mig næsten dagligt

Anmeld

10. januar 2011

Rockertand

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg spekulerer også meget på, hvordan man skelner mellem spark og alm. rumlen og luft i tarmene, som jeg til tider har meget. Hvornår kan jeg være sikker på, at det er mit barn, jeg mærker ?

Det er lidt svært at forklare, og det er forskelligt, hvordan man mærker det, - jeg har f.eks. aldrig mærket "champagnebobler" eller "en lille fisk, der slår med halen", det var bare lige på og hårdt med små spark, og jeg var slet ikke i tvivl, det var en følelse, jeg aldrig havde mærket før, den var bare ... anderledes..., skulle dog lige have den gentaget, før jeg var helt sikker,....så da det kom igen, var jeg ikke i tvivl, og intensiteten steg så bare med ugerne, der gik, og når babyen forsøger at sparke sig ud eller presse en fod op under ribbenene på dig (av), så begynder du at glæde dig til det er overstået (på den gode måde)

Anmeld

10. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

Hmm det kommer jo an på om du er meget tynd, så kan man måske godt, men lyder også mærkeligt hvis du skulle være gravid, for så skulle du jo være 16-22 uger henne, og så burde du jo også kunne se det, hvis du var gravid, men ta da evt en test for en sikkerheds skyld, og er dne negativ, så ta en snak med lægen, hvad det så evt kan være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.